Oktanski spektakl na Malački
FAGGIOLI REKORDOM DO POBJEDE
Nastup 107 vozača, iz osam europskih zemalja, oduševio ljubitelje brzina u najboljem izdanju brdske utrke padinama Kozjaka
TROLOKVE – Talijanski automobilist i 11-erestrostruki europski prvak brdskih utrka Simone Faggioli, ukupnu je pobjedu na tradicionalnoj međunarodnoj utrci „23.Nagrada Malačke Sv.Dujam 2020.“ dodatno oplemenio novim apsolutnim rekordom staze. Talijan je predvodio brojnu elitu 107 vozača, iz osam europskih zemalja, koja se okupila na jednoj od rijetkih utrka, što se u ovo doba korone, odvijaju na europskom tlu. Upravo nedostatak europskog prvenstva i jakih međunarodnih utrka povod je da u samo tri tjedna, na utrke u Skradin i Malačku, stigne krema automobilističkog sporta i tako naše, domaće utrke učini izuzetno atraktivnim, ali i posjećenim.
Faggioli je već na treninzima naznačio da želi popraviti dojam iz Skradina, gdje je oborio rekord, ali ukupnu pobjedu prepustio sunarodnjaku i dvostrukom prvaku Europe Christianu Merliju. Merli, nakon ugodnih „priprema“ otocima splitskog okružja, očito nije bio spreman na izozov bržeg i boljeg. U konačnici Faggioli je, u prototipu „Norma M20FC“, prvu bodovnu vožnju okončao novim apsolutnim rekordom staze Malačka, duge 4.100 metara, u vremenu 1:53,161 minuta, prosječnom brzinom 130,433 km/sat. Stari dugogodišnji rekord Crnogorca Miloša Asanovića (2:07,700) popravljen je tako za gotovo 15 sekundi. Uz drugu, tek neznatno sporiju vožnju, Faggioli je slavio ukupnom pobjedom ispred Merlija (Osella FA-30 Zytec LRM) za 3,765 sekundi. Očekivano treće mjesto, za još jednog Talijana, Diega De Gasperija (Osella FA 30) s zaostatkom od 13,736 sekundi.
IZVRSNI DIMITRIJEVIĆ
Među 107 vozača nastupilo je čak 15 formula i prototipova, vozača koji uglavnom objedinjuju utrke Europskog prvenstva, ali ovog su puta uveličali izvrstan spektakl kojeg su uspješno, usprkos dodatnom izazovu, organizirali vrijedni entuzijasti Splitskog autokluba.
Prvih deset mjesta „generalke“ ispunili su sve redom formulaši, da bi prvi iza njih bio hrvatski as i aktualni državni prvak Kategorije II Zagrepčanin Dejan Dimitrijević (AKK Velika Gorica), osvojivši tako svojim „Seat Leonom R 32T“ drugu ovogodišnju pobjedu hrvatskog prvenstva. U međunarodnom dijelu nadmašio je mnoge pa i legendarnog Austrijanca Felixa Pailera (Lancia Delta), te Poljaka Gregorza Dudu (Hyundai i20 WRC 3D). Sreće s tehnikom svog robusnog Mitsubishi Lancera niti ove godine na Malački nije imao Zagrepčanin Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb), pa je već nakon prvog treninga odustao od daljnjeg nastupa.
Među desetoricom najboljih ukupnog poretka sedmim mjestom, do nove pobjede u PH Kategorije II, stigao je Mađar Laszlo Szasz (Reynard F3000 Zytec), braneći boje AK Dubrovnik racing.
U hrvatskom prvenstvu iza Dimitrijevića, na svoje je, u „VW Golfu R32T“ stigao i Splićanin Ante Alduk (AK Trogir) osvojivši drugo mjesto Kategorije I hrvatskog prvenstva, dok su za treću poziciju snage odmjeravali Riječani. Ovog puta prednost je u „Yugu 1.6“ stekao stariji i iskusniji Dejan Kopajtić (AK Rijeka), ponovivši tako prošlogodišnji plasman na Malački. Tek pokoju sekundu sporiji, posebno u drugoj vožnji, bio je novi i mladi, 17-godišnji riječki automobilist, donedavno trofejni kartingaš Matija Jurišić (AK RI autosport) za upravljačem „Škoda Fabia S2000“ kojim je stigao do druge ovogodišnje pobjede grupe A. U toj je konkurenciji nadmašio brojna znana i iskusna vozačka imena.
Drugu ekipnu pobjedu zasluženo su ostvarili vozači AK Dubrovnik racing, najviše zaslugama Điva Franića i Žarka Knega, te legende Nike Pulića, koji je na Malački slavio i 57.rođendan.
Pet je prvih ekipa iz Dalmacije, drugi su vozači AK Župa Dubrovačka, a treći AKK Rogoznica.
U konkurenciji hrvatskog prvenstva povijesnih vozila, očekivano najbrži bio je veteran Božo Prnić (AK Pelješac racing) u formuli „Opel Lotus 2000“, ispred Željka Pavičića (AMK Zanatlija Zagreb) s Opel Kadetom, te Karla Grabara (AK Opatija) „Fiat Uno i.e.Turbo“, čiji je klub slavio ekipnu pobjedu ispred Rogozničana i zagrebačkih Zanatlijaša.
REKORDI, KORONA, TESTIRANJA I PROSIDBA
Ovogodišnja utrka na Malački ostat će u sjećanju mnogima, po vrhunskom i brojnom voznom parku i velikim imenima europskog automobilizma, nekim novim uvjetima uzrokovanim koronom, pa tako i provedenim testovima kako na koronu, tako i na alkohol, sve u organizaciji Zdravstvene komisije Hrvatskog auto i karting saveza. Svi su redom bili negativni. A i završnica, svečano proglašenje će se pamtiti po jednoj svadbenoj prošnji hrabrog dalmatinskog vozača. Sve u svemu, dobro odrađen zadatak i još jedna uspješna hrvatska automobilistička priča.
Slijedeća brdska utrka vozi se, a boduje i za PH, u Ilirskoj Bistrici (Slovenija) 29.kolovoza.
Rezultati – ukupni poredak: 1.Faggioli (Norma M20 FC) 3:46,820 minuta (zbroj vremena 2 vožnje), 2.Merli (Osella FA30 Zytec LRM) +3,765 sekundi, 3.De Gasperi (Osella FA30) +13,736, 4.Liber (Gloria C8P Evo 1.6) +25,073, 5.Capucci (Osella PA21 Evo) +37,611, 6.Bragagni (svi Italija, Osella PA21 Evo) +41,603, 7.Szasz (AK Dubrovnik racing, Reynard F3000 Zytec) +43,523, 8.Crespi (Osella Pa21 Evo) +45,957, 9. Berto (Tatuus FA010) +52,247, 10.Gregori (svi Italija, Gloria B5) +54,067, 11.Dimitrijević (AKK Velika Gorica, Seat Leon R 32T) +54,865, …14.Alduk (AK Trogir, VW Golf R32T) +1:14,562, 15.Kopajtić (AK Rijeka, Yugo 1.6) +1:15,913,… 18.Jurišić jr. (AK RI autosport, Škoda Fabia S2000) +1:24,839.
Miroslav KRPAN