Prvenstvo Europe – 32. Buzetski dani 2013. – BUZET ČEKA NOVE EUROPSKE...

Prvenstvo Europe – 32. Buzetski dani 2013. – BUZET ČEKA NOVE EUROPSKE PRVAKE

0 838

«Praznik automobilizma»,jedinstvena je hrvatska oktanska manifestacija s tradicijom duljom od tri desetljeća », utrka čiji su domaćini žitelji Buzeštine predvođeni vrijednim sportskim radnicima Auto moto kluba «Buzet» imenom „Buzetski dani“ ove se godine održava od 13. do 15. rujna po 32. puta. U «Grad tartufa» ponovo će pohrliti svite ljubitelja brzina kojima će pregršt zadovoljstva pružiti 197 prijavljenih sudionika, europskih automobilističkih asova iz 12 zemalja starog kontinenta. I ove godine, iako je posljednja utrka kontinentalnog prvenstva impresionira podatak da su prijavljeni gotovo svi najbolji europski, ali i više od stotinu hrvatskih vozača. Njima treba pridodati još 40-tak sudionika promo vožnji ili predvozača koji su uvod u sportska nadmetanja.

POVIJEST BUZETA

U Buzetu, malom istarskom gradiću, prvih dana rujna prije 32 godine počela se pisati svojevrsna oktanska povijest ovih naših prostora. Entuzijasti, zaljubljenici brzina, fanovi automobilizma osmislili su i pripremili za tadašnje okvire malu sportsku priredbu, utrku državnog prvenstva, jednu od sličnih kakve su se do tada odvijale na Avali, Lovćenu, Pohorju, u nekim dalekim krajevima koje je pohodila i rezultatski „poharala“ veličanstvena četvorka buzetskog automobilizma „3BiV“– Bauman, Vivoda, Bašić i Bošnjaković. Upravo je posjet utrci na Pohorju nadomak Mariboru bila pokretačka snaga zaljubljenicima auto sporta da u Buzetu ostvare nešto slično. Od ideje do stvarnosti trebalo je malo, jako malo. Dobili su tada pomoć ma gotovo svakog žitelja Buzeta. Sjetiti se tih ljudi kako su dočekali dolazak najboljih, tada jugoslavenskih vozača, u njihov mali gradić, kako su ih prihvatili i ugostili, kako se tog prvog vikenda 4. i 5. rujna 1982. godine u Buzetu „živio automobilizam“ osobno sam svjedočio i od tada pratio, bilježio i pamtio sve, ma baš sve te buzetske oktanske godine i utrke, sve „Buzetske dane“. A pred nama novi spektakl kakvog na ovim hrvatskim prostorima već priznatim širom Europe znaju prirediti samo – Buzećani. Tako još uvijek s Buzetom živimo automobilizam.

Svih ovih 30-tak godina za nama prvo početkom, a potom sredinom rujna u pitoresktnom istarskom gradiću Buzetu osjeti se nešto „divlje u zraku“. Nagovještaj je to nečeg izuzetno važnog, značajnog, veličanstvenog. Počne odbrojavanje dana, a malo zatim i sati. Oktanskim zanesenjacima ovoga podneblja posebnost je okupljanje europskih automobilističkih asova na već legendarnoj buzetskoj brdskoj stazi. Ime je dobila po skromnoj mjesnoj svetkovini koja je proteklog desetljeća izrasla u višetjednu manifestaciju upotpunjenu i ekskluzivnim programima poput „Petkotine“, „Subotine po starinski“ koja je proteklog vikenda oplemenila Buzet.

MALA UTRKA PRERASLA U EUROPSKU

Buzet i njegovi mještani žive za utrku. Utrku vole, o njoj i njenim junacima pričaju. Kada je o buzetskoj utrci riječ uvijek je prvo na pameti rekord staze. O rekordima se pričalo, imena se pamte. Nijemac slovenskog porijekla Jozef Zajelšnik formulom 2 «BMW» 1987. godine ostvario rekord staze u vremenu 2.12,47 minuta prosječnom brzinom 114,383 km/sat. Isti je ostao trajni spomen na dionicu dugu 4.209 metara. Zajelšnik sada već godinama na utrkama prati svoja dva sina, uspješna vozača u prototipovima i najavljuje dolazak u Buzet.

