Ledeno doba je prošlost, stigla „tropska“ klima +7 C

Ledeno doba je prošlost, stigla „tropska“ klima +7 C

0 423

PARIZ-BAKAR I SLIJERING – ISTI DAN

Konačno ! I Fati je već dosta. Jer dvaput je dvaput, a kad bi bilo triput. Uh… Naime dva su puta već maškarani entuzijasti Autokluba „Rijeka“ ove veljače odgađali 21. Maškarani rally Pariz-Bakar. I sada, kada se živa termometra konačno popela iznad „nule“ – evo njih. Iz trećeg pokušaja žele u urnebesnom vikendu završnice 29. Riječkog karnevala konačno održati ovogodišnje izdanje i nastaviti kontinuitet.

Za sada samo jednom skijering u Skradu odgodili su sportski zanesenjaci u bijelom iz AK Ravna Gora. I oni pogodiše – „u sridu“ pa će prvi od nekoliko planiranih po svemu sudeći održati ove subote 18. veljače.

Šteta preklapanja jer siguran sam svaka će manifestacija izgubiti barem po pet-šest onih pravih, naj…… Ali, kada je tome tako kažimo: „Ledeno doba je prošlost (moš si mislit), a stiže „tropska“ klima. Čak je oko sedmice – danas“. E pa sretno – i jednima i drugima.

Ponovimo stoga najbitnije:

MAŠKARANI RALLY PARIZ-BAKAR

Posljednji je vikend ovogodišnjih karnevalskih ludorija.

Jedno od značajnijih događanja najvećeg hrvatskog – Riječkog karnevala uz Međunarodnu i Dječiju povorku svakako je i kultni, sve do prije tri godine u svijetu jedinstveni Maškarani rally Pariz-Bakar. Ove je godine 21. Osmišljen je 1990. godine kada je Tihomir Filipović sudjelovao na pravom, svjetski poznatom i teškom Rallyu „Paris-Dakar“ i svojevrsna je maškarana parodija te manifestacije. Kada je osmišljen nije se „oslanjao“ na početke stoljeća i svojevrsnu stoljetnu povijest. „Pariz-Bakar“ je bio izvorni – riječki proizvod. I to je ostao – pa sve do danas.

Vozi se na dionici od riječkog predjela Pariz podno drevnog Trsata do industrijski i koksom „oplemenjenog“ pomorskog gradića Bakra.

Sudionici će prema vozilima biti razvrstani u četiri skupine i to automobili ( tri klase po duljinama vozila), oldtimeri ( proizvedeni do 1980. godine), teretna i gospodarska vozila i motocikli. Od Pariza stiže se na polusatno predstavljanje u centru Rijeke – na Korzu odakle „puknuti oktanci“ put nastavljaju do Kostrene, ove godine na jednu od nekadašnjih lokacija prilazne ceste termoelektrani podno naselja Paveki i voze prvi ispit. Drugi je po dolasku u Bakar.

Najuspješnije očekuju nagrade, a uz niz posebnih nagrada treću će se godinu zaredom dodijeliti Prijelazni pehar za najuspješniju karnevalsku grupu koja je na popisu nastupa riječke karnevalske povorke, a čine je dva ili više vozila. Glavni pokrovitelj Maškaranog rallya „Pariz-Bakar“ je Turistička zajednica Grada Rijeke, a suorganizatori su gradovi Rijeka i Bakar, Općina Kostrena i karnevalske udruge „Špažićari“ iz Kostrene i „Bakarske maškare“.

SKIJERING U SKRADU

Prije dvije godine obnovljeno je zanimljivo i krajnje atraktivno okupljanje automobilista i skijaša na – snijegu. Poslije dugog niza godina entuzijazmom nekolicine sportskih automobilističkih zanesenjaka tada novog i mladog  Autokluba „Ravna Gora“ organizirano je natjecanje u skijeringu, svojevremeno jednoj od disciplina redovnog državnog prvenstva rallya II kategorije.

Ukoliko to dozvole vremenske prilike Autoklub „Ravna Gora“ organizira prvo ovogodišnje natjecanje u skijeringu Otvorenog prvenstva Ravne Gore „GO-KO 2012.“.

Skijering je sportska disciplina u kojoj sudjeluju vozač i skijaš, te iskazuju svoju umješnost savladavanja zimskih uvjeta na snijegom i ledom pokrivenoj stazi ne dužoj od 2 km. Natjecateljski par raspoređuje se u četiri klase tehnički ispravnih i za javni promet registriranih vozila i to prema snazi i karakteristikama vozila do 1600 ccm, do 2000 ccm, preko 2000 ccm ( sve jednoosovinski pogon ) i vozila 4×4 sa pogonom na sva četiri kotača. Pored automobilističkih ove je godine raspisana i klasa motocikala četverokotača (quad) bez obzira na pogonske osovine. I vozač i skijaš opremljeni su zaštitnim kacigama, u pripadajućoj sportskoj odjeći svakog sporta, a vozilo vuče skijaša čvrstim konopom dugim od 7 do 8 metara. Na pogonskim kotačima vozila obvezne su zimske gume, a nije dozvoljeno korištenje lanaca ili „čavlerica“, kao niti upotreba lanaca ili plastika.

Subotnje natjecanje odvijati će se na stazi „Hribac – Hlevci“ nadomak Skrada, a ista je na dionici Ravna Gora – Skrad. Dužina je 1.360 metara s prosječnim usponom 1,5 posto.

Snijega očito neće nedostajati, kao niti izuzetno niskih temperatura, a isto „u paketu“ zbog sadašnjih polarnih uvjeta na ovim našim prostorima prije može biti opet – razlogom odgode. Administrativni i tehnički prijem sudionika sa kompletnom opremom predviđen je od 8 do 9,30 sati u Vatrogasnom domu DVD Hribac, prvi trening je u 10,15 sati, svečano otvaranje manifestacije u 12,30 sati, a prva od dvije bodovne vožnje u 12,30 sati. Druga je na rasporedu u 14,15 sati. Najuspješnijima u ukupnom poretku i pet klasa, te nekoliko posebnih nagrada i priznanja biti će uručena u 17,45 sati u restaurantu Breza u Ravnoj Gori. Prijave se primaju do petka 17. veljače u 24 sata, a uz dvostruku kotizaciju i neposredno na verifikaciji. Obzirom na specifičnost uvjeta za održavanje manifestacije poželjan je kontakt sa predstavnicima organizatora ( Alen Šporer 098 174 4181 ili Mladen Gecan 099 685 2812).

Oroslavci su prije pet dana „probili“ led i održali svoj hepening. Na redu su Ravnogorci !!!

(m)

Snimci: M.Krpan i arhiva

SIMILAR ARTICLES