Kopajtić i Andrejević u borbi za primat
Hrvatska automobilistička sezona 2012. ubrzano se zahuktava. U subotu je na raspororedu drugo ovogodišnje bodovno natjecanje Prvenstva Republike Hrvatske u autoslalomu kojim organizator Autoklub „Rijeka“ bilježi skroman jubilej. Biti će to „15. Riječki autoslalom“ na dijelu staze legendarnog motociklističkog okruga Preluk, slalomskog trkališta koje je brojnim vozačima „ušlo pod kožu“.
Subotnje natjecanje 21. travnja pored bodovanja za državno prvenstvo vozačima Istre, Kvarnera i Gorskog kotara „piše“ se i za Prvenstvo Auto i karting lige Zapad, a k tome i za Prvenstvo Primorsko-goranske županije čiji je nositelj Automobilistički savez PGŽ.
OD 2003. DO DANAS – 1.303 SUDIONIKA „PRELUKE“
Autoslalom kao disciplina hrvatskog auto sporta prvo natjecanje upisao je 21. Travnja u Zagrebu. Prve se godine vozilo na još vozilo na Učki i Sljemenu, u Delnicama i Dubrovniku. Riječki klub nije bio organizatorom prve sezone, a u karavanu se priključio „1. Riječkim autoslalom“ 5. travnja 2003. godine. Odmah se krenulo žestoko i uz proljetni organiziran je i jesenji prelučki slalom čime je čime se kasnijih godina nastavilo uglavnom otvarati i zatvarati sezone mlade, atraktivne, ali i sudionicima brojne discipline koja je sve više plijenila pažnju hrvatskih automobilista. Uz 2003. dvostruki se program vozio i 2005., 2006., 2007. i 2008., da bi se nakon kadrovskih klupskih „pretumbacija“ od 2009. prešlo na samo jedno natjecanje u sezoni i to upravo nakon što je AK „Rijeka“ za jesenji „11. Riječki autoslalom“ 3. listopada 2008. nagrađena od HAKS-a najboljim organizatorom u disciplini PH. Izgubio se tako jedinstven primat dvostrukog domaćinstva, no kroz dan-dva upisati će se 15. jubilarno natjecanje na Preluci. Dionica je ostala od prvog dana nepromijenja duljinom, a raspored prolaznih vrata i čunjeva mijenjan je u četiri-pet navrata. Posljednjih sezona je otvorenija i brža, no to i nije doprinijelo najboljem ostvarenom vremenu. Povijest tako bilježi da je najbolji dnevni rezultat ostvario 16. ožujka 2007. godine Dalibor Pečnjak vozač AMK „Dugo Selo“ koji je nastupao i za tim prvaka imenom „Turistička zajednica Grada Rijeke“. Upisan je rezultat 1:52,835 minuta.
U proteklih 14 riječkih – prelučkih slaloma nastupilo je ukupno 1.303 vozačice i vozača, iz 19,5 ( prosječno) klubova po natjecanju. Pamti se rekordni jubilarni 10. Riječki autoslalom 28. ožujka 2008. godine sa 139 sudionika iz 24 kluba. Treba dodati da je prošlogodišnji 14. upisao najmanji broj sudionika – svega 51 iz 19 klubova ( najmanji broj zastupljenih klubova – po 16 bio je prve godine na oba natjecanja ).
NINO ANDREJEVIĆ I DEJAN KOPAJTIĆ – PO TRI „GENERALKE“
Statistika je neumoljiva pa u prvi plan ipak izbacuje imena. Dotaknuti ćemo se samo onih naj-naj. Neovisno o tome „piše“ li se bodovno i u nagradama „generalka“ uvijek se pamti vozač koji je u ukupnom poretku ostvario najbolji rezultat dana. Osam je vozača do sada slavilo „generalku“. Dva se posebno ističu – po tri ukupne pobjede imaju Dejan Kopajtić (AK Rijeka) ostvarene upravo u tom „dresu“ i to 2003., 2006. i 2008.. Drugi, po mnogočemu jedinstven je Lupoglavac ( Istra) Nino Andrejević ( sada član AK Opatija) koji je u bojama Autokluba „Buzet autosport“ protekle tri godine ( 2009., 2010. i 2011.) bio jednostavno nedostižan, ostvarivši najbolji rezultat jedini tri puta uzastopno. Treba dodati da je istovremeno bio i pobjednik konkurencije juniora što mu je pošlo „za nogom“ i na 10. izdanju. Po dvije pobjede na Preluci su upisali Dalibor Pečnjak ( AMK Dugo Selo) 2005. i 2007., te Cvetko Jaketič (Klek i Dubrava) 2003. i 2004. Ponosni na jednu pobjedu legendarnom Prelukom su 2005. Ivan Černeha (Zrinski), 2006. Hrvoje Šepić (Rijeka), 2007. Marin Čohar (Rijeka – sada RI autosport) i 2008. Mato Milković (AK Ragusa racing) sada u „dresu“ AK Dubrava Zagreb.