Kandidirajući za europsko prvenstvo 2000. godine staza je produljena na potrebnih 5.001 metar od Mosta do Peničići. Prvim je rekorderom bio Čeh Jiri Mičanek u vremenu 2:31,251 minuta. Utrka je u Prvenstvo „starog kontinenta“ upisana tek 2003. godine kada Talijan Denny Zardo vozeći prototip «Osella PA 20/S 3000 BMW» ostvaruje rekord u vremenu 2.15,338 minuta prosjekom 133,03 km/sat koji se zadržao sve do jubilarne 30. utrke. Tada je osam godina star rekord oborio pobjednik i višestruki europski prvak Simone Faggioli vozeći 2:12,209 minuta prosjekom 136,175 km/sat, da bi prošle 2012. i taj „skinuo“ za pola sekunde. Sada je apsolutni rekord 2:11,858 minuta prosjekom 136,537 km/sat.

Iz godine u godinu izmjenjivali su se slavljenici na najvišem tronu 2003. Denny Zardo (Italija), 2004. Andrea De Biasi (Italija), 2005. Simone Faggioli (Italija), 2006. Milan Svoboda (Češka), 2007. Fausto Bormolini (Italija), 2008. Lionel Regal (Francuska), 2009. Renzo Napione (Italija) i 2010. Vaclav Janik ( Češka) i pa opet 2011. i 2012. Simone Faggioli postavši tako nedostižni trostruki pobjednik u 11 godina europskih vožnji.

ODLUČUJU REZULTATI BUZETA

Najzvučnije ime ovogodišnje buzetske utrke bez dvojbe je 35-godišnji talijanski vozač Simone Faggioli, koji ovogodišnju titulu prvaka Starog kontinenta u Kategoriji II mora potvrditi tek u Buzetu. Upisao je devet pobjeda, dvije utrke propustio, pa sada u bruto bodovima ima 21 bod prednosti ispred sunarodnjaka Fausta Bormolinija, starog znanca buzetske publike, netom prije dva tjedna pobjednika utrke u susjednoj Sloveniji na stazi Ilirska Bistrica-Šembije gdje nije bilo Faggiolija. Izravnim dvobojem na buzetskoj stazi njih dvojica odlučuju o novom prvaku Europe na brdskim stazama.

Faggioli u Buzet dolazi sa prestižnim prototipom „Osella FA 30 Zytek Armaroli“. Riječ je o bolidu sa 3000 ccm³, teškom tek 550 kilograma i sa 500 konjskih snaga.

Prvak Europe odlučivati će se i u Kategoriji I turističkih automobila. Protekle dvije godine to su 2011. Bili Slovenac Aleš Prek, a prošle srpski automobilist Dušan Borković. Ove se godine taj naslov smiješi jednom izuzetnom i uspješnom, trofejnom mladom hrvatskom vozaču. Tomislav Muhvić, mladić iz Gerova, član Auto karting kluba „Petar Klepac“ iznenađenje je sezone među europskom kremom. Veći dio sezone bio je i vodeći i da ga neki tehnički detalji nisu onemogućili već bi u Buzet stigao s prednošću ispred konkurencije. Ovako, svoju superiornost mora potvrditi isključivo pobjedom u Kategoriji na „domaćoj“ stazi. Teorijski dostižnu prednost imaju Česi, toliko „gladni“ naslova europskog prvaka da čine sve kako bi do njega i došli, a to su Lukas Vojacek ( grupa A) i Jiri Los (grupa N). Svi vjeruju da naš Tomica može do naslova. To bi bilo idealno za brojne ljubitelje automobilizma koje se očekuje uz stazu. Ove je godine uz Muhvića među prvih deset, što više trenutno šesti u Kategoriji još jedan hrvatski as – Zagrepčanin Damir Mašić koji ima izgleda popeti se i mjesto više na europskoj ljestvici.

Uz bodovanje za FIA – Prvenstvo Europe brdskih auto utrka posebno se boduju povijesna vozila («historic») za europsko prvenstvo, potom Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske za sportska i povijesna vozila, Prvenstvo Hrvatske, te Otvoreno prvenstvo Republike Slovenije i Kup AŠ 2005. K tome svaka od vožnji boduje se i za Prvenstvo Auto i karting lige Zapad ( Istra, Kvarner i Gorski kotar).

