Pokos pobjednik “Kupa sigurnosti” na Grobniku
Na automotodromu Grobnik poslije 660 dana održana je prva službena i bodovna međunarodna kružna automobilistička utrka što je okupila 72 automobilista iz sedam zemalja i to Hrvatske, Slovenije, Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Austrije. Pod imenom „Nagrada Hrvatske 2011. – Kup Sigurnosti na cestama“ i u organizaciji Hrvatskog auto i karting saveza bila je to treća ovogodišnja utrka na kružnim stazama novouvedenog Kupa „Sigurnost na cestama“, a ujedno bodovana za Prvenstvo Republike Hrvatske, Šampionat Srbije i Međunarodno otvoreno državno prvenstvo Republike Slovenije. Ljubitelji brzina kojih se uz jedinu hrvatsku stazu okupilo blizu tri tisuće uživali su u vrhunskim vožnjama i borbi za svaku poziciju.
Bodove za Kup sigurnosti vozači su sakupljali u dvije odvojene utrke. Jači automobili grupa A i E1 plijenili su pažnju, a posebno pobjednička vožnja mladog srpskog asa Milovana Vesnića iz Titova Užica koji je vozeći Opel Vectru pobijedio uz prednost od 8,771 sekundu ispred sunarodnjaka Zorana Kastatovića za upravljačem Renault Clia. Izvrsno treće mjesto osvojio je hrvatski prvak Robert Bradarić (Solin) i tako u samo osam dana prvo na brdskoj utrci Učka, a sada i na kružnoj grobničkom stazom pobijedio u konkurenciji Prvenstva Hrvatske Grupe 3. Bradarić nije iskoristio šansu da osvoji i drugo mjesto od kojeg ga je dilo pola sekunde.
– Zadovoljan sam rezultatom. Dvije godine nisam vozio krug, bilo je ovo zapravo privikavanje na Grobnik. Bilo je izvrsno, konkurencija dobra i kud sreće da se auto utrke vrate na Grobnik, odnosno da se ovim putem međunarodne suradnje i zajedničkih projekata susjednih automobilističkih saveza nastavi – kazao je uoči proglašenja i dodjele pehara Robert Bradarić.
Zagrepčanin Ivan Pokos osvjetlao je obraz hrvatskog automobilizma. Pobijedio je u drugoj utrci međunarodnog Kupa grupe N, time i u Grupi 1 PH. Nije imao konkurencije, posebno nakon što je ne baš svojom krivnjom u trećem krugu izlijetanjem u zagrebačkom zavoju najveći mu konkurent Krešimir Bodnaruk u identičnom automobilu „Honda Civic TypeR“. Naime, Pokos se u startu izdvojio, a Bodnaruk je vodio borbu sa Dubrovčaninom Žarkom Knegom (Peugeot 106 S16) za drugu poziciju. Knego nesportskom vožnjom, zatvarajući idealne pravce, nije propuštao očito bržeg Bodnaruka, prvo je upozoren, a već u slijedećem krugu istom greškom uzrokovao Bodnarukovo izlijetanje. Knego je kažnjen zadržavanjem u “pit stopu”, a potom i napustio utrku.
– Sretan sam što sam drugom ovosezonskom pobjedom ostao u vodstvu međunarodnog kupa. Prvo Banja Luka, a sada i Grobnik. Žao mi je Bodnaruka. Bila bi to dobra borba mene i njega, ovako sam ostao sam u vrhu, ali posebna je draž vratiti se na grobničku stazu. Nama vozačima fali – riječi su Ivana Pokosa, trenutno najuspješnijeg hrvatskog sudionika Kupa Sigurnost na cestama kružnih staza.
Izvrstan i konstantan bio je drugoplasirani u utrci Valter Nežić (Buzet autosport) u Hondi Civic TypeR. Uz Bradarića i Pokosa pobjednik klase 2 državnog prvenstva bio je mladi Zagrepčanin Filip Magdić (Info kart) u „VW Polo 1.4“. Ekipno su trijumfirali vozači Autokluba Dubrovnik racing.
