Nesreća Szasza zasjenila Butorčev trijumf na Sljemenu

Nesreća Szasza zasjenila Butorčev trijumf na Sljemenu

0 703

Riječanin Dino Butorac, vozač autokluba “Matulji racing” ukupni je pobjednik međunarodne brdske auto utrke „18. Nagrada Stubičkih Toplica 2011.“ što je održana na zagorskoj strani Sljemena na dionici Pila – Hunjka. Utrku na zagorskoj strani Sljemena organizirao je zagrebački auto klub “Delta” pod pokroviteljstvom Krapinsko-zagorske županije, te suorganizaciju Općine Stubičke Toplice i auto kluba “Stubaki”. Nastupilo je 59 vozača iz 21 hrvatskog kluba i jedan gost iz Mađarske koji je imao velike sreće.

Naime, dok su na stazi svoje vrijeme druge vožnje “tražili” Pulić i Butorac, uslijedio je i start Laszla Szasza u formuli “Reynard Zytec C1I”. Nije daleko stigao. Nepuni kilometar poslije starta izletio je u lijevom zavoju i formulom se zabio u zaštitnu ogradu. Formula i vozač ostali su priklješteni između dva reda zaštitnih cestovnih branika. Prizor je izgledao teško, užasno. Što više gornjim branikom bila mu je priklještena kaciga, no pri prvom kontaktu samo koju sekundu kasnije Mađar je davao znake života, micanjem desne ruke koja jedina nije bila blokirana. Usto, “iz prve” je ostvario komunikaciju sa liječničkom ekipom, a u to vrijeme trajala je “borba” sa tehničkom opremom spasilačkih ekipa u cilju oslobađanja vozača i bolida iz teške situacije.

Potrajalo je to neko vrijeme a najsretniji trenutak svih prisutnih na mjestu događaja bio je gromoglasan pljesak kada je Laszlo iznijet iz formule i stao na svoje noge, mahnuo rukama svima. Pregledom liječničke ekipe ustanovljeno je da nema nikakvih povreda i otpušten je, a po svemu sudeći jedna od sretnih okolnosti je to što je Mađar izuzetno niska rasta. Sve se srećom – završilo sretno. Formula je uništena, a to je sada i manja šteta. Po okončanju svega Szasz nam je izjavio da je prebrzo ušao u zavoj i da jednostavno nije mogao ukrotiti svoj bolid. Na Sljemenu je – drugi put rođen.

Nesreća Szasza je teža, ali tijekom dana, u prvoj bodovno vožnji teško izlijetanje izvan staze, duboko u šumu doživio je i mladi dubrovački automobilist Žarko Knego. Iz svog potpuno smrskanog Peugeota 106 izašao je – bez ogrebotine.

U drugom treningu, neslužbeno, Dino Butorac u formuli “Renault 2000″ vozi nepunu sekundu brže od rekorda Pulića (2:51,070 iz 2010. sa Formulom Dallara). U prvoj vožnji ostvaruje vrhunsko vrijeme 2:46,949 minuta prosjekom 118,81 km/sat što je novi rekord sljemenske staze od Pila do pol puta prema Hunjki dugoj 5.510 metara. Bilo je to bolje gotovo pet sekundi. Za to mu je na svečanoj podjeli nagrada pripao prijelazni “Trofej Slobodan Pavlović” što se posljednje četiri godine dodjeljuje u spomen preminulog osnivača i direktora ove utrke. U toj su vožnji po sekundu brže od rekorda vozili i Pulić i Szasz. U drugoj vožnji i Butorac i Pulić voze bolje od prošlogodišnjeg, ali ne više i od novog rekorda.

Butorac je tako u dvije vožnje ostvario 3,414 sekundi prednosti ispred Nike Pulić, dvije utrke prije kraja sezone smanjio razliku na samo dva boda. Završnica će biti paklena – prvo u Buzetu, potom u Konavlima. Puliću se radi o trećem naslovu prvaka Hrvatske uzastopno i mogućoj novoj “Zlatnoj kacigi HAKS-a”. Niko Pulić, četverostruki pobjednik sljemenske utrke, od prošle godine i rekorder staze sve do nedjeljnog popodneva dobio je dostojnog nasljednika.