JOSIPOVIĆ POKROVITELJ

Počasni pokrovitelj i ovogodišnje buzetske manifestacije Predsjednik Republike Hrvatske dr.sc. Ivo Josipović nastavljajući tako tradiciju svog prethodnika što je svojevrsno priznanje organizatorima i domaćinima zasigurno najznačajnije hrvatske automobilističke priredbe.

Puno entuzijazma, ljubavi, volje, htijenja, upornosti i vremena , mnogi su uložili u uspjeh manifestacije. Organizacijski odbor utrke čine Damir Rupena (predsjednik), mr. Valter Flego (dopredsjednik) te članovi: Branko Bašić, Marinko Krbavčić, Valmer Brenko, Ida Bašić, Siniša Žulić i Sanjin Paro. Direktorsku funkciju u kontinuitetu od 1995. obavlja Branko Bašić, prvi pobjednik prve buzetske utrke 1982. i nekada legenda sa staza bilježeći hrvatski rekord – 19 utrka za redom na najodgovornijoj funkciji. Osim što je prvi pobjednik prve buzetske utrke četiri je puta pobjeđivao u bodovanju prvenstva Jugoslavije, a čak 14 u konkurenciji Prvenstva Hrvatske. Jedan od prvih Bašićević suradnika je i Marinko Krbavčić u funkciji tajnika koju obavlja već 23. puta.

Cijena ulaznica za dvodnevnu manifestaciju iznosi 40,00 kuna.
Iz godine u godinu domaćini su priređivali niz pratećih sadržaja. Ove se godine izdvajaju dva, prvo „Parada vozača“ centrom grada, duž Ulice II istarske brigade. Počet će u petak,13.rujna u 18 sati, neposredno po okončanju višesatnog tehničkog prijema i verifikacije. Sve će biti popraćeno nastupom „Error banda“, a uz automobiliste predstaviti će se i sve adrenalinske sportske grane kojima Buzećani upotpunjavaju svoju svakodnevnicu.

Nadomak prilaza samom startu, na velikom parkiralištu na Mašimovoj škuji održavat će se po prvi puta sva tri dana mini sajam automobila, motocikala i prateće industrije. Automobilistička utrka dio je bogatih programskih aktivnosti kojom će završiti ovogodišnji Dani Grada. Isto tako ove će godine buzetska brdska utrka biti samo najava još jednog važnog spektakla jubilarnog 40.Croatia rallya dva tjedna kasnije, a i najbolji će europski relijaši voziti jedan brzinac buzetskom stazom ali u kontra smjeru.

Buzetski „Praznik automobilizma“ daleko je više od pukog sportskog nadmetanja, turistički i gospodarski respektabilan „event“ kojem se posvećuje dužna pažnja, uz prije desetak i više godina proglašeni status Buzeta „Gradom tartufa“ svojevrstan brend ovog istarskog gradića.

I ove nedjelje na dionici prometnice od Buzeta prema Cerovlju, što jednom godišnje na dijelu od „Mosta“ do „Peničići“ koji je već poodavno ušao u legendu, posluži za automobilističku stazu, mjesto nadmetanja najboljih europskih vozača, „pilota“ vrhunskih bolida, mjesto odluke prvaka „starog kontinenta“ buzetska će utrka biti u elitnom „klubu 12“ zemalja koji imaju čast i obvezu biti domaćinima prvenstva Europe na brdskim stazama. Buzetska je utrka nešto nezaboravno, ne samo događanjima i nadmetanjima na stazi gdje se sa tisućinkama sekundi „bore“ vozači, već iz godine u godinu sve većem broju ovisnika dolaska i stalnog povratka upravo u Buzet gdje se „živi automobilizam“. Utrka je dio buzetske turističke priče.(m)

PROGRAM 32. Buzetskih dana</p>

Petak 13. rujna 2013.
18,00 sati – Parada vozača
20,00 sati – Objava privremene startne liste treninga

Subota 14. rujna 2013.
8,00 sati – Objava konačne startne liste treninga
10,00 – 13,00 sati – Trening I
14,00 – 17,00 sati – Trening II

Nedjelja 15. rujna 2013.
9,00 – 11,30 sati – Vožnja I
13,15 sati – Svečano otvaranje utrke
13,30 – 16,00 sati – Vožnja II
18,00 sati – Svečana dodjela nagrada