MARIO JURIŠIĆ, riječki automobilist u pohodu na Europu

MARIO JURIŠIĆ, riječki automobilist u pohodu na Europu

0 746

JEDNOSTAVNO….DRUGAČIJI OD DRUGIH

Teško je dugogodišnje bavljenje bilo čime u životu sažeti u kratku priču, pa isto tako i više od desetljeća nastupa na automobilističkim utrkama. Jednostavno je to način života.

Ovim je riječima prvih dana proljeća ove godine svoj uvodnik u prigodnoj brošuri što je najavljivala novi oktanski projekt započeo riječki automobilist Mario Jurišić. Tko je zapravo Mario Jurišić ?

Nakon dugogodišnjih nastupa na brdskim auto utrkama začetim 1999. godine napokon je, kako sam voli kazati prošle sezone ostvario svoj najbolji rezultat osvojivši prvo mjesto Prvenstva Republike Hrvatske grupe H u klasi H-1600, pored toga postao i prvakom Regije Zapad HAKS-a u istoj klasi, dok je na međunarodnoj sceni ubilježio izvrsno drugo mjesto Međunarodnog regionalnog prvenstva Hrvatske u grupi H. Sve godine iskustva, svi nastupi, usponi i padovi, bolje kazano pobjede ili poneki neočekivani sraz sa okolišem, dio su priče za volanom ovog izuzetno uspješnog uskoro 32-godišnjeg automobiliste i ništa manje uspješnog poduzetnika.

-Dječački pogledi na automobile, utrke, brzine, snovi o nastupima gotovo sasvim slučajno pretvorili su se u stvarnost. Sve to kreće negdje 1999. godine kada se učlanjujem u tadašnje AMD „Matulji racing“ gdje se zadržavam tri sezone, da bi potom punih sedam godina bio članom AK „Rijeka“. Uslijedila je tada promjena kada sa većinom automobilista 2009. osnivamo novi riječki sportski Autoklub „RI autosport“ koji već četvrtu sezonu uspješno brodi ovim našim trkaćim stazama, kako rezultatski, tako i organizacijski, osmišljavajući niz novih projekata po kojima smo prepoznatljivi. Teško ću zaboraviti 2000. godinu i ulogu predvozača na brdu Učka, a potom slijedeće četiri godine nastupe sa „Fiat Ritmom 130 tc abarth“ kada okončavam sezone prvo na trećem, potom šestom i dva puta četvrtom mjestu PH klase H-2000. Godine 2005. vozeći „Citroen Saxo 1.6 vts“ klase A-1600 završavam na drugom mjestu, das bi dvije godine potom sa „Peugeotom 106 1.6 gti“ osvajao druga mjesta Prvenstva klase N-1600. Posne godine nastupanja stižu 2008. i 2009. kada prvo sa „VW Golfom gti“ ostvarujem samo po jednu pobjedu klase H-1600, a onda treće mjesto klase H-3000 u „Opel kadettu“ prisjeća se svog prvog automobilističkog desetljeća stasiti Mario Jurišić.

HONDA UVOD U PROJEKT CITROEN

Promjene su važan čimbenik u životu, najčešće dobrodošle. Nisu mimoišle niti Jurišića pa tako uoči natjecateljske sezone 2010. nabavlja novi automobil „Hondu Civic 1.6“.

-Bio je to novi svojevrsni izazov. Novi povratak ustaljenom natjecateljskom ritmu i nastupi na hrvatskom i međunarodnom prvenstvu donijeli su i rezultate. Prve godine sa za mene novom Hondom bilježim treća mjesta i u državnom prvenstvu i regiji Zapad klase H-1600, da bi prošlogodišpnja bila zasigurno, do sada, najuspješnija. Uporedo sa nastupima sa Hondom u garaži se pripremao automobil za novi, tada nadolazeći projekt, pa sam kraj sezone oknčao upravo za upravljačem Citroena Saxo 1.6 kojem su to zapravo bile test vožnje – priča s laganim smiješkom i olakšanjem Mario koji je tek danas svijestan svega začetog u tom novom izazovu.