Druga je priča, među mnogim sljemenskim ovog vikenda ostala je u sjeni prethodna dva, nesreće, rekorda i dvoboja formulaša. Poslije teškoća što su ga zadesile sredinom ove sezone ( odustajanje na Učki, slab rezultat u Konavlima, kvar u Bistrici ) mladi riječki automobilistički as Siniša Krainc, član ogulinskog AK “Klek” – se probudio. Promijenio je plavi Escort za svoj rezervni – bijeli. Vozio je izvrsno, vrhunski, ostvario treće vrijeme “generalke”, novu pobjedu kategorije I ( treću ove sezone), pobjedu grupe H/E1, smanjio bodovni zaostatak i ostao – u igri za naslov prvaka. Pobjeda ga je vratila u sportski život. Uzgred rečeno, Krainc je ovog puta vozio 2:57,606 minuta, a istim automobilom na istoj stazi 2009. godine ostvario rekordno vrijeme od 3:17,075 minuta! Drugi je bio i ovog puta izvrstan i konstantan Zagrepčanin Dejan Dimitrijević (Dubrava) koji drži čelo ljestvice turističke kategorije sa pet drugih mjesta sezone. Uz spominjane Butorca i Krainca – među prvom desetoricom četvorka mlađih hrvatskih asova su Muhvić, Slade, Tomić i Sertić što daje nadu da talenata ima koji stasaju u vrhunske vozače.
Tomislav Muhvić ( MRC Sport Rijeka) konačno na vrhu. Bez problema u ovog puta dobrom Mitsubishi Lanceru EVO IX stigao je do pobjede u grupi N, a velike bodove na putu naslova drugim je mjestom ostvario još jedan Riječanin Igor Vičević. Na žalost izostao je očekivani dvoboj sa Žarkom Knegom koji je izletio sa staze.

U grupi A Sebastian Čepar (MRC Sport Rijeka) gotovo bez premca pobjedom skuplja bodove i tuguje za propuštenim nastupom u Skradinu, drugi Goran Sertić (Fridge racing), a trećim mjestom Ivan Pulić (Dubrovnik racing) zadržao je prvu poziciju grupe. Ekipno – Dubrovčani sa 3,5 boda prednosti bolji od Šibenčana koji su samo bod bili slabiji od Ogulinaca, što nije promijenilo ukupne odnose sezone klubova.

Uz međunarodno regionalno i hrvatsko prvenstvo natjecanje je bodovano i za Prvenstvo Regije Sjever HAKS-a, sva vožnja zasebno i dvostruki trijumf je ostvario Goran Sertić (AKK Fridge racing) u Renault Clio R3.
Rezultati – ukupno ( zbroj vremena dvije vožnje ) 1.Butorac (Matulji racing, formula Renault 2000) 5:35,070 minuta, 2. N. Pulić (Dubrovnik racing, formula Dallara) +3,414 sekunde, 3. Krainc (Klek Ogulin, Ford Escort RS Cosworth) +21,268, 4. Dimitrijević (Dubrava Zagreb, VW Golf V6) +24,677, 5. Muhvić (M.R.C. Sport Rijeka, Mitsubishi Lancer EVO IX) +40,857, 6. Slade (Dubrovnik racing, Mitsubishi Lancer EVO X) +45,788, 7. Čepar (M.R.C. Sport, Honda Civic TypeR) +46,551, 8. Tomić (Klek, Škoda Octavia) +47,852, 9. Sertić (Fridge racing Zagreb, Renault Clio R3) +55,118, 10. Jaranović (RI autosport, VW Golf 16V) +58,025; MRPH i PH – grupa N 1. Muhvić, 2. Vičević (Rijeka, Honda Civic), 3. Barović (Dubrovnik racing, Peugeot 1,3 rally); A/SP 1. Čepart, 2. Sertić, 3. I. Pulić; H/E1 1. Krainc, 2. Dimitrijević, 3. Slade;

PH – klase N1 1. Barović, 2. Šetić (IRT Pazin), N2 1. Vičević; N3 1. Vukmirović (Sveta Nedjelja), 2. B. Ciglenečki (Fridge racing); N4 1. Muhvić; A6 1. Alduk (Šibenik), 2. Delimar (Stubaki); A7 1. I. Pulić, 2. Miskić (IRT), 3. Šamec (Zagorje-Oroslavje); A8 1.
Čepar, 2. Sertić, 3. Miketić (Stubaki); SP12 1. Varljen (M.R.C. Sport Rijeka), 2. Černeka (Buzet autosport); H13 1. Mikulandra (Mihovil Šibenik); H14 1. Đurković (Stubaki), 2. Pleše (Klek Ogulin), 3. Delmoro (Pula-Rovinj); H15 1. Jaranović, 2. Šabadin (Dubrovnik racing), 3. Jurišić (RI autosport); H16 1. Tomić (Klek), 2. Pavičić (Zanatlija), 3. Dajak (Ragusa racing); H17 1. Dimitrijević (Dubrava), 2. Herceg (Pula-Rovinj), 3. Dumenčić (SB autosport Slavonski Brod); H18 1. Košec (Zagorje-Oroslavje); H24 1. M. Franić, 2. Đ. Franić (oba Dubrovnik racing); E1-11 1. Mašić (Dubrava); E1-23 1. Krainc, 2. Slade, 3. Vlah (Šibenik); E19 1. Butorac, 2. Pulić; KUP-21 1. Malinarić (Šibenik), 2. Šams (Stubaki), 3. Belamarić (Šibenik); ekipe 1. AK Dubrovnik racing 68 bodova, 2. AKK Šibenik 64,5, 3. AK Klek Ogulin 63,5.

MRPH povijesna vozila Kategorija 1 1. Jurić (Buzet); Kat 4 1. Cossetto (Zanatlija).