Rasplet napete sezone na dubrovačkoj stazi “Ljuta-Gruda”
Kraća od ranijih, s manje natjecanja brdska sezona nije nimalo neizvjesna. Kako je prvenstvo odmicalo tako je neizvjesnost rasla. Učestali i brojni preokreti na bodovnim ljestvicama kategorija, grupa i klasa pružali su svojevrsnu draž disciplini koja je sve do ove izuzetno uočljive i osjetljive recesijske sezone bila u vrhu hrvatskog auto sporta po broju sudionika. Od vrhunskih disciplina – prva i vodeća. Na žalost pokazalo se da je opća besparica, prvenstveno, nagrizla temelje brdaša – bilo organizatora, bilo neposrednih “proizvođača” – vozača. Ipak, stigosmo do nedjelje konačnog obračuna. Točno u podne počinje prva od dvije zaključne vožnje u kojima se puno toga odlučuje.
Entuzijasti Dubrovnika i okruženja “općičeni” oktanima a predvođeni auto klubom “Dubrovnik racing” pripremili su po drugi puta ove godine utrku međunarodnog i državnog prvenstva. “Nagrada Dubrovnika 2011.” održava se na stazi “Ljuta-Gruda” nadomak najturističkijeg grada Hrvatske, na njenom krajnjem jugu. Suorganizatori manifestacije su Dubrovačko-neretvanska županija, Grad Dubrovnik i Općina Konavle. Staza je duga 3.260 metara. Ova jesenja utrka ( pretpostavka je ipak po ljetnim temperaturama) uz navedeni međunarodni prefiks boduje se ukupno za – sedam različitih prvenstava ili kupova. Pa krenimo redom – FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone, Kup Sigurnost na cestama, MRPH ( turistička i sportska vozila, te posebno povijesna ) i PH, Prvenstvo Automobilističke federacije Crne Gore i Prvenstvo Regije Jug HAKS-a (Dalmacija). Ne čudi stoga i broj prijava – dvostruko veći od onog skromnog i siromašnog s kraja kolovoza. Lista prijava navodi čak 82 imena, ali među njima je čak 12 vozača koji se iz nekih njima ( a možda i ne samo njima ) znanih razloga sve do verifikacije, koliko im je odobrio organizator, ne mogu odlučiti s kojim će od dva ( uglavnom različitih klasa ) prijavljena automobila konačno i nastupiti. Tako na kraju ipak dolazimo do 70 prijavljenih iz sedam zemalja. Uz hrvatske asove nadomak Dubrovnika stižu automobilisti Crne Gore i Bosne i Hercegovine ( po sedam ), tri Slovaka, dva Makedonca, te po jedan Mađar i Poljak. Hrvatski vozači ( 49 ) predstavljaju 19 klubova, a čak su 32 iz osam klubova Dalmacije. Najbrojniji su domaćini 12 iz AK Dubrovnik racinga, a k tome još tri iz mokošičkog “Ragusa racinga” i jedan “Pelješac racinga”. Dubrovčani ne samo da su najbrojniji već su na pragu osvajanja naslova ekipnih prvaka HAKS-a. Bodovno “bježe” ljutim konkurentima ogulinskog AK Klek čitava 42,5 boda, a i treće je mjesto zacementirao AKK Šibenik. Najzanimljiviji dio su kalkulacije: tko, s kim, koga, zašto i kako. Sudbina otkaza Rapca i Ogulina najavljenih u kalendaru državnog prvenstva uoči sezone mnogima je pomutila želje. Sada sedam utrka koliko će ih biti poslije nedjelje niti jedna se ne odbija. Sve je u neto bodovima pa je zato svaki bod na “Ljutoj” i te kako važan.
U kategoriji I četiri su pobjede Sinišu Krainca, ove godine člana ogulinskog auto kluba Klek tek poslije Buzeta ponovo dovele na čelnu poziciju. Dimitrijevića “paljevina” u Kozarima na buzetskoj stazi koštala ga je laganog plivanja ka prvom naslovu prvaka. Sada je Krainc u prednosti šest bodova ispred Zagrepčana.
