Nagrada Stubičkih Toplica
ZLATNI DEČKO – SINIŠA KRAINC
Petu pobjedu u nizu ove je sezone ostvario riječki automobilistički as Siniša Krainc, vozač Auto karting kluba “Šibenik”. Dvije utrke prije kraja sezone Prvenstva Hrvatske osigurao je tako novi, treći u nizu naslov državnog prvaka što će mu donijeti najviše priznanje nacionalne automobilističke asocijacije – “Zlatni trofej HAKS-a” poznatiji kao “Zlatna kaciga”.
Međunarodnom auto utrkom „19. Nagrada Stubičkih Toplica 2012.“ nastavljena je brdska automobilistička sezona nastupom 65 vozača iz 19 klubova na stazi “Zagorje” od Pila do Hunjke. Još jednu uspješnu organizaciju polučio je zagrebački Autoklub „Delta“ uz pomoć suorganizatora Općinu Stubičke Toplice i domicilni Autoklub „Stubaki. Vožnje su bodovane za Međunarodno i državno prvenstvo Hrvatske, te Prvenstvo Sjeverne lige koje obuhvaća klubove Zagreba i šireg okruženja, sjeverne i istočne Hrvatske.
OPRAVDANI FAVORIT
Krainc je uoči utrke slovio favoritom. Na žalost nije nastupio najveći mu konkurent Solinjanin Robert Bradarić, tako da je Krainc sa novih deset bodova uoči odlučujućih utrka sezone u Buzetu i Dubrovniku stekao nedostižnu prednost važnu za novi naslov. Do pete “generalke” sezone Krainc je stigao sa dvije izvrsne vožnje u “Ford Escortu RS Cosworthu” stazom dugom 5.510 metara. Prva je bila neznatno uspješnija s najboljim vremenom dana 2:55,334 minute uz prosjek 113,13 km/sat. U obje je vožnje više od četiri sekunde bio brži od još jednog mladog asa Zagrepčanina Dejana Dimitrijevića (Dubrava) koji je na kraju ubilježio ukupni zaostatak od 9,405 sekundi. Treći u ukupnom poretku bio je pobjednik grupe N također mladi hrvatski automobilist Tomislav Muhvić iz gerovskog AKK “Petar Klepac” za upravljačem “Mitsubishi Lancera EVO IX”. Izvrsno mu se u grupi N, ali i u ukupnom poretku suprotstavio Zagrepčanin Damir Mašić, član AK “Dubrovnik racing” koji je na Sljemenu prvi puta nastupio sa novim automobilom “Mitsubishi Lancer EVO IX”, onim istim kojim je prošle godine Slovenac Aleš Prek osvojio naslov prvaka Europe. Mašić je odvezao dvije izvrsne vožnje, u drugoj čak bio 112 tisućinki brži od Muhvića, ali u zbroju vremena nedovoljno za premijernu pobjedu.
Osmo mjesto generalke među 54 vozača koliko ih je uspješno okončalo natjecanje donijelo je mladom Zagrepčaninu Goranu Sertiću (AKK Fridge racing) pobjedu grupe A/SP za upravljačem “Renault Clia R3”.
PONEKA IZNENAĐUJUĆA POBJEDA
Povratnik na staze pulski as Saša Radola u bojama novog kluba AKK “Petar Klepac” ostvario je uvjerljivu pobjedu klase N2 za upravljačem “Peugeota 106 rally”, dok je u svom prvom brdskom nastupu donedavni vrhunski kartingaš, a sada uspješan u euro kružnom “Suzuki Cupu” Nikola Belohradski (AKK Zanatlija Zagreb) pobijedio znatno iskusnije u klasi H14 vozeći “Škodu Feliciu”. Nastup je zbog težeg kvara “Citroena AX” neposredno pred utrku propustio vodeći klase H15 i ovogodišnji sudionik Europskog brdskog kupa Riječanin Mario Jurišić (RI autosport), pa je Dejan Kopajtić (Rijeka) bez problema stigao do druge pobjede u sezoni. Među zanimljive pobjede spadaju i uspjeh Daria Šameca (Zagorje-Oroslavje) u “Peugeotu 106 Rallye 16V” ispred prošlogodišnjeg državnog prvaka grupe N Igora Vičevića (Rijeka), te u konkurenciji “povjesničara” gdje je Igor Mandić (Zanatlija) u “VW Golfu GTi” bio brži od iskusnog prvaka Mladena Sigurnjaka (Matulji racing) u “VW Scirocco GTi”.
