REEVESU 16. GROBNIČKA POBJEDA
Automotodrom Grobnik
Neizvjesnost poretka prikoličara potrajala punih 18 krugova, a u foto-finišu Britanac brži za treptaj oka, dok subotnji pobjednik Schlosser na postolju nije uzvratio rukovanje najtrofejnijem vozaču motociklističke „F1“ u 20 grobničkih utrka
GROBNIČKO POLJE – Oktanski vikend, na dva i tri kotača, koji smo proživjeli ovaj vikend na Automotodromu Grobnik, ostat će ipak zapisan u „zlatnim librima“ naše jedine, svijetom znane i priznate auto-moto staze, koja će kroz nepunih mjesec dana navršiti 43.ljeta. Za nama je jubilarna 20. utrka, od prve održane 1980.godine, motociklističke „Formule 1“, motora s prikolicom i to ni manje nego svjetskih asova FIM Sidecar World Championship. Uz sve to, trodnevni program organizatori Motociklistički klub Kvarner i Automotodrom Grobnik d.o.o. upotpunili su novim, čak 78.izdanjem sustava Alpe Adria, začetog 1992.godine na Automotodromu Grobnik, a koji je iz Kupa s vremenom pretastao u Prvenstvo, Alpe Adria International Motorcycle Championship. U brojnim utrkama različitih klasa i konkurencija, među kojima i FIM Europe kupova, nastupilo je 113 vozača iz 18 zemalja. Rekordi, oni službeni na utrkama nisu padali, ali ostaje upisano vrijeme subotnjeg kvalifikacijskog treninga Čeha Michala Fille (Ducati V4R), u klasi Superbike, u vremenu 1:25,455 minuta i prosjekom vožnje 175,618 km/sat, kao najbrže ikad jednog motocikla na stazi Automotodroma Grobnik.
Od ove sezone, što je objedinje novi promotor „RKB-F1 Motorsport“, koji svoje novitete nije mogao zbog otkaza prvenstva provesti prošle godine, prikoličari u vikend programu voze dvije utrke istih duljina, pa je i usporedba bolja i kvalitetnija u odnosu nekad kratkog „sprinta“ i dugog „golda“. Nedjeljnu su nemilosrdno počela tri tima izdvojivši se od nešto sporije konkurencije.
Švicarci Markus Schlosser i Marcel Fries, vodeći u prvenstvu i pobjednici dan ranije, vodili su tek koji metar prednosti ispred postolja željnog, a i pobjede, Britanca Tima Reevesa i kopilota mu Francuza Kevina Rousseau, koji su se usput nadmetali s muško-ženskim tandemom Britanca Todda Ellisa i Francuskinje Emmanuelle Clement. Sredinom utrke vodstvo preuzima Reeves, tri kruga kasnije vraća ga Schlosser, da bi u posljednji, često odlučujući zagrebački zavoj ušli gotovo poravnati, Reeves u nimalo izglednoj situaciji na vanjskoj strani staze ipak pronalazi snage, ali i iskustva, vraća se u igru i ciljem prolazi pobjednički s tek 83 tisućinke prednosti. Bila je to njegova 16.pobjeda ukupno na grobničkoj stazi čime učvršćuje poziciju „kralja Grobnika“ među prikoličarima. Na svečanom proglašenju čekalo se Schlossera i njegova kopilota, nakon desetak minuta su se pojavili izrazito ljuti, a kada se pobjednički tim popeo na postolje, rukovao s trećeplasiranim, potom pružio ruke izravnim suparnicima, Schlooser je to odbio, gotovo se unijevši Reevesu u lice. Strasti su se primirile samo za intoniranja himni, a razlaz je bio krajnje „neprijateljski“, srećom bez kontaktnih radnji. I to je sport, a sva zbivanja na stazi ocijenjena su i službeno – „sportskom borbom“.
ČAH FILLA U DVA DANA TRI POBJEDE
Čeh Michal Filla ovog je vikenda, uz onaj najbrži krug upisao i tri pobjede. Onoj subotnjoj, u klasi STK 1000, dodao je i nedjeljnu, ali i onu „kraljevske“ klase Superbike. Prvo je u klasi STK 1000 za nepunih deset sekundi u 12 krugova, na „BMW S1000RR“, bio brži od Talijana s hrvatskom licencom Roberta Anastasie (Yamaha R1), u kojoj je treći David Božić iz Srbije (Honda CBR 1000RR) zaostao čak 25,434 sekunde. U utrci Superbike tek prvih nekoliko krugova gotovo u kotač ga je pratio Slovenac Marko Jerman, ali brzo je spustio tempo i zadovoljio se sigurnom vožnjom na drugoj poziciji prošavši ciljem 5,582 sekunde iza Fille. Par krugova prije kraja Filla je odvezao najbrže vrijeme utrke 1:26,772 minute (prosjek 172,922 km/sat), ipak za 187 tisućinki sekunde nedovoljno u popravku apsolutnog rekorda sunarodnjaka Prašeka iz 2018.godine.
Poljak Daniel Blin slavio je i drugu pobjedu u vikendu klase STK 600, a na četiri pozicije iza njega našli su se vozači s hrvatskim licencama – drugi Nicolo Trevisan (Matulji racing),potom Ivan Višak (Križevci), Loris Majcan (1.HMK Zagreb) i Danilo Digiorgio (Matulji racing), svi na motociklima Yamaha R6. U klasi SSP 300 drugu pobjedu u dva dana ponovio je Poljak Jurand Kusmierczyk (Kawasaki 400) ispred sunarodnjaka Wiktora Majchrowskog (Kawasaki 400), dok je treći bio Davide Di Lenardo (KTM 300), vozač MK Križevci.
Vikend natjecanje na Automotodromu Grobnik bodovano je i za hrvatsko prvenstvo, jače su klase bodovane iz utrka AAC i FIM sustava, dok je u „solo“ utrci PH klase 125 SP, među šestoricom križevačkih motociklista, pobjednik nedjeljne utrke bio Danijel Koprić nadmašivši Karla Gršića za minimalnih, ali slatkih 18 tisućinki sekunde. Treći je bio subotnji pobjednik Davor Buntak. I još jedna pobjeda istinskog domaćina, člana Motociklističkog kluba Kvarner Zorana Buterina (Yamaha R1) u zasebnoj utrci „Veterani/Formula 1000“, ispred Vladimira Popovića (Srbija) i Emila Kotvice (HMK Otočac).
Miroslav KRPAN