A tko može biti treći? Teorijski tri su kandidata: Maro Slade (Dubrovnik racing), Sebastijan Čepar (M.R.C. Sport) i Robert Bradarić (Solin) – upravo tim redom u odnosu na bodove. Kao što smo najavili prilikom izvještaja iz Buzeta, Siniša Krainc se prijavio s dva vozila, u obje kategorije. Naime, uz Ford Escort RS Cosworth prijavio je i formulu “Lola F3000″. Zec još nije na ražnju, a u kojem grmu leži možemo samo nagađati takav splet okolnosti!!?? Zamislite troboj Pulić – Butorac – Krainc u formulama. Možda i taj film “bumo skoro gledali”. U Dubrovniku u nedjelju – sumnjamo, ipak je u podne prejako sunce za “film” gledati. Kategorija II, u šest pobjeda tri su pobjede na kontu najtrofejnijeg automobiliste u Hrvata Gospara Nike Pulića, a tri u džepu mladog riječkog lava Dina Butorca (Matulji racing). Čini nam se da je Niko zbog Dina ove godine dobio tri sijede više. A što može, vide mu se. Uostalom, dvostruko je stariji od Dina, a nedjeljni start (ali i cilj) donosi mu jako, jako puno. Novi naslov prvaka Hrvatske, treći u nizu, ali i “Zlatni trofej (kacigu) HAKS-a”. K tome to bi bio treći koji se pretvara u dijamantni !! Ulog nije mali. A i ponos k tome. Izgubi li…… izgubio je sve.
S druge strane, Dino Butorac je neopterećen. Sjeo je u svoju formulu nakon dvije godine (s njom je šarao Europom na kružnom Renault Cupu ), pokušao nemoguće. Do prve brdske pobjede u formuli, što više generalke na brdu, stigao na domaćoj mu Učki. Ponovio priču dva mjeseca kasnije, a i u Buzetu zasjao punim sjajem. Izjednačio se bodovno sa Nikom. Niko je kući, u svom dvorištu. U prednosti – zasigurno. Pobijedio je na toj stazi krajem kolovoza. O junaku i pobjedniku sve će znati u nedjelju oko 16 sati. Živi bili pa – vidjeli!
I prvacima nije kraj. U grupama gusto na vrhu. Grupu N sa pola boda prednosti trenutno drži Mario Barović (Dubrovnik racing) ispred Igora Vičevića (Rijeka). Za treće se mjesto nadmeću Žarko Knego (Dubrovnik racing) i Maksim Šetić (Istra racing team Pazin). U grupi A/SP nešto jasnija situacija. I opet u igri jedan Pulić. Ovoga puta mladi Ivan, sin “staroga” Nike, vozač “Dubrovnik racinga” u usponu. S pristojne udaljenosti u vrat mu puše protekle dvije godine prvak Hrvatske Sebastijan Čepar (AK M.R.C. Sport Rijeka). Tome je prvenstveno sam kriv – propustio iz sebi (ne)znanih razloga nastup u Skradinu. Niti u svibnju nije se probudio i shvatio da je sezona počela. Sada – pati. Možda i shvati ?!
Njegov ulog je veliki – treći naslov, ali …… I opet borba – dalmatinsko-istarski dvoboj za treće mjesto Ante Alduka (Šibenik) i Saše Černeke (Buzet autosport). Pomalo nenadano na čelnu poziciju uoči posljednje utrke u grupi H/E1 izbio je mladi Bojan Tomić (Klek), prvenstveno zahvaljujući paljevini Dimitrijevićevog automobila. Sada je sedam bodova u prednosti, no i tri niže plasirana vozača mogu pomrsiti račune vodećima i-ili se osladiti jednim od mjesta postolja na kraju sezone. To su dva stasita Dubrovčana imenom Maro – Franić i Slade, a bodovno ih dijeli Siniša Krainc.
Satnica dvodnevne manifestacije predviđa tehnički prijam i verifikaciju u subotu od 7 do 10,30 sati u Mjesnom uredu Gruda. Prvi je trening istoga dana u 13, a drugi u 15 sati. Sutradan u nedjelju 2. listopada svečano otvaranje je tek u 11,30 sati, a start prve utrke u 12 sati. Svečano proglašenje rezultata je u 19,30 sati.