U Šampionatu Srbije pobjede su ostvarili u klasi 1 Nikola Miljković, a u klasi 2 Predrag Lambaša, obojica u Zastavama Yugo 55, dok je u klasi 3 slavio Branko Ćopić u VW Polo.
Austrijanac Helmut Herzog (Renault Clio RIIIma) upisao je drugu pobjedu u dva dama Međunarodnog slovenskog prvenstva.
Dvije su utrke – ona slovenskog prvenstva i Kupa sigurnosti grupe N zbog izlijetanja vozača u samom staru bile prekinute i potom startane nove. Šest je vozila ispalo iz konkurencije i utrke zbog oštećenja, dok su vozači prošli bez posljedica.
Tijekom utrke posebno priznanje za 30-godišnjicu aktivnog i izuzetno uspješnog bavljenja automobilizmom uručeno je najtrofejnijem hrvatskom vozaču Dubrovčaninu Niki Puliću, trenutno vodećem u hrvatskom prvenstvu čak dvije discipline – brdske utrke kategorije II i auto rallyu.
Rezultati – Prvenstvo Hrvatske – 10 krugova (41,7 km) grupa 1 – 1. Pokos (Zanatlija), 2. Nežić (Buzet autosport, oba Honda Civic TypeR), 3. Barović (Dubrovnik racing, Opel Astra Gsi); grupa 2 – 1. F. Magdić (Info kart Zagreb, VW Polo 1.4), 2. Gavranović (Dubrovnik racing, Ford Focus), 3. Gorup (Zanatlija, Škoda Felicia); grupa 3 ( 12 krugova, 50,0 km)) – 1. R. Bradarić (Solin, Vauxal Vectra), 2. H. Čikor (Dubrovnik racing, Peugeot 106), 3. Combaj (Delta Sport, Suzuki Swift 1.3 Gti); pobjednici po klasama N-2000 Ivan Pokos, VW Polo HAKS Magdić, Ford Focus HAKS Gavranović, Škoda Felicia HAKS Gorus, H-1600 Čikor, E1 R. Bradarić; ekipno 1. AK Dubrovnik racing 43 boda, 2. AKK Zanatlija 38, 3. AK Buzet autosport 19.
KUP Sigurnost na cestama grupa A/E1/E2 ukupno i grupa E1(12 krugova) 1. Vesnić (Srbija, Opel Vectra) 20:05,272 minuta, 2. Kastratović (Srbija, Renault Clio) +8,771, 3. R. Bradarić (Hrvatska, Vauyhal Vectra) +9,342; grupa A 1. Tošić (Honda Civic TypeR), 2. Terzić (Peugeot 306), 3. Stojković (svi Srbija, Alfa Romeo 147); grupa E2 1. Ljubić (BiH, BMW M3); grupa N (10 krugova) 1. Pokos 18:42,760, 2. Nežić (oba Hrvatska, oba Honda Civic TypeR) +37,894, 3. Ćopić (Srbija, VW Polo) +55,517.
Šampionat Srbije klasa 1 – 1. Miljković , 2. Dobrota (oba ASK Balkan), 3. Petrović (Tošić racing, svi Zastava Yugo 55); klasa 2 – 1. Lambaša (Kragujevac), 2. Vukosavljević (KG 07 SBB, oba Zastava Yugo 55), 3. Spasojević (Đelmaš Sport, Zastava Yugo); klasa 3 – 1. Ćopić (Centar Boban, VW Polo), 2. Stojić (Đelmaš Sport, Peugeot 106 rally), 3. Trbović (VR Racing, Peugeot 106).
Međunarodno prvenstvo Slovenije ukupno 1. Herzog (Austrija, Renault Clio RIIIma), 2. Poglajen (Renault Megane), 3. Pirman (oba Slovenija, Renault Clio Cup).