Prvenstvo svijeta – motocikli s prikolicom

Prvenstvo svijeta – motocikli s prikolicom

0 494

Snimio: Miroslav Krpan

Prvenstvo svijeta – motocikli s prikolicom „FIM Sidecar World Championship 2011.“

GROBNIČKO POLJE 2011.

Dan PRVI

POBJEDA SVJETSKIH PRVAKA

Finac Pekka Päivarinta i njegov kopilot Švicarac Adolf Hänni, prošlogodišnji svjetski prvaci pobjednici su prve „sprint“ bodovne utrke Prvenstva svijeta motocikala s prikolicom što se ovog vikenda pod nazivom «FIM sidecar World Championship 2011.» održava na automotodromu „Grobnik“ u organizaciji Motokluba «Kvarner» i «Automotodroma Grobnik» d.o.o. , a pod počasnim pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske prof. dr. Ive Josipovića. Ovo je druga ovosezonska Grand prix utrka poslije Njemačke.

Finac je u utrku dugu deset krugova krenuo sa druge startne pozicije obzirom na gotovo sekundu slabije vrijeme sa treninga od prvaka svijeta 2009. bratskog tima Bena i Thomasa Birchala iz Velike Britanije. Očekivano u borbi za pobjedu od prvih sekundi bio je i trostruki svjetski prvak Britanac Tim Reeves koji vozi sa Francuzom Gregoryem Cluzeom. Poveli su Birtchali koji voze na motociklu LCR Yamaha, drugi krug prepustili Fincu koji upravlja LCR Suzukiem, a sigurnu je treću poziciju držao Reeves na LCR Hondi. U četvrtom krugu čelnu poziciju preuzima Päivarinta i usprkos gotovo bliskim susretima sa Birchalima zadržava vodeću poziciju i poslije 41 km prvi prolazi ciljem uz prednost od 409 tisućinki sekunde. U istoj sekundi ali 734 tisućinke sporiji do postolja stiže i Tim Reeves.

Sredinom utrke dobro su se držali i Slovenci Milan Špendal koji nastupa sa Britancem Peterom Hillom i Janez Remše sa Britancem Paulom Knaptonom, ali pri kraju posustaju, Špendal ipak na kraju ciljem u konkurenciji deset sudjelujućih posada prolazi sedmi, a Remše se u posljednjem krugu ukopao u pijesak zagrebačkog zavoja i ostao bez bodova.

Uoči nedjeljne zlatne „gold“ utrke koja se vozi u 20 krugova Pekka Päivarinta vodi sa 70 bodova ispred njemačkog tima Kurt Hock-Enrico Becker (46 bodova) te trećih Reevesa i Cluzea koji su sakupili 44 boda. Nedjeljna utrka starta u 12,45 minuta.

Ovog vikenda na Grobničkom polju uz najboljih deset timova motociklističke „formule 1“ na tri kotača vozi se i 56. bodovna utrka Prvenstva Alpe Jadran (AAC). Na manifestaciji ukupno sudjeluje 173 motociklista iz čak 23 zemlje svijeta.

Treninzi „jakih“ klasa AAC izbacili su u prvi plan i nekoliko vrhunskih hrvatskih motociklista. U konkurenciji 20 vozača klase SuperStock 1000 drugo startno vrijeme ostvario je Porečanin Aldo Simonović, član „1.HMK Zagreb“ koji je vrhunski pripremljenim BMW-om ostvario do danas rekordno vrijeme hrvatskih motociklista na grobničkoj stazi. Vozio je krug 1:29,695 minuta i tako se upisao u „zlatnu knjigu“ Grobnika. Za najbržim Bugarom Martinom Choyom (BMW) zaostao je svega 294 tisućinke, a iz drugog reda sa šeste pozicije u lov na postolje krenuti će Riječanin Marko Erceg član Motokluba „Kvarner“ koji isto nastupa sa novim BMW-om.

Izvrsno treće vrijeme klase SuperStock 600 ostvario je još jedan porečki motociklist mladi Alex Radman (Triumph) koji će se pokušati suprotstaviti sa treninga bržima Slovencu Luki Dečku (Yamaha) i Talijanu Luci Tommasinu koji nastupa sa hrvatskom licencom.

Slovenci su dominirali ostalim jakim klasama – apsolutni rekorder Grobnika Marko Jerman kreće sa prve pozicije u „SuperSportu 600“, a nekadašnji vladar Grobnika veteran Berto Camlek u klasi Superbike.

Nedjeljni program počinje slobodnim treninzima ( warm up) u 8 sati, od 10 se voze tri bodovne utrke oldtimera AAC i Prvenstva Hrvatske, dok u 11,55 starta zanimljivo nadmetanje povijesnih motociklista i nekadašnjih svjetskih asova u klasama 250 i 350 ccm u okviru „International Classic grand prix“. Od 12,45 slijedi „gold“ utrka Grand prix sidecar, a potom šest bodovnih utrka AAC i ICGP sve do 17,30 sati.