I tako iz nastupa u nastup 2011. sakupljani su bodovi na četiri različite „fronte“, malo sa Hondom, malo sa AX-om. U Prvenstvu Hrvatske prvi klase H-1600, u Međunarodnom regionalnom prvenstvu Hrvatske drugi grupe H, prvak klase Prvenstva Regije Zapad i treći Prvenstva Primorsko-goranske županije. S novom godinom okrenut je novi list.

-Pred nama je bila nova 2012. sezona u koju smo ušli bolji, jači i iskusniji nego ikada. Zacrtali smo si zadatak izlaska na međunarodnu scenu, gdje smo do tada nastupali povremeno, ništa manje nego nastupi u okviru Europskog prvenstva vozila grupe E poznatijem kao Europski kup (FIA European Hill Climb Cup). Znajući da nas čeka žestoka i brojna konkurencija, naš ovosezonski cilj prezentacija je našeg projekta – prvenstveno vozila koji je proizvod naših riječkih radionica. Plan sezone 2012. je nastup na osam utrka, od ukupno kalendarom predviđenih 16 širom Europe. Ranijih se godina FIA Cup dijelio u dvije regije, ove je objedinjen. Izabrali smo od svibnja do listopada dvije utrke u Italiji, tri u Njemačkoj, dvije u Sloveniji i jednu u Srbiji. Posjete na ovim utrkama su često i do 15 tisuća ljubitelja brzina. Rezultatski cilj nam je plasman među prvih deset generalke na minimalno tri natjecanja što bi nam omogućilo bodovanje u konačnom plasmanu sezone, gdje na žalost većina vozača jednostavno ispadne iz završnog poretka jer nisu ispunili traženi preduvjet – pojašnjava Jurišić porive i ciljeve projekta jednostavno nazvanog „Naš iskorak u Europu…“.

Jurišić sve priča u množini, a za upravljačem je sam. Na njemu je u trenutku starta sve. A tko su ostali ? Kompletan tim pripreme automobila broji i do 20-tak ljudi, prijatelja, stručnjaka svakog u svom segmentu. Tehnički voditelj Teama je Goran Sikirica i sam vrhunski automobilist, ljubitelj brzina 24 sata na dan, tu su još Zoran Grabović, Jadranko i Željko Vukoja, Luka Kučan i njihovi suradnici iz specijaliziranih servisa, još niz prijatelja i suradnika kojima nije žao sati i sati u radionicama, neprospavanih noći. Sve je objedinjeno kroz projekt „Autocentra Marinići“ čiji je čelni čovjek sam Jurišić. Od „AX-a“ izvučen je trenutni maksimum, porođajne su muke rješavane na prošlogodišnjim završnim utrkama sezone, a prvi je nastup bio u slovenskim Lučinama prije godinu dana.

I danas na sredini sezone, poslije pet odrađenih utrka Jurišić i kompletan tim i više su nego zadovoljni. Osvojeni su bodovi na tri utrke, prvoj Sloveniji i na obje staze u Njemačkoj. Jurišić je u poretku FIA EHCC grupe E trenutno na više nego izvrsnom osmom mjestu od 69 do sada upisanih vozača. Proteklog vikenda 19. kolovoza propuštena je planirana utrka na Tari, ako ništa drugo ono zbog za sada ispunjenog osnovnog cilja, ali i mogućeg kraćeg odmora od putovanja i nastupa. Iako je prije nekih šest mjeseci plan bio samo Europa Jurišić je startao i sezonu Prvenstva Hrvatske, uporedo vozio i neke ino utrke u okviru FIA kupa Akcija za sigurnost u prometu. U hrvatskom je prvenstvu prvi u klasi H15, drugi u grupi H/E1, u kupu FIA Akcija prvi klase i šesti grupe H/E1, u MRPH treći grupe H/E1. Zavidni su to rezultati sa automobilom za koji su mnogi sumnjali da može napraviti tako dobar rezultat. Ali „kemij“a pripreme – tehnike i vrhunske vožnje urodila je plodom.

