Tradiciju oldtimera nije prekinula niti korona

Tradiciju oldtimera nije prekinula niti korona

15.Histria auto-moto rally (snimio M.Krpan)

ATRAKTIVNI, LIJEPI I SPRETNI

Jubilarno 15. okupljanje, sa sportskim štihom, obišlo više mjesta južne Istre

Oktanski post istarskog poluotoka, uzrokovan sveprisutnom koronom, prekinut je entuzijazmom i inatom onih strasnih i istinskih zaljubljenika u vozila naše prošlosti. Dovoljna je bila iskrica samopouzdanja i pomoć, uvijek spremnog, tima Oldtimer kluba „Histria“ iz Pule, da i ove godine, tradicijska manifestacija okupljanja automobila i motocikala „Histria oldtimer rally“, upiše svoje jubilarno 15. izdanje.

-Interes je bio veći od odaziva, ali opravdano, zbog pandemije „Covid-19“, dio naših prijatelja i stalnih sudionika, odustalo je od dolaska. No, 40-tak vozila, od kojih poneka bilježe i pozamašnih devet desetljeća, bilo je sudionicima ovogodišnjeg sportsko-prezentacijskog susreta, u kojem smo vozili od Vodnjana, preko Svetvinćenta i Barbana, do Pule. Bio je to još jedan susret starih znanaca iz Hrvatske, Slovenije i Italije, kojim smo održali kontinuitet i u trenutnim okolnostima nastavili onim što svakog vlasnika povijesnog vozila čini sretnim – kazao je u završnici, po dolasku u Pulu, na prostor Foruma, Boris Jurevini, predsjednik Oldtimer kluba Histria i Vespa kluba Istra-Istria.

Pažnju su posebno privlačila dva najstarija automobila Fiat Balilla 508, proizveden davne 1932.godine Slovenca Simona Roliha, koji je do krajnjeg juga istarskog poluotoka, s obitelji stigao iz Ilirske Bistrice, te maleni i uvijek privlačni Topolino, a ovaj posebno bojom karoserije, Fiat Torouno C iz 1951., kojim se ponosi Božo Simonić, iz domicilnog Histria kluba. Kada je o najstarijim primjercima riječ vrijedni posebne pažnje bili su, među motociklima, Moto Guzzi GTV 500 Damira Jelovice iz Oldtimer kluba Rijeke, proizveden 1938.godine, te najstariji primjerak brojnih sudjelujućih popularnih „zavodnica“ – Vespa VBA 150 iz 1958.godine, vlasništvo Davida Jurevinija (OTK Histria). Posebni užitak vožnje, tijekom izuzetno toplog i suncem obasjanog dana, uvijek privlačnim istarskim cestama, što povezuju sela i gradiće, imali su vlasnici prelijepih primjeraka automobila bez krova, cabrio verzija, onih s „pedigreom“, među kojima su se posebno isticali „Alfa Romeo Giulietta“ iz 1962.godine Talijana Guida Botterija i „domaći“ MG B iz 1967. Puljanina Zlatka Kasumovića. Svaki oldtimer ima svojih odlika, pa tako ništa manje oku privlačni nisu bili niti obični ili nabrijani fićeki, jugići i stojadini, spačeki, golfovi i popularne „katrce“ (četvorke), i drugi, i drugi,…

U rezultate sportskog dijela manifestacije, bodovane za Otvoreno prvenstvo Hrvatskog saveza povijesnih-starodobnih vozila, uvrštena su 22 automobila razvrstana u četiri kategorije i 14 motocikala, iz tri kategorije. Pobjednicima su proglašeni: automobili – kategorija D Simon Rolih (Slovenija, Fiat 508 Balilla), F – Boris Rabar (Histria Pula, Fiat 850 Sport), G – Andrej Benčić (Histria Pula, Alfa Romeo Gulia), H – Emil Otočan (AMK Pula-Pola I, Renault 4 TL); motocikli F – Damir Jelovica (OTK Rijeka 1996, Moto Guzzi GTV 500), G – Gianpiero Giraldi (Italija,Turismo Speciale), H – Angelo Petruzzi (Italija, Vespa PX200).

Svi će sudionici ovogodišnjeg „korona“ susreta, jer po tome će se pamtiti ova čudna 2020.godina, zasigurno ponovu u Istru, na znani Histria rally, vjerujući u one stare i obične, zdrave i vesele, daleko brojnije susrete. Organizatorima, kojima su pomogli i prijatelji pulskih klubova i od ranije znanih poslovnih partnera, za trud palac gore i čestitke na još jednom lijepom susretu i povratku u prošlost. Onu oktansku, na dva i četiri kotača.

Tekst i snimci: Miroslav KRPAN