VARLJEN PREBRZ I POSLIJE CILJA
Uglavnom zbog tehničkih problema odustalo je devet vozača, među kojima i pojačanje AKK Šibenik Crnogorac Franjo Kunčer (Opel Astra SP). Još jedan šibenski vozač pamtit će ovogodišnji nastup na Sljemenu tek po najboljem vremenu prvog treninga. Đani Varljen u “Ford Escortu RS Cosworthu” ostvario je 1,386 sekundi bolje vrijeme od favorite Krainca, ali je neposredno po prolasku ciljem izletio sa staze poslije čega oštećenja na automobile nisu dozvolila nastavak.
Ekipnu pobjedu, drugu ove sezone ostvarila je mlada ekipe AKK “Petar Klepac” smanjivši tek za šest bodova zaostatak za vodećim braniteljima naslova AK “Dubrovnik racing”.
Rezultati:
Prvenstvo Hrvatske – ukupni poredak 1. Krainc (AKK Šibenik, Ford Escort RS Cosworth) 5:50,745 minuta, 2. Dimitrijević (Dubrava, VW Golf 4) +9,405 sekundi, 3. Muhvić (P.Klepac) +20,260, 4. Mašić (Dubrovnik racing, oba Mitsubishi Lancer EVO IX) +23,061, 5. Tomić (Klek Ogulin, Škoda Octavia) +28,724, 6. Slade (Dubrovnik racing, Mitsubishi Lancer EVO X) +34,769, 7. Majić (Velika Gorica, VW Golf) +43,739, 8. Sertić (Fridge racing Zagreb, Renault Clio R3) +44,605, 9. Kopajtić (Rijeka, Zastava Yugo 1.6) +45,618, 10. Pavičić (Zanatlija Zagreb, Opel Kadett) +49,363;
Grupe – N 1. Muhvić, 2. Mašić, 3. Slade; grupa A/SP 1. Sertić, 2. Barović (Dubrovnik racing), 3. Šamec (Zagorje-Oroslavje); grupa H/E1 1. Krainc, 2. Dimitrijević, 3. Tomić;
Klase – N1 – 1. Gorup (Zanatlija); N2 – 1. Radola (P.Klepac), 2. Đ. Franić (Dubrovnik racing); N3 – 1. Marinić (P.Klepac), 2. F. Magdić (Šibenik), 3. Vujević (Split Motorsport); N4 – 1. Muhvić, 2. Mašić, 3. Slade; A6 – 1. Đurković (Stubaki), 2. H. Čikor (Dubrovnik racing), 3. Juzbašić (P.Klepac); A7 – 1. Šamec, 2. Vičević (Rijeka); A8 – 1. Sertić, 2. Košec (Zagorje-Oroslavje); SP12 – 1. Barović (Dubrovnik racing), 2. Černeka (P.Klepac); H14 – 1. N. Belohradski (Zanatlija), 2. Jurasić (IRT Pazin), 3. Lacmanović (Klek Ogulin); H15 – 1. Kopajtić, 2. Malinarić (Šibenik), 3. Vidmar (P.Klepac); H16 – 1. Tomić, 2. Majić, 3. Pavičić; Stefanović (Klek); H17 – 1. Herceg (Pula-Rovinj), 2. Grabović (RI autosport), 3. H24 – 1. M. Franić (Dubrovnik racing), 2. Rožić (Trogir), 3. T. Škalić (Sveta Nedelja); E1-11 – 1. Dominko (Dubrava), 2. Cavor (Zanatlija); E1-23 – 1. Krainc, 2. Dimitrijević, 3. Šekoranja (Dubrava); Kup 21 – 1. Mikulandra (Šibenik), 2. Sušić (Ragusa racing), 3. Horvat (Zagorje-Oroslavje);
Povijesna vozila CAT C2 1. Mandić (Zanatlija), 2. Sigurnjak (Matulji racing), 3. Tomljanović (Zanatlija);
Ekipe 1. AKK “Petar Klepac” Gerovo (Muhvić, Radola, Marinić) 71,5 bod, 2. AK “Dubrovnik racing” (Barović, M. Franić, Mašić) 65,5, 3. AKK “Šibenik” (Krainc, Mikulandra, Magdić) 62. (m)
Snimci: Z. Petkoviček