Najavljuje se novi kup na kružnim stazama

Najavljuje se novi kup na kružnim stazama

Elegancija i brzina u jednom (snimio M.Krpan)

BUĐENJE OKTANSKE SCENE

Na Automotodromu Grobnik prvi susret organizatora i dijela sudionika budućeg međunarodnog kupa s prestižnim Renault Meganom R.S.

Ako se po jutru dan poznaje i prihvati vjerodostojnost, u proteklih dva mjeseca prezentirana i najavljena dva zasebna nova projekta, naša automobilistička sportska scena, kružnih auto utrka, od iduće bi godine trebala biti bogatija čak za dva nova kupa. O prvom se, čiji je premijerni automobil „Toyota Yaris“ predstavljen početkom svibnja u Poreču i Gambetićima, zna već neko vrijeme poneka informacije više, dok se o kupu u kojem će sudjelovati prestižni i izuzetno jaki, brzi automobili „Renault Megane R.S.“ tek naziru šire informacije. No, bilo kako bilo, pripreme su počele pravovremeno, iz dana u dan slaže se mozaik, a jesenjo-zimski period bit će intenzivan u krajnjem tehničkom sređivanju automobila.

Na Automotodromu Grobnik, usprkos paklenim temperaturama i vremenima kada mnogi razmišljaju isključivo o hlađenju u ili uz more, održan je prvi „radni“ susret organizatora i partnera s dijelom sigurnih ili potencijalnih sudionika, što bi se u trogodišnjem ciklusu 2020.-2022. godine trebao odvijati pod imenom „Alpe Adria Trophy Executive Cup“. Organizator Kupa bit će novi istarski Autoklub „Star Racing“ iz Fažane uz pokrovitelja R.A.C. d.o.o. Pula, predvođen agilnim sportskim djetatnikom i svestranim organizatorom brojnih i raznovrsnih manifestacija Aleksandrom Sašom Rajkovom, iza kojeg su četiri desetljeća iskustva i druženja s brzinama.

NAJBRŽI KUP NA OVIM PROSTORIMA

Za zvijezdu kup natjecanja izabran je prestižni model automobila „Renault Megane R.S. Trophy TCe 300 FAP“, s motorom od 1.8 litara s potpuno novim turbo punjačem i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. U opisu predstavljanja ovog automobila još se navodi: snaga motora je 300 KS, okretni moment 400 Nm, za prijenos snage na podlogu brine vrhunski Torsen diferencijal sa zaustavljačem, dok su za sigurno zaustavljanje zadužena Brembo četveroklipna kliješta koja stiskaju Bi-metal narezane diskove. Posebnost Trophyja je 4Control sustav upravljanja stražnjom osovinom, još dodatno spuštena karoserija, te modificiran Cup ovjes u odnosu na „normalni“ Megane R.S. Ubrzanje od 0-100 km/sat obavlja se za svega 5,7 sekundi, a pojurit će do maksimalnih 260 km/sat“. I tako, kad se sve navedeno oplemeni sportskom izvedbom, bogatom i potrebnom trkaćom opremom i sigurnosnim elementima, zasigurno se može očekivati da će ovo biti uvjerljivo najatraktivniji i najbrži kup u povijesti ovih prostora.

Organizator Kupa AK „Star Racing“, zahvaljujući jednom od glavnih partnera, glavnom hrvatskom uvozniku marke, „Renault Nissan Hrvatska“ d.o.o., dobio je posebne uvjete nabave ovih jedinstvenih vozila, a sve s ciljem uključenja što većeg broja vozača. U sustav financiranja uključen je „UniCredit Leasing“ s posebno povoljnom linijom leasinga u postupku nabave. Očekivanja su da u kupu sudjeluje do 26 identično pripremljenih automobila, a za upravljačima bi se trebali naći automobilisti Hrvatske, Srbije, Crne Gore, moguće i još poneke zemlje iz okruženja. Sportskim i tehničkim pravilnikom predvidjet će se svi detalji za nastup na najmanje 12 utrka tijekom sezone, podijeljenih u šest natjecanja na znanim stazama Automotodroma Grobnik, beogradskog Ušća, novosadskog Mišeluka, banjalučkih Zalužana, a sprema se i poneko iznenađenje gostovanja na znanim europskim stazama Hungaroringa ili Slovakiaringa.
Podršku kupu do sada su izrazili i Hrvatski auto i karting savez, kao i Sportski auto i karting savez Srbije.

E MOJ SAŠA ….

Potencijalni budući vozači, a ima ih, upoznaju se sa svim detaljima budućeg kup natjecanja, a dio njih na grobničkoj je stazi bio u prigodi proći krug dva u trenutno dostopnom „serijskom“ primjerku automobila čijim su performansama bili oduševljeni. A tek kad dobije onaj pravi sportski štih, zadovoljstvo će biti potpuno. O imenima asova nekom drugom zgodom, sve do zaključenja liste.

Dani, tjedni i mjeseci što su pred nama daju puno posla i obveza kako Saši Rajkovu, tako i njegovim suradnicima koji se okupljaju u tim i jesen će biti sve više nego – sumorna. Vrijedi marljivo raditi da bi se sve stiglo i snažna ergela najnovijeg domaćeg kupa, kako je predviđeno, predstavila na „Zagreb Auto Show 2020“, prvih proljetnih dana uoči natjecateljske sezone.

Vrijedi zaključiti znanom „E moj Saša…“ samo zato jer oba kupa objedinjuju znani dečki – onaj Toyotin – Aleksandar Saša Egić, a Renaultov – Aleksandar Saša Rajkov. To je garancija da će uz brzine biti pjesme i ljepote. Za oko, dušu i sve redom.

Živi bili – pa vidjeli !

Tekst i snimci: Miroslav KRPAN

SIMILAR ARTICLES