Formula driver na Automotodromu Grobnik

Formula driver na Automotodromu Grobnik

FRANCO GIACOMAZZI (Italija) snimio M.Krpan

TALIJAN GIACOMAZZI POBJEDOM DO NASLOVA PRVAKA

Završno natjecanje sezone formule driver okupilo čak 213 automobilista, a Franco Giacomazzi, ovogodišnji naslov prvaka HAKS Kupa okrunio trećom pobjedom sezone, mladi Riječanin Matija Jurišić (AK RI autosport) treći ukupno i najbolji junior

GROBNIČKO POLJE – Završni čin trodnevnog automobilističkog spektakla, koji je na Automotodromu Grobnik, od petka do nedjelje, objedinio tri različite manifestacije u tri discipline i tri organizatora, pripao je najbrojnijoj disciplini posljednjih sezona u nas – utrci „Formula driver – Nagrada Grobnika 2021.“. U organizaciji AK Poreč Motorsport i suorganizaciji AKORK Skok racing 1993, sudjelovalo je čak 213 vozačica i vozača iz Hrvatske, Slovenije, Austrije i Italije. Od tog je broja 103 bilo u konkurenciji petog i završnog natjecanja ovogodišnjeg HAKS Kupa formule driver, čiji je organizacijski nositelj Autoklub Buzet Autosport.

S dvije pobjede do sada (Buzet i Limski kanal), te dva druga mjesta (Učka i Ogulin) bodovno je prednjačio Talijan Franco Giacomazzi u izvrsno pripremljenoj Lancia Delta evo. Slovio je favoritom za novu pobjedu, ali i naslov ovogodišnjeg prvaka. I to je u potpunosti uspio. Iako na treningu nije „briljirao“, vozeći tek treće vrijeme, u dvije je bodovne vožnje ostvario dva najbolja vremena dana, prvo 2:07,814 minuta, potom 2:07,929 minuta, vozeći u onoj bržoj prosjek 112,663 km/sat, stazom dugom 4.000 metara uz ograničenje deset šikana koje su usporavale vozače na ravnim pravcima. Treningom je mogao biti zadovoljan, obzirom na prvo vrijeme, ali ne u potpunosti i vožnjama Zagrepčanin Hrvoje Belinić (AK Pula-Rovinj) koji je u Renaultu Clio Cup za pobjednikom zaostao 2,101 sekundu, plasirao se na drugo mjesto ovog natjecanja, ali i cjelokupne sezone. Možda bi konačni rezultat bio i bolji da u samoj završnici druge vožnje nije „pokupio“ pod svoj auto čak 3 gume iz barijere posljednje šikane koje su ga do ciljne ćelije znatno usporile. S druge strane Giacomazzi je imao peh ponavljanja obiju vožnji zbog razbacanih guma iz šikana uzrokovanih prethodnim vozilom, ali možda i sreću da je u dva navrata drugim pokušajem ostvario dva najbolja vremena.

MATIJA JURIŠIĆ – „ČUDO OD DJETETA“

Za pobjedničko postolje, uz njih dvojicu, pretendant je bio Pazinjanin Marino Poropat (AK Istra racing team). Poslije prve vožnje tome je i bilo tako, ali u drugoj mu se za novo postolje ispriječio mladi 18-godišnji riječki automobilist, sada već višestruki državni prvak, „čudo od djeteta“ Matija Jurišić iz Autokluba RI autosport, koji je ovog puta za svoj „uređaj“ odabrao očev trofejni Audi A4 STW. U konačnici stigao je do trećeg mjesta „generalke“ s 4,345 sekundi zaostatka iza Giacomazzija, a bolji od Poropata za 92 tisućinke sekunde. Poropat se na kraju sezone morao zadovoljiti trećim mjestom, za što mu je najveći krivac, odustajanje na utrci u Ogulinu.

Među prvih deset našla su se trojica najboljih juniora ove utrke. Pobjednik ove brojne konkurencije, među 18 vozača, Matija Jurišić bio je treći, Zagrepčanin Luka Fabijančić (AK Dubrovnik Racing) peti, a Matej Radovanović (AK Ina Delta Zagreb) šesti, čime se samo za jedan bod popeo do drugog mjesta u sezoni ispred Riječanina Renata Herca (AK RI autosport) kojem je u posljednjih 150 metara pred ciljem tehnički kvar umanjio plasman među deset najbržih ukupno. Do naslova juniorskog pobjednika sezone HAKS Kupa 2021., s najviše bodova stigao je Karlo Pelicar (AKORK Skok racing 1993) upisavši pobjede na Učki i Kleku. Radovanović je pobijedo u Limskom kanalu, a prva (Buzet) i posljednja utrka (Grobnik) pripale su u juniorskoj konkurenciji Matiji Jurišiću, koji je u Formuli driver ove godine i nastupio samo na ove dvije utrke.

Među vozačicama niti na grobničkoj stazi nije bilo dileme. Četvrti je puta pobijedila i osvojila naslov najbolje ove sezone Slovenka Sanja Paradiž (Suzuki Cultus) ispred Romine Bressan (AK Buzet Autosport) u Renaultu Clio. Odustajanjem Ive Damarija (AK Pula-Rovinj) zbog tehničkog kvara, put do trećeg mjesta bio je otvoren mladoj i rezultatski nadolazećoj Stefani Mogorović (AK Istra racing team) koja je ovogodišnju sezonu, prvu automobilističku, poslije niza uspješnih u kartingu, objedinila na kružnim stazama, ne samo dobrim vožnjama već i rezultatom.  Viceprvakinja sezone je Iva Damarija ispred Romine Bressan.

Ekipnu pobjedu posljednjeg natjecanja ostvarili su vozači AK Dubrovnik Racinga, ispred pulskog AK No Traction i AKORK Skok racing 1993. Titulu prvaka ostvarila je ekