Na Automotodromu Grobnik

Na Automotodromu Grobnik

VITTORIO GHIRELLI (Italija) snimio M.Krpan

POBJEDE TALIJANA I BELGIJANCA

Izvrsne utrke prikazalo je 37 vozača i vozačica iz 14 zemalja svijeta, utrke su pratili visoki gosti, veleposlanici tri zemlje, Niko Pulić prvu vožnju zaključio 14.mjestom

GROBNIČKO POLJE – Zahvaljujući otkazu češkog Mosta, sve uzrokovano epidemiološkom situacijom, Hrvatska i Automotodrom Grobnik došli su u prigodu biti organizatorima i domaćinima, po prvi puta, priznate europske serije Nascar, temeljene na američkom originalu. „Fracasso Nascar GP Croatia 2020.“ tako je treće i odlučujuće natjecanje ovogodišnje sezone, s dvije bodovne utrke, čiji je nositelj „Nascar Whelen Euro Series“, a na našoj grobničkoj ljepotici realizatori su Auto sportski klub Kastavac i Automotodrom Grobnik d.o.o.
Prvi natjecateljski dan protekao je pod teškim oblacima, koji srećom nisu „zasuzili“, a prikazano na stazi bilo je veličanstveno. Sve je počelo kvalifikacijskim treninzima, koji su pri kraju zaključeni s dva teža izlijetanja u skupini „ Euro Nascar 2“ (amateri). Uslijedio je talijanski „krš“, prvo je Massimiliano Lanza iz svog „bolida“ „EuroNascar FJ“ izašao s lomom zgloba lijeve ruke nakon izlijetanja u „petici“, dok je bez ogrebotine prošla njegova sunarodnjakinja Arianna Casoli, jedna od dvije vozačice na ovoj manifestaciji, koja je svojom robusnim „Chevrolet Camarom“ na izlasku iz zagrebačkog zavoja, u punoj brzini probila zaštitnu čaličnu ogradu u dužini 20-tak metara. Kako je za nastavak programa i bodovne utrke stazu trebalo osigurati, ogradu nadomjetiti betonskim zaštitama, start prve utrke kasnio je sat vremena.
A kad je „zabrujalo“ svima je bilo lakše. Utrka „amatera“ tekla je glatko, praktično se odmah izdvojio Talijan Vittorio Ghirelli (Ford Mustang), poveo ispred Nijemca Tobiasa Dauenhauera (Ford Mustang) i nakon 14 krugova, ukupnim vremenom 20:51,821 minuta, stekao prednost od 1,854 sekunde, slaveći prvu Nascar pobjedu na teritotiju Hrvatske. Treći je ciljem, uz zaostatak više od 14 sekundi za pobjednikom, prošao Talijan Nicholas Risitano (Chevrolet Camaro). U žaru borbe za četvrtu poziciju, u desetom krugu, u šljunčanu zonu zagrebačkog zavoja, izletio je i odustao mladi Cipranin Vladimiros Tziortzis, član tima u kojem nastupa i naš Niko Pulić.
Pobjednik Ghirelli, u trećem krugu utrke, ostvario je i najbolje vrijeme skupine 1:28,724 minuta, prosjekom 169,118 km/sat, a nakon utrke izjavio:
-Savršeno. Biti najbolji na treninzima, kvalifikacijsoj vožnji i pobijediti za mene je veličanstveno.Staza je izvrsna, obožavam je, zabavna je i brza, vjerujem da ću biti u prigodi voziti ovdje i narednih godina.

BELGIJANAC NADMAŠIO TALIJANA

Švicarac Giorgio Maggi (Ford Mustang) za 116 tisućinki bržim vremenom kvalifikacijskih vožnji startao je s prve pozicije u utrci „Euro Nascar PRO“ (profesionalci). No, tek je prvi krug zadržao lidersku poziciju, a potom je prepustio Belgijancu Stienesu Longinu (Chevrolet Camaro), koji je tek sredinom utrke od 17 krugova, dozvolio da mu Talijan „puše u vrat“. Za pobjedu je bila dovoljna 461 tisućinka sekunde i veliko zadovoljstvo cijelog „PK CarSport teama“. Treći je unutar iste sekunde (+0,944) ciljem prošao Danac Lasse Soerensen (Chevrolet Camaro). Od samog starta utrka je bila i više od zanimljivog, vozilo se u sistemu „3-4-2-4-2…“ i međusobna nadmetanja duž staze, već nakon prva dva kruga, bila su savršena. U jednoj takvoj skupini našao se i naš adot Dubrovčanin Niko Pulić (Ford Mustang), koji je startao s 15.pozicije, prvu polovicu utrke proveo upravo na tom mjestu, a potom se probio za mjesto bolje i prvu hrvatsku završnicu Nascar utrka, i to na domaćem Grobniku, okončao 14. u konkurenciji 20 vozača.
-Zadovoljan sam. Bilo je žestoko, izdržao sam sve pritiske, vremena su dobra pa se nadam i boljem plasmanu u sutrašnjoj utrci. Što sam više u vozilu, više se zbližujemo – ozarena lica po izlasku iz „Mustanga“ kazuje naš Niko.
No, vrijedi istaknuti da je Niko stigao i do pobjedničkog postolja, onog u konkurenciji „Challenge“. Bio je drugi u društvu Talijana, prvog Davide Dallara i trećeg Daria Casa, obojice u Chevrolet Camaro. Do najboljeg vremena kruga u ovoj utrci stigao je Irac Alon Day (Chevrolet Camaro), vozeći ujedno najbolje vrijeme prvog dana, 1:28,508 minuta (169,530 km/sat). Niko Pulić svoje najbolje vrijeme 1:30,757 minuta ostvario je u trećem krugu. Posebno su nagrađivani i juniori, prvoplasirani Giorgio Maggi, drugi Lasse Soerensen, a treći Čeh Martin Doubek (Ford Mustang). Tijekom utrke, dva kruga prije kraja, u šljunku prvog zavoja, završio je Slovenac Mark Škulj (Euro Nascar FJ), bez posljedica.
Cjelodnevni program na Automotodromu Grobnik protekao je bez prisustva gledatelja, tek pokoji našao se na vanjskoj žici „pravca“ uporedo s pistom zračne luke, ali izvrsne vožnje i za sada dobru organizaciju, u svakom pogledu, promatrao je tim visokih gostiju. Predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza Davorin Štetner bio je izvrstan domaćin. Oduševljeni viđenim bili su veleposlanici SAD-a Robert W.Kohorst, Velike Britanije Andrew Stuart Dalglecsh i Kanade Alan Bowman, predsjednik HOO Zlatko Mateša, državni tajnik Dragan Jelić i predsjednik slovenskog AŠ 2005 Rado Raspet. Prošli su svaki box, a oprobali se i na suvozačkom mjestu prestižnog „Audija R8“.
Sve za brojne ljubitelje brzina bilo je, a i tijekom nedjelje, završnog dana ovog oktanskog spektakla, bit će praćeno kamerama Kreator TV.
Nedjeljni program počinje u 9 sati slobodnim 10-minutnim treningom (warm up), dok bodovne utrke kreću u 10,30 sati (Euro Nascar 2), dok Euro Nascar PRO vozi 17 krugova sa statom u 14,15 sati.

Miroslav KRPAN

SIMILAR ARTICLES