Otvorena autocross sezona
SVAGUŠA NADMAŠIO FAVORITE
Višemjesečne pripreme za prvu utrku sezone autocrossa pokazale su se izuzetnima. Prije svega pored zavidnog broja 21 prijavljenog hrvatskog vozača na listi su se našla i sedmorica slovenskih koji na žalost već dvije godine nemaju mogućnosti sudjelovati u svom državnom prvenstvu. Razlog je jednostavan – nije raspisano. Eto, konačno smo barem u nečem još uvijek u prednosti ispred susjeda. Na stranu „politiku“, Slovenci su od prvog dana voljeli nastupati na najboljoj hrvatskoj autocross stazi, što su mi mnogi slovenski prvaci, u nedjelju u Rupi samo gledatelji, potvrdili, a k tome, usprkos velikoj prašini pohvalili stazu i njenu izvrsnu podlogu. Sve je to bilo samo podloga lijepom oktanskom danu što ga je pod imenom 9. „Autocross Rupa – Nagrada Jelenja 2012.“ objedinio organizator Autoklub „Grobnik“. Uz stazu i na prostoru Auto i moto cross centra „Svigo“ okupilo se nekih tisuću gledatelja koji su imali u čemu uživati. Vožnje, od treninga, preko kvalifikacijskih utrka do finala bile su svako za sebe prava oktanska priča.
Nastupom 26 vozača iz Hrvatske i Slovenije na stazi Auto i moto cross centra „Svigo“ nadomak hrvatsko-slovenske granice otvorena je ovogodišnja autocross sezona. Bila je to utrka u dobroj organizaciji Autokluba „Grobnik“ uz idealne vremenske uvjete i dobro pripremljenu 605 metara dugu stazu. Natjecanje je bodovano za Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske, Državno prvenstvo Hrvatske i Prvenstvo auto i karting lige Zapad. U ime glavnog pokrovitelja Općine Jelenje utrku je prigodnim riječima otvorio načelnik Branko Juretić i „dirigentsku“ palicu predao direktoru ( i tajniku ) Božidaru Budiseliću. A Bole maestralno do večeri gubio živce, sijedio i – izdržao! Čestitke cijelom pogonu.
SVAGUŠIN TRIJUMF NA SVOJOJ STAZI
Od prvog jutarnjeg susreta bio mi je nekako miran, staložen. Neuobičajeno za Igora. Zatekao sam ga u kokpitu njegove robusne trkaće „Tatre“, meditirao je, pozdravio, pozirao, čekao poziv s razglasa za izlazak na stazu. Samo nekoliko metara od njega u istom položaju još jedan favorit – Robi Čulina. Ista pozicija, samo i smiješak više. Toliko potreban kod Robija nakon niza mjeseci tijekom kojih ga je pratilo štošta lošeg. Ipak, uz stazu konačno – gotovo da je opet onaj pravi.
Igor Svaguša, natjecatelj domicilnog Autokluba „Svigo“, ujedno predsjednik kluba, ostvario je prvu pobjedu na stazi čiji je vlasnik i to u jakoj međunarodnoj konkurenciji divizije „buggy jednosjedi“. Bilo je to dijelom ( ipak ) i ugodno iznenađenje, međutim dva hrvatska rivala Vigor Grbac (Kastavac) i Robert Čulina (RI autosport) odustali su tijekom kvalifikacijskih vožnji zbog kvarova, a slovenske prvake Svaguša je izvrsnom vožnjom nadmašio u izravnom duelu finala na stazi. Ciljem je poslije devet krugova za upravljačem „Buggy Tatra 3,5 4×4“ prošao uz 1,650 sekundi prednosti ispred Slovenaca Janeza Zgoneca (Tunjice) i Bojana Osredkara (Feštajn) koji je na trećem mjestu zaostao 6,146 sekundi.
Tijekom posljednjeg kruga stajao sam iza Damira Kraljića. Krv nije voda. Nervoznijeg ga nisam vidio. Jednog trenutka čuh…“…daj, još ovaj krug, daj…“. I dao je Igor. Sve od sebe. Čisto i pošteno. Pobjednički.
Ciljna zastavica pokazala je Igorov trijumf, usporeno dovezao se podno pobjedničkog postolja, nije žurio s izlaskom. Lagano je odvezao pojaseve, onako korpulentan iskoprcao iza zaštitnih mreža, stao uz buggy i ležerno s osmjehom naklonio poklonicima. A svi, ama baš svi bili su zadovoljni i sretni. Prvi mu je čestitao Robi Čulina. A kada se popeo do platoa za dodjelu priznanja – ovacije. „Zaslužio si. Tvoja prva pobjeda. Pa tvoja je staza. Bravooooooo“.
