Istra domaćin završnice prvenstva – 13. RALLY POREČ 2012.

Istra domaćin završnice prvenstva – 13. RALLY POREČ 2012.

0 398

RALLY PRESTIŽA

Prvenstvena  rally sezona u Hrvatskoj završava predstojećeg  vikenda na istarskom poluotoku. Od 9. do 11. studenoga dani su koji će odlučiti  ili potvrditi nove poobjednike  Međunarodnog regionalnog prvenstva Hrvatske, prvake Državnog prvenstva Hrvatske i Prvenatva Auto i karting lige Zapad. Tradicionalno odluka o prvacima vratila se pred koju godinu u Poreč, istarsku perjanicu hrvatskog turizma, grad sporta, sredinu koja više od deset godina u svoje programske sadržaje uvrštava jednu automobilističku manifestaciju  već dugo prepoznatljivu kao rally sa najvećim brojem sudionika na ovim našim prostorima. Biti će tako i ove godine u organizaciji Autokluba „Skok racing“ iz Brtonigle, uz suorganizaciju domicilnog Autokluba „Poreč Motorsport“.  Pokrovitelji „Hyundai Autokuća Košara – 13. Rally Poreč 2012.“ je Grad Poreč i Turistička zajednica Grada Poreča, a glavni sponzori Hyundai autokuća Košara, Istarska kreditna banka Umag i Allianz osiguranje d.d.

KRAJEM 90-TIH PRVI RALLY POREČ

„Rally Poreč“ posljedica je svojevrsne upornosti  entuzijasta predvođenih  veteranom hrvatskog auto sporta Edijem Milokanovićem, čemu je dokaz i popis Organizacijskog odbora kojeg vodi, ali uz nekolicinu spomenutih stoji da isti čine „ … i svi zaljubljenici u auto sport iz Poreča i okolice“. Tome je upravo tako. Kako je počelo ?

Godine 1999. „1. Inas Favorit porečki rally“ organizirao je zagrebački Autoklub „Delta“, godinu kasnije po prvi puta isti taj rally vezuje se uz realizaciju „23. rallya Saturnus – Poreč-Kopar“ i u zajedničkoj organizaciji Slovenaca i „Delte“ čime je Poreč bio ujedno bodovan i za europsko prvenstvo sa startom u Poreču. Svim brzincima u Istri, a ciljem u Kopru. Do danas neponovljiva  dobrosusjedska suradnja na ovim prostorima. Vozilo se i Slovenijom i Istrom, a Savudrijska vala iliti Piranski zaljev nije bio predmet sporta. Naprotiv!

Godine 2001. „3. Porečki rally“ organizira Autoklub „Rijeka“ u suradnji sa tada „fantomskim“ porečkim AK „Favorit“  koji  nije nikada zaživio u pravom smislu. Bio je mogućim razlogom da slijedeće godine rallya u Poreču nije bilo. I  na scenu stupa Edi i „Skok racing“. Godine 2003. godine otpočinje serija koja traje do danas, rally prerasta u značajnu manifestaciju  čiji je prosjek sudionika 55-60 iz godine u godinu. I isti se zadržao sve do danas usprkos svakogodišnjoj neizvjesnosti hoće li ga ili neće biti. No, upornost se isplatila.

Prve tri godine pobjednička posada bili su Slovenci Darko Peljhan i Miran Kacin u „VW Golfu IV Kit Car“, a četiri pobjede do sada ostvarila je i najbolja hrvatska posada ovog i prošlog  desetljeća Zagrepčani Juraj Šebalj i Toni Klinc, dvaput u „Subaru Imprezi“ (2004. i 2006.), te dvaput u u „Mitsubishi Lanceru EVO IX“ (2009. i 2011.). U međuvremenu pobjednici Poreča bile su i posade: 2003. Niko Pulić – Bruno Šantić (Peugeot 206 Kit Car), 2005. Andrej Jereb – Miran Kacin (Subaru Impreza Sti SC), 2007. Siniša Crnojević – Martina Maretić, 2008. Daniel Šaškin – Damir Bruner i 2010. Janos Szilagyi – Agnes Takacs, svi  u Mitsubishi Lanceru EVO IX.