ALENKA JURAŠIĆ – REKORDERKA
Zanimljivo je i nadmetanje vozačica. Iako malobrojne, posebno posljednjih sezona na hrvatskim stazama ipak bez daljnjega – zamjetljive. Rekorderka svih rekorda je Ogulinka Alenka Jurašić koja je u konkurenciji vozačica pobjeđivala čak deset puta – prvi puta 2003. a posljednji 2010. Trenutno ne vozi, prvu je pobjedu ostvarila kao članica AMD Zanatlija, potom AK Dubrava, pa AK Rijeka, a posljednju vozačica AK „RI autosport“. Sa tri pobjede ponosi se trenutno najbolja hrvatska automobilistkinja Puljanka Iva Popović-Peruško ( AK Pula-Rovinj) i to 2008.,2009. i 2011. Prvu žensku pobjedu 2003. upisala je Splićanka Palmina Aljinović, tada članica AK Rijeka.
Među juniorima već smo spomenuli rekordera Ninu Andrejevića, a prvi do njega sa tri juniorske pobjede je Hrvoje Šepić (AK Rijeka) 2006. i dva puta 2007.), s time da je u ožujku 2006. bio i pobjednik „generalke“. Dva puta juniorsku pobjedu u Zagreb je odnio Marko Pikula ( Dubrava i Ina Zagreb – 2005. i 2006.), a po jednu 2003. Miro Birt (HBT racing) i Tomislav Šepić (Rijeka), 2004. Ivan Černeha (Skok racing), 2005. Dejan Dimitrijević (Dubrava) i 2008. Donald Milokanović (Skok racing Brtonigla).
Rekorderi u ekipnom slavlju su domaćini – vozačice i vozači Autokluba „Rijeka“ slaveći prvo mjesto među klubovima čak šest puta – po dva puta 2003. i 2005, te jednom 2006. i posljednji put 2007.. Tri su pobjede upisali članovi AK „SB autosport“ iz Slavonskog Broda 2007. i dva puta 2008., dok je 2006. i 2009. slavila zagrebačka „Zanatlija“. Po jednu pobjedu imaju AK Dubrava 2004., AK Skok racing 2010. i SAK Samobor 2011.
Svemu treba pridodati i podatak iz redova sudačkog osoblja, pa je tako direktorom natjecanja Miroslav Krpan bio deset puta.
SVE OPCIJE OTVORENE
Jubilarno izdanje plijeni pažćnju u mnogočemu. Poslije tri godine vratio se sa jesenjeg Preluk u proljetni termin. Prijavilo se 62 vozačice i vozača iz 19 klubova što je na neki način trenutni optimum broja sudionika čemu je najviše očito doprinijela zlokobna recesija ili jednostavnije – opća besparica. Najviše sudionika – čak deset ima Autoklub „Opatija“ koji je poslije uvodne ekipne ovosezonske pobjede prije pet dana u Poreču „dobio krila“ i na putu je teške ( a i duge ) borbe da zadrži primat i osvoji naslov ekipnog prvaka. No, konkurencija vreba iza svakog ugla. Prvi će na Preluci pokušati zadržati status „Domaćina“ i povećati broj pobjeda upravo vozači AK Rijeka. Jak sastav „istrčava“ na teren: Dejan Kopajtić, braća Tomislav i Hrvoje Šepić, te Ivan Pavlović. Problem je samo što su prva trojica u istoj klasi pa im se umanjuju šanse. Tu su Opatijci pripremili „dobru juhu“. Izgleda često igraju kviz „7u7“ pa raspoređuju po klasama. Ali zimus su i ojačali, snažno. Nino Andrejević, Dario Ružić, Marin Jurčić „novi“ su Opatijci ! A ne treba zaboraviti Aljošu Kinkkelu, Tihomira Pašića, Marka Gebauera,…… Ima ih…
Kopajtić ili Andrejević – pitanje je dana. Kojem bolje krene i tko ne kiksa – mogući je slavljenik. Ili netko treći. Vračanja ostavimo za neku drugu priču. Kopajtić je već u Poreču pokazao da je „kralj“ autoslaloma a od 2002. i prve sezone kada je na kraju bio 44. (!!) do danas ostvario je 22 pojedinačne ukupne pobjede na natjecanjima hrvatskog prvenstva i niz naslova prvaka na kraju sezona.
Subotnja priča na Preluci počinje rano, a vremenska prognoza nije baš neka. Od 7 do 8,30 sati je tehnički prijam vozila i verifikacija dokumenata, trening je od 9 sati, a svečano otvaranje u 11,15 sati. Prva od tri vožnje je u 11,30 sati, a proglašenje najuspješnijih je oko 18 sati.
Vozi se znana dionica sa startom na nekadašnjoj startnoj crti motociklističkog prvenstva svijeta – ali u smjeru Rijeke u duljini 1.130 metara sa 42 slalom vrata u koja su ukomponirani i čunjevi klasičnog slaloma. Deset je sudačkih sektora, a cilj je na početku „riječkog pravca“ iz smjera Opatije. Pristup do središnjeg dijela Preluke, parka vozača, starta i legendarne kamene prelučke tribine biti će moguć cjelodnevno iz smjera Opatije. (m)
Snimci M.Krpan