S jedne strane kroz ozbiljno lice blag osmijeh. S druge strane očit umor, ali:
-Osjetio sam da mogu. Pa cijeli dan je sve išlo dobro.Zadovoljan sam, vesel. Nije bilo lako, Slovenci su grizli, ali danas mi nisu mogli ništa. Posljednji krug, dva zavoja prije cilja bila su najteža. Izdržao sam. Šteta što na stazi nisu bili Vigor i Robi. Fajt bi bio još žešći“ – prve su mu riječi na moju čestitku. A na proglašenju pehar, kao i svim pobjednicima uručio je legenda, riječki oktanski brend, Darko Rafaj, od samo dva dana ranije novoizabrani zamjenik predsjednika Automobilističkog saveza Primorsko-goranske županije.
Svaguša je Slovencima na nižim „bačvama“ od sebe kazao …ne, ne se špricati… a onda je kao malo dijete prvi krenuo. I neka je, zaslužio si Igore. I tako nastavi !
DADO UTABANIM STAZAMA
Prvak se vratio pobjedonosno. Pobjednik divizije 1A do 1400 ccm je nekadašnji državni prvak Danijel Bezjak (AK Rijeka) koji je vozeći „VW Golf 1.4“ za gotovo pola minute ostavio najjače rivale Dražena Lipku (Ozalj) i Roberta Zdrinščaka (Kastavac). Konkurencija je žestoka. Svaki grize na svoj način. Jedan as nije stigao do postolja. Pinel – Siniša Filčić imao je sa svojim „Jugićem“ cijeli dan muka. Mehaničari su baltazarski smišljali način kako ga vratiti u život. Uspjeli su. Ali na stazi Pinel je vrlo brzo ostao bez lijevog kotača. „Ubio“ je potom naprosto auto. Vozio ga, vozio, do smrti. Ali izdržali su i jedan i drugi sa samo dva kruga manje od pobjednika. Puževom brzinom, na tri cijela kotača i jednoj felgi (?!).
Pobjednik Dado na osebujan je način proslavio pobjedu. Tapšao Golfa, skakao po njemu, skoro ga ljubio. Bio mu je zahvalan. A time i mehaničarskom timu. Sve pod budnim očevim okom.
KNEZ LAKO DO POBJEDE
Osvjetlao je obraz Slovenaca. Očekivanu pobjedu finalne međunarodne utrke divizija 1+1B ( do 2000 ccm i open) ostvario je slovenski prvak Metod Knez (Tornado) u prestižnom „Audi Quattro 2.0 4×4“ ispred Varaždinca Dejana Vuradina.
U hrvatskom prvenstvu pobjede su pripale Svaguši (buggy), Bezjaku (-1400 ccm), Vuradinu (open) i Zoranu Sroku (-2000), dok je ekipna pobjeda očekivano otišla vozačima višestrukih državnih prvaka Autokluba Ozalj.
Rezultati:
Međunarodna finala ( 9 krugova) Do 1400 ccm: 1. Bezjak (Rijeka, VW Golf 1.4) 5:50,146 minuta, 2. Lipka (Ozalj) +28,512 sekundi, 3. Zdrinščak (Kastavac, oba VW Golf 1.3) +28,837; do 2000 ccm + open 1. Knez (Slovenija, Audi Quattro 2.0 4×4) 5:31,728, 2. Vuradin (Varaždin, Honda Civic 2.0 4×4) +34,788, 3. Srok (Kastavac, VW Golf 2.0) +35,996; buggy 1. Svaguša (Svigo, Buggy Tatra 3.5 4×4) 5:11,892, 2. Zgonec (Buggy Nissan 2.0 4×4) +1,650, 3. Osredkar (oba Slovenija, Buggy Honda 4×4) +6,146.
Prvenstvo Hrvatske – divizija 1A (-1400) 1. Bezjak, 2. Lipka, 3. Zdrinščak; divizija 1 (open) 1. Vuradin, 2. Jandrečić (Ozalj); divizija 1B (-2000) 1. Srok (Kastavac), 2. Jakić (Ozalj), 3. Čargonja (Svigo); divizija 3 (buggy) 1. Svaguša (Svigo), 2. Krbavac (Buzet autosport), 3. Čulina (RI autosport); divizija 3A (buggy 2) 1. Krbavac; juniori 1. Zdrinščak, 2. Katić (Ozalj); ekipe 1. AK Ozalj 34 boda, 2. AK Rijeka 31, 3. AK Svigo 29,5.
Auto i karting liga Zapad: klasa 2 – 1. Jandrečić; klasa 4 – 1. Bezjak, 2. Lipka, 3. Zdrinščak; klasa 6 – 1. Srok, 2. Jakić, 3. Čargonja (Svigo); klasa 7 – 1. Krbavac; klasa 8 – 1. Svaguša, 2. Čulina; ekipe 1. AK Ozalj 40, 2. AK Svigo 40, 3. ASK Kastavac 32 boda.
Perom i fotićem: Miroslav KRPAN