Uobičajeno, porečki rally doživio je niz koncepcijskih novosti. „Baza“ organizatora, start i cilj rallya, te  završna podjela priznanja vraćena je u centar Poreča, na nekadašnje jedino i glavno, žargonski kazano „staro“ Gradsko parkiralište. Na istom će mjestu biti Servisno parkiralište, ali i gradski prolog brzinci, svojevremeno izuzetno posjećeni i uvijek nadasve atraktivni. Što se tiče dionica brzinskih ispita ostaju tajna sve do četvrtka uoči manifestacije, a sada je znano da se prvi dan odvijaju tri brzinca, prvi u Taru donekle sličan onom prethodne dvije godine, a potom dva puta gradskim parkiralištem u ranim i kasnijim večernjim satima.

Sutradan, u subotu brzinci sele u središnju Istru, uglavnom na dijelove dionica koje su već mnogo puta bile poprištem relijaša. Koje su to, koliko duge i od koje do koje točke mala su i slatka tajna organizatora, nepoznanica više posadama koje su tako u ravnopravnijem međusobnom odnosu snaga. Prednost je to i za naklonost lokalnog stanovništva duž brzinaca koje će odahnuti od višednevnog „maslanja“ brzincima gore-dolje što su većina vozača uobičavali i tako dijelom „ugrozili“ opstojnost rallya na nekim prostorima. Organizator će ove godine i nadzirati dionice BI što neposlušnima može donijeti velike brige.

POREČ – SPORTSKI  I  TURISTIČKI BISER  ISTRE

Novo 13. izdanje  Rallya Poreč  samo je potvrda da svi oni koji su pripremali prvi, a potom svaki slijedeći mogu s ponosom istaknuti da su uspjeli. Uspjeli su u nakani da na kraju, uglavnom kao zaključno i odlučujuće natjecanje sezone „kraljice auto sporta“ na istarski poluotok, prvenstveno na brojne prometnice i gotovo beznačajne, a krajnje atraktivne cestice središnje i ponaosob zapadne Istre dovedu najbolje relijaše, sve one kojima je upravo ovaj rally prirastao srcu.

I ma koliko god uvijek bio u problemima, koliko god bio iz raznoraznih razloga upitan da li će se održati ili ne – rally sa startom i ciljem u turističkom biseru Istre – Gradu Poreču je opstao. I ne samo to. Postao je nizom godina znakovita oktanska manifestacija na hrvatskim prostorima, što više sa najvećim brojem kako prijavljenih, ono još značajnije – sudjelujućih posada Hrvatske, susjedne Slovenije, zemalja okruženja, ali i nekih čije vozače na našim utrkama rijetko viđamo.

Porečki rally uvijek je bio pitanje prestiža, inozemnim je vozačima nastup u Poreču uglavnom ležernost poslije zaključene sezone u svojim zemljama, posebno uvijek brojnim slovenskim posadama, dok je domaćim posadama važan svaki bod, svaka pozicija, tim više što i ove godine Rallya Poreč  upravo rezultati ostvareni na brzincima za koje i ove godine vozači neće znati kuda se voze do dan uoči administrativnih poslova, znače konačnu ocjenu sezone, znače pribrajanje znakovitih bodova za slijed u državnom ili međunarodnom poretku, sve do naslova državnih prvaka ili prestižnih titula pobjednika Međunarodnog regionalnog prvenstva Hrvatske. Matematički izračuni imaju puno kombinatorike, ali odlučiti će vrhunske vožnje i – malo sreće, uvijek potrebne svakom dobrom sportašu.

Porečki rally postao je institucija. Voljen i zavoljen među vozačima, usprkos ponekad ponekoj primjedbi, obožavan među onim stalnim nomadima što pohode brzince širom Hrvatske, ali i slučajne namjernike, rally je sastavni dio turističkog proizvoda posezone Poreča. I na kraju – rallya u Poreču, ovog i ovakvog biti će sve dok ga pripremaju i o njemu brinu neprikosnoveni entuzijasti i – svi prijatelji oktanskih sportova Istre.

DVA ZAVRŠNA  DANA ADRENALINA

Objava itinerera uslijediti će u četvrtak 8.studenog od 17 sati, a posade će priliku za upoznavanjem staza BI imati u petak 9.studenog od 7 do 19 sati, te u sutradan od 7 do 12 sati. Verifikacija dokumenata i tehnički prijam vozila je u subotu 10.studenoga od 8 do 11,15 sati u Autocentru Poreč, Shakedown se vozi od 12,30, a start prvog vozila je u 15,01 sati. Prvi dan voze se tri BI , a cilj je u 19,20 sati, a start u nedjelju u 7,31 sati. Vozi se osam BI do 17,30 sati kada se očekuje pobjedničku posadu u cilju. (m)

Snimci: M.Krpan