MOTOCIKLIZAM

Dan DRUGI

DRUGA POBJEDA PÄIVARINTE

Drugu pobjedu u dva dana na Automotodromu Grobnik u bodovnim utrkama Prvenstva svijeta motocikala s prikolicom ostvario je kombinirani finsko-švicarski tim Pekka Päivarinta – Adolf Hanni na motociklu LCR Suzuki. Poslije subotnje pobjede u kratkoj „sprint“ utrci Pekka Päivarinta nije dozvolio iznenađenje u „gold race“ – zlatnoj utrci što se vozila u 18 krugova. Pomalo neočekivano poveli su Nijemci Kurt Hock i Enrico Becker, a vjerno su ih pratila tri tima favorita – Britanci braća Ben i Thomson Birchall, Päivarinta – Hanni i pritajeni favoriti – trostruki svjetski prvak Britanac Tim Reeves sa kopilotom Francuzom Gregory Cluzeom. Sredinom četvrtog kruga braća Birchall nakratko preuzimaju vodstvo, ali Hock ipak i slijedeća dva kruga zadržava vodstvo. Sedmi krug ispušta vodstvo, Birchalli vode, a razmak tri prvoplasirane prikolice mjeri se u metrima. Slijedeća četiri kruga vode Birchalli ispred Päivarinte i Reevesa sve do 13. kruga kada Päivarinta ponovo zasjeda na čelnu poziciju. No iznenađujući preokret samo krug prije kraja. Birchalli ponovo vode, u međuvremenu Reeves gubi treću poziciju prepuštajući je Hocku. Odluka pada u „zagrebačkom“ zavoju kada dolazi i do trenutnog dodira, ali sve u žaru borbe, u ciljni pravac ipak vodeći ulaze Finac i Švicarac sa prednosti 909 tisućinki. Sa novih 25 bodova ( 50 ukupno na Grobniku ovog vikenda) zasjedaju na čelnu poziciju poslije četiri utrke na dva natjecanja Prvenstva svijeta. Drugi su Britanci, treći Nijemci. Razočarani tek četvrti nekada miljenici grobničke publike ciljem prolaze Tim Reeves i sadašnji mu kopilot Cluze. Bodove su osvojili i Slovenci Milan Špendal (šesti) i Janez Remše (sedmi) iako su u početku utrke imali šanse za daleko bolji rezultat.

– Gold race nije bila nimalo laka. Teška i zahtjevna utrka, sa očekivanom konkurencijom. Nismo bili sto posto uvjereni u ponavljanje jučerašnjeg uspjeha. Ipak je ovo dulja utrka, pokazao je to i tempo, izmjene u vodstvu, dobre vožnje i Bena i Kurta kojima čestitam na izvrsnim vožnjama. Ispričavam se Benu za dodir uoči cilja, ali žar borbe je nadjačao. Pobjeda nas je vratila i učvrstila na vrhu ljestvice koju neće biti lako zadržati. Žao mi je da broj timova na Grobniku nije veći, ali puno je državnih prvenstava, pomalo nedostaje novca, nedovoljno nas u Svjetskom prvenstvu prati i televizija, nije sve kao nekad. No, mi ustrajemo i nadamo se boljem. Vjerujem ponovnom susretu u Hrvatskoj kroz godinu dana – kazao je po proglašenju pobjednika Finac Pekka Päivarinta.

„FIM Sidecar World Championship 2011.“ sedmu je godinu za redom u organizaciji Motokluba Kvarner i „Automotodroma Grobnik“ d.o.o. okupila svjetsku elitu prikoličara. Sudjelovalo je samo deset timova, ali kontinuitet svjetskih natjecanja pred nekoliko tisuća ljubitelja brzina na dva i tri kotača uspješno je nastavljen. Značaj ove najveće brzinske moto manifestacije u nas u pozdravnom govoru otvarajući utrku naglasio je i Tomo Boban, ravnatelj Agencije za upravljanje državnom imovinom RH, izaslanik počasnog pokrovitelja utrke prof. dr. Ive Josipovića. Uz svjetske prikoličare vožene su i bodovne utrke najstarijeg kontinentalnog regionalnog Prvenstva Alpe-Jadran, 56. utrke u nizu na Grobniku u kojoj je sudjelovalo preostalih 153 vozača. Zastupljene su bile čak 23 nacije svijeta.

SIMONOVIĆ I ERCEG BEZ POSTOLJA

Sparni ljetni dan, na više od 30 stupnjeva bio je kulisa izvrsnih utrka u okviru Prvenstva Alpe Jadran. Zbog malog broja vozača po dvije su klase spojene u jednu utrku. Bilo je tako sa klasom 125 sport production i grand prix. Posebnu pozornost na startu izazvao je vozač sa najboljim vremenom treninga klase 125 GP – tamnoputi Nigerijac Alessio Cappella talijanskog državljanstva koji se s motociklom „Sherco“ klase „Moto 3“ boduje u okviru 125 GP. Utrku je poveo, ali popustio je u tempu te se na kraju morao zadovoljiti tek trećim mjestom iza Austrijanca Mayera i Mađara Gyutaia. Sva trojica bila su unutar 600 tisućinki. Ipak Capella je vozio najbrže vrijeme utrke 1:38,299 minuta (152,644 km/sat).

Mladi hrvatski motociklist Renato Novosel osvojio je treće mjesto klase 125 ccm sport production, dok je u klasi SuperStock 600 bio tek četvrti.

Pobjedničko postolje izostalo je za dvojicu hrvatskih motociklista u najjačoj klasi SuperStock 1000. Porečki motociklist Aldo Simonović do posljednjih trenutaka bio je u prilici osvojiti treće mjesto koje mu je izostalo zbog samo 192 tisućinke. Sa nešto većim zaostatkom peto mjesto iste klase pripalo je Riječaninu Marku Ercegu. Drugu poziciju pobjedničkog postolja klase SStock 600 osvojio je Talijan Luca Tommasini koji nastupa sa licencom MK Križevci.

Slovencima Marku Jermanu i Luki Dečku pripale su pobjede klasa 600 ccm, a superbike u neizvjesnoj završnici Talijanu Fabriziu Pellizzonu ispred Slovenca Camleka.

Dvije su utrke vozili i nekadašnji asovi na povijesnim motociklima grand prix 250 i 350 ccm. Po jednu pobjedu u zajedničkim utrkama obje klase ostvarili su nekadašnji svjetski šampioni Britanac Ian Simpson i Francuz Guy Bertin.
Rezultati – GPSC (18 krugova, 75 km) 1. Päivarinta – Hanni (Finska/Švicarska, LCR Suzuki) 29:01,560 minuta, 2. B. Birchall – T. Birchall (V. Britanija, LCR Yamaha) +0,909 sekundi, 3. Hock – Becker (V. Britanija, LCR Suzuki). Poredak poslije 4 bodovne utrke GP: 1. Päivarinta – Hanni 95 bodova, 2. Hock – Becker 62, 3. B. Birchall – T. Birchall 61.

AAC – 125 GP (10 krugova, 41,7 km) 1. Mayer (Austrija) 16:38,671, 2. Gyutai (Mađarska, oba Honda ) +0,505, 3. Cappella (Italija, Sherco Moto3) +0,594; 125 SP (10 krugova) 1. Schillaci (Italija) 18:06,004, 2. Puškar (Slovačka) +9,120, 3. Novosel +9,184, 4. Giacomazzo (Hrvatska, svi Aprilia) -1krug; SuperStock 1000 (11 krugova, 45,8 km) 1. Choy (Bugarska) 16:42,939, 2. Filla (Češka, oba BMW) +3,171, 3. Meklau (Austrija, Suzuki) +3,212, 4. Simonović +4,404, 5. Erceg (oba Hrvatska, oba BMW) +13,172; Supersport 600 (11 krugova) 1. Jerman (Slovenija, Triumph) 16:47,407, 2. Berghammer (Honda) +22,338, 3. Kreutzer (oba Austrija, Suzuki) +30,343; SuperStock 600 (11 krugova) 1. Dečko (Slovenija, Yamaha) 17:02,153, 2. Tommasini (Hrvatska, Triumph) +0,345, 3. Jasensky (Slovačka, Yamaha) +12,894, 4. R. Novosel (Hrvatska, Honda) +43,206; superbike ( 12 krugova, 50 km) 1. Pellizzon (Italija, Aprilia) 18:10,759, 2. Camlek (Slovenija, Yamaha) +0,274, 3. Meklau (Austrija, Suzuki) +2,950.

Prvenstvo Hrvatske 125 SP 1. R. Novosel (Križevci), 2. Giacomazzo (Matulji racing), 3. Prožek (Križevci); SStock 600 1. Tommasini, 2. R. Novosel (oba Križevci), 3. Grgić (Azalea Zadar); SStock 1000 1. Simonović (1.HMK Zagreb), 2. Erceg (Kvarner), 3. Babič (Azalea); ekipe 1. MK Križevci 99 bodova, 2. MK Azalea Zadar 43, 3. 1. HMK Zagreb 25.
ICGP 1. utrka (10 krugova) 250 ccm 1. Wild (Njemačka, Rotax 250), 20:19,720, 2. Hecq (Belgija, Armstrong) +4,784, 3. Tabarly (Francuska, Yamaha TZ J) +10,000; 350 ccm 1. Simpson (V. Britanija, BSR 350) 20:09,005, 2. Bertin (Francuska, KR350) +0,249, 3. Bishop (V. Britanija, Precision) +20,870; 2. utrka 250 ccm 1. Saul (Francuska, TZ 250L) 17:37,182, 2. Hecq +34,032, 3. Wild +50,256; 350 ccm 1. Bertin 16:45,485, 2. Simpson +0,722, 3. Bishop +0,808 sekundi. (m)

SIMILAR ARTICLES

0 188