Sezona brdskih auto utrka

Sezona brdskih auto utrka

BOJAN JURANIĆ (AK Opatija Motorsport) - snimio M.Krpan

NEIZVJESNA BORBA ZA PRVAKA

Za nama je prvi dio sezone, drugi počinje i do listopada će potrajati nikad zanimljivija borba za konačni trijumf, nekadašnji europski prvak Tomislav Muhvić na čelu ljestvice najboljih

Ovogodišnja automobilistička sezona u nas u punom je jeku. Sve je počelo Rallyjem Kumrovec početkom ožujka, a malo pomalo krenula su i prvenstvena ili kup natjecanja u kronometar vožnjama, potom na brdskim i kružnim stazama, autocrossu, a nastavilo se utrkama ubrzanja (street race), autoslalomom i formulom driver. Jedina disciplina, koja će se objediniti kao dvodnevno finale, bit će bazna disciplina ocjensko-spretnosnih vožnji, a ovih se dana doznalo da će to biti početkom studenog u Liču (Gorski kotar) u organizaciji Autokluba RI autosport.

Zasigurno, najdalje su stigli sudionici Prvenstva Republike Hrvatske na brdskim stazama. Oni su u samo 35 dana, u svibnju i s početkom lipnja, odradili pola sezone, odnosno četiri natjecanja u Stubičkim Toplicama (Sljeme), Skradinu, Kotoru (Crna Gora) i Malački. Iako je u začetku kalendar HAKS-a za 2018.godinu predviđao devet natjecanja, ono kojeg su brojni zavoljeli nakon povratka „među žive“, čabarsko brdo na žalost je otkazano. Razlog je znatno oštećena dionica prometnice između Smrečja i Tršća, ali na žalost i suzdržanost brojnih subjekata koji nisu pronašli volje ili interesa podržati entuzijazam i vrhunsku organizaciju protekle četiri godine sportskih radnika Auto karting kluba Petar Klepac. Time je naša zelena oaza, Gorski kotar, u koju se toliki kunu, ostala bez istinskog automobilističkog spektakla. I tako već drugi put od začetka prije 17 godina.

MIX DOMAĆIH I INOZEMNIH UTRKA

Kroz nekoliko dana, posljednjeg vikenda srpnja hrvatski će automobilisti na drugo od tri ovogodišnja inozemna gostovanja, gdje se boduje i Državno prvenstvo. Bit će to, upravo zahvaljujući hrvatskim vozačima od prije koju sezonu, izuzetno rastuća, brojem sudionika i rangom natjecanja, utrka u Cazinu, u sudjednoj Bosni i Hercegovini. Prvi vikend u rujnu put nas vodi ponovo van granica, u Sloveniju, Ilirsku Bistricu gdje se vozi pretposljednja utrka Europskog prvenstva, ali i hrvatskog. Kruna sezone je tradicionalna i najstarija hrvatska, najveća utrka „Buzetski dani“ sredinom rujna,ujedno i zaključno natjecanje PIA Prvenstva Europe, a končani poredak PH po svemu sudeći bit će odlučen na krajnjem jugu domovine u Dubrovniku prvih dana listopada.

Na četiri dosadašnje brdske utrke startalo je 340 vozača iz brojnih europskih zemalja, od kojih je 251 start bio hrvatskih vozača (prosjek 63 po utrci) iz 25 klubova.

Malo je tko očekivao da će polovica sezone biti dočekana u nikad neizvjesnijem bodovnom skoru najboljih Kategorije I. Izrazitog favorita moglo se tražiti u prošlogodišnjem državnom prvaku, zagrebačkom vozaču mlađe generacije Domagoju Perekoviću iz Auto karting kluba Zanatlija. No, njega su zaredali pehovi s njegovim robusnim „Mitsubishi Lancerom Evo IX“ i na Sljemenu i u Skradinu. Zablistao je tek u Kotoru upisavši jedine ovogodišnje bodove i to pobjedom, da bi na tome ostao i poslije četvrte utrke na Malačku (zaleđe Kaštela u Dalmaciji).
Pobjedom u Kategoriji I sezonu je na Sljemenu počeo izvrsni goranski automobilist, Delničan Bojan Juranić, ove sezone u „dresu“ Autokluba Opatija Motorsport. Njegov „Renault Clio 2.0 Sport“ radio je „ko urica“, da bi već u Skradinu „pokazao zube“. Ipak do pauze prvenstva dva je puta stigao do trećih mjesta. Pobjedu na skradinskoj utrci upisuje još jedan istinski mladi as Dejan Dimitrijević (AKK Velika Gorica), ali i njega na ostalim nastupima sa „Seat Leonom R 32T“ prati sudbina Perekovića i odustajanja.

„KOLO VODI“ TOMISLAV MUHVIĆ

Da se ne iznevjeri ovogodišnja začeta tradicija, na četvrtoj utrci, onoj splitskoj na Malački, dobili smo četvrtog različitog pobjednika Kategorije I hrvatskog prvenstva. Potpuno zasluženo bio je to Tomislav Muhvić, član AKK „Petar Klepac“ iz Malog Luga nadomak Gerova u Gorskom kotaru. Tom je pobjedom, u očito za ovu sezonu vrhunski pripremljenom „Mitsubishi Lanceru Evo IX“, grupe E1, svojevremeno europski prvak na brdu (2013.godine) Muhvić stekao izuzetno važne bodove koje su ga uz do tada dva druga mjesta uvrstili na čelnu, vodeću poziciju PH. Trenutno, prije Cazina, ima četiri boda više od Juranića, a pet od Denisa Niševića (AK Župa Dubrovačka), prošlogodišnjeg državnog prvaka grupe E1. Pored ove mlade, ili mlađe garde hrvatskih automobilista nije spomenut jedan istinski iskusnik i prvak Riječanin Mario Jurišić, član Autokluba RI autosport, ove sezone na „posudbi“ u AK Župa Dubrovačka, a za kojeg se vjerovalo da s „novom pilom“, vrhunskim „Audijem A4 STW 2.0“ može, već u startu, ostvariti vrhunski rezultat. No, iako je Sljeme okončao kao drugi, a nakon Skradina se samo nakratko skrasio na čelnoj poziciji, uslijedilo je odustajanje u Kotoru, pa propuštanje Malačke, što je zbog saniranja malo težeg kvara po svemu sudeći opcija i za Cazin. Da li je time i sezona „prokockana“ pokazat će vrijeme. Ali, obzirom na opisane oscilacije i promjenjivost u vrhu, ove sezone ništa nije nemoguće.

Propuštanjem, iz bilo kojeg razloga, jednog od natjecanja prvog dijela sezone svi su pretendenti na naslov iskoristili svog „kviska“, tako da do kraja nijedan ne smije kiksat. A odlučit će srce, hrabrost, sreća i ono u „limenom ljubimcu“ (tehnika).

Sve čestitke Tomislavu Muhviću koji vodi ispred konkurenata, a iskustva mu ne nedostaje. Prošao je Europom uzduž i poprijeko, suočio se sa svim problemima u sezonama pohoda na europski tron. I osvojio ga – na ponos nacije (samo on niti oktanci nisu nogometaši da ih se slavi…!!?).

ALDUK I NIŠEVIĆ NA TRAGU NOVIH NASLOVA

Pogledom na bodovne tablice po grupama Dubrovčani dominiraju grupom N. Samo pola boda prednosti poslije četiri nastupa ima Maro Franić (AK Dubrovnik racing) ispred mladog Ivana Sertića (AK Ragusa racing), dok su u borbi za treću poziciju još dvojica „gospara“ Romano Radić i Stjepo Manenica. Dva odustajanja su tek na petu poziciju trenutno uvrstila branitelja naslova državnog prvaka grupe mladog Puljanina Sašu Radolu (AMK No Traction).
Superiornim vožnjama na tragu obrane naslova prvaka grupe A je Splićanin Ante Alduk, i on član dubovračkog kluba višestrukih ekipnih prvaka, a i sada vodeće družine PH.Slijede ga Zagrepčani Duško Banjeglav (AK Delta Timing) i Sven Gorup (AKK Zanatlija), obojica nekih ranijih sezona prvaci grupe.
U najbrojnijoj grupi E1 „kolo vodi“ aktualni prvak Denis Nišević, ove sezone vozač AK Župa Dubrovačka, kluba koji jedini „nagriza“ dominaciju regijskih susjeda „gospara“ kojima se više niti broj titula ekipnih prvaka ne zna. Konkurencija mu je jaka, sa sitnim bodovnim odmacima, a u konkurenciji su zasigurno Bojan Juranić, Mađar Tamas Tomcsanyi (AK Dubrovnik racing), Dejan Kopajtić (AK Rijeka), Tomislav Muhvić, te Deni Kmetović i Marijo Barović (AK Župa Dubrovačka).

U kategoriji II, formule i prototipovi, zahvaljujući pobjedi na otvorenju sezone vodeći je Damir Nakić (AK Ina Delta), ali s tri naredne uzastopne pobjede višestruki državni prvak i osvajač Zlatne kacige HAKS-a Mađar Laszlo Szasz, član AK Dubrovnik racing, jednostavno nema konkurencije, pa mu se smiješi još jedna titula.

SIGURNJAK ŽELJAN JOŠ ZLATA

Na putu novog naslova, te željene još jedne Zlatne kacige HAKS-a je veteran i trofejni matuljski automobilist Mladen Sigurnjak, član AK Učka sporta, ali drugu sezonu na „posudbi“ u Autoklubu Opatija, lideru Prvenstva Hrvatske za povijesna vozila. Sve brojnija skupina vozača iz šest različitih klubova, sad se već može kazati, vozi ozbiljno prvenstvo. Za opatijski klub uspjehe polučuju i Leo Černi, Bojan Hlača, Hrvoje Čubelić, Dino Barićevac, a povremeno i Dorjan Kljun i Grga Dulabić. Kljun se ove sezone opredijelio na nastupe europskim stazama gdje stječe znakovito iskustvo u jakoj konkurenciji. Uz Opatijce „jaki“ sasatav imaju i Rogozničani:Frane Jukić, Ante Gaćina, Ivan Smolek, Miljenko Dobrilović, Renzo Jurić.

Cazin, Bistrica, Buzet, Dubrovnik – „stanice“ na kojima bodovi odlučuju nove prvake. U pojedinim konkurencijama već će cazinska „krajiška zmija“, kako tepaju tamošnjoj stazi, odlučiti štošta. Užareni asfalt čeka brze i žestoke dečke.

Tekst i snimci: Miroslav KRPAN

SIMILAR ARTICLES