In memoriam OTAKAR KRAMSKY

In memoriam OTAKAR KRAMSKY

0 1320

In memoriam  OTAKAR KRAMSKY

Svijet oktana je tužan.

Umjesto uobičajenog izvješća s jedne u nizu utrka, ushićenja vrhunskim rezultatima, brzinama, rekordima, pričama uz rub staze, iz Austrije javljamo tužnu vijest. No, rezultati su ovog puta u drugom planu. Bodovi se pišu, ali u sjećanju ostaje tuga na jednu travanjsku subotu.

Tijekom prvog treninga druge ovogodišnje bodovne utrke FIA Prvenstva Europe na brdskim stazama , samo nakon nešto više od tisuću metara, pri brzini većoj od 210 km/sat sa staze je u obližnju šumu izletio bolid, formula za čijim je upravljačem bio jedan od najiskusnijih vozača Starog kontinenta.

Bio je to posljednji start, posljednji trkaći kilometar osebujnog i karizmatičnog češkog internacionalca. Otakar Kramsky usprskos brzoj intervenciji svih službi, uz i sa staze, izgubio je posljednju bitku života. Svijet brzina ostao je bez još jednog istinskog asa, šampiona, vozača „s pedigreom“, stručnjaka, konstruktora, tunera, sportaša i idola mnogih mladih vozača, prijatelja, suradnika,…..

Prve procjene kazuju da je pri izuzetnoj i punoj brzini došlo do tehničkog kvara na formuli „Reynard K15“ kojom je ove sezone jurišao na još jedan vrhunski završni rezultat, na brojna postolja širom Europe koja je nemilicom osvajao. Bolid je pred mnoštvom gledatelja završio neposredno pred jednim lijevim lakat zavojem u desnoj strani polomivši jedno oveće stablo. Iz gotovo potpuno uništenog bolida Kramsky nije imao šansu za život.

Uslijedio je prekid, potom višesatna pauza nakon koje treninzi više nisu niti nastavljeni. Subotnji program austrijske brdske utrke europskog prvenstva zaključen je. Svi vozači i organizator bili su složni da se nedjeljni program nastavi jednim treningom i jednom bodovnom vožnjom u čast velikana brdskih staza Otakara Kramskog.

Kramsky je rođen 1.srpnja 1959.godine u češkim Jilemnicama. U automobilistički sport ušao je nastupom u „Škodi 130L“ danas davne 1987.godine, dvije godine kasnije nastupa sa „Škodom Favorit 136L“. U grupu N ulazi 1990. za upravljačem „Ford Sierra Cosworth“, a dvije godine kasnije u grupi A vozi vrhunski „BMW M3 E30“. S tim automobilom 1995.godine osvaja naslov europskog prvaka Kategorije I. Slijede 1996.godine titula viceprvaka Europe i pobjednika FIA Trophy, a dva nova naslova kontinentalnog prvaka osvaja 1997. i 1998. ali u novijem „BMW M3 P36“ čime zaključuje nastupe u turističkim vozilima i prelazi u Kategoriju II (formule i prototipovi). Viceprvakom Europe u „Oselli PA 20 S BMW“ postaje 2002.godine. Nacionalni je prvak Češke u periodu 2001. do 2005.godine. Prije tri godine iz prototipa prelazi u formulu, a karakteristika svih njegovih automobila i bolida je specifična jarko žuta nijansa.

Otakara Kramskog uz Hrvatsku su vezala prijateljstva i ljubav prema našem Buzetu. Niz je godina bio rival našem najtrofejnijem asu Niki Puliću, dok se nisu osobno i poslovno povezali, godinama surađivali čime je urodio trijumf našeg Pulića upravo za automobilima koje je pripremio Kramsky. Međusobno povjerenje bilo je besprijekorno. I da učenik nadmaši učitelja dokazao je Pulić u dvije uzastopne sezone svog europskog trijumfa kada je u 17 nastupa 15 puta osvojio prvo mjesto, ali i oborio do tada rekord Kramskog od osam u nizu pobjeda što nikom do tada nije pošlo ra rukom.

Otakar je bio osebujan, u javnosti tih i povučen, prepoznatljiv po bradi, rijetkom obilježju nekog od vozača. Imao je specifičan ritual koncentracije i pripreme u predstartu uoči svake utrke. Bio je ponos češkog, ali i europskog automobilističkog sporta.

SIMILAR ARTICLES