UZ AUTOMOBILIZAM I – KARTING

Samo na oko, reklo bi se da mu ne bude dosadno, Mario Jurišić ove godine vozi po još jednom kolosjeku. Donedavno, do sretne vijesti tijekom povratka sa jedne od utrka iz njemačke 6. kolovoza bio je otac dva sina, a to jutro postao još sretniji. Pored Matije i Martina mama Kristina donijela je na svijet još jednog asa Matea koji se 15-tak dana ranije požurio zaplakati. Matija je prošle godine završio Karting školu „Prelučka legenda“ , ovog proljeća to je učinio i Martino. Matija je već veliki trkač. Upravo prvog vikenda rujna vozi petu, pretposljednju utrku sezone u Virovitici. Jedan je od šestorice novih riječkih klinaca izniklih u prvoj školi kartinga što su je prije godinu i pol pokrenuli AK RI autosport i KK Rijeka u suradnji sa Karting centrom Rijeka na stazi Preluk.Otac Mario je i voditelj tima „Prelučka legenda“ u kojem su i Adrien Mesec i Martino Radetić iz KK Rijeka:

-Na početku sezone bio sam svijestan u pretrpanost ovogodišnjih obveza. No, pored svog „opuštanja“ za volanom, nema većeg gušta nego biti uz klince. Ovi naši riječki pravo su iznenađenje i obogaćenje karting sezone na hrvatskim stazama. Matija ima smisla, ima mot, zadovoljan sam ostvarenim. Da nije bilo sitnih početničkih pehova bilo bi i bolje. No, prva nam sezona služi za upoznavanje. Mnogima smo iznenađenje, pa rezultate očekujemo tek dogodine, u što ne sumnjam – ističe ponosan otac tri sina, jedan iz perjanica malobrojnih hrvatskih automobilista koji ove sezone krstare europskim stazama. I tako se uz mlade asove Ivana Pulića, Nikolu Belohradskog, Kristijana Habulina, Tomislava Muhvića, nešto starijeg Zlatka Brozovića u „pečalbu“ upustio i Riječanin Mario Jurišić.

– Mi se na natjecanjima Europskog prvenstva želimo predstaviti u najboljem mogućem svjetlu i dokazati da se uspješno možemo nositi s puno moćnijim automobilima. Ne sanjamo naslove prvaka i ne zavaravamo lažnim obećanjima – naprotiv, već ovo je naš uspjeh i kao do sada sa svim našim predstavljanjem i istupima želimo ljude koji su nam pomogli učiniti ponosnima i sretnima što su dio ovoga tima – zadovoljno ističe Jurišič.

Protekli vikend bio je slučajno rezerviran za kratki odmor uz plač malenog Matea, slijedeći je već rezerviran za put u Viroviticu na trening sa Matijom, a onaj prvi u rujnu otac i sin svaki na svoju stranu – Mario u Stubičke Toplice na brdo PH, a Matija na PH u kartingu. Mario potom još u Europu – na buzetsku stazu, pa treći puta u Njemačku početkom listopada,…… A između vikenda radni su dani od jutra – do sutra. Jer od utrka se ne živi. Barem ne u Hrvatskoj.

I tako Mario Jurišić uspješan sportaš i poslovni čovjek praćen timom suradnika, prijatelja i entuzijasta, stručnih automobilističkih majstora otvorio je novu stranicu u svojoj karijeri, ali i radu svog matičnog Autokluba „RI autosport“. Sa dobro pripremljenim izvorno „riječkim proizvodom“ u pogledu sportskog tuninga upustio se u ogled sa bogatom Europom. I uspijeva. O budućnosti samo kaže:

-Jednostavno…ostati ekipa kakva jesmo od prvog dana…motivirana i drugačija od drugih!

To je i sportski i poslovni moto riječkog automobilističkog asa Maria Jurišića.

Tekst: Miroslav KRPAN

Snimci: M.Krpan, G.Petrović, arhiva

Novi list. Prilog Auto,moto&yacht, 22.8.2012. objavio je integralno ovaj prilog)

SIMILAR ARTICLES

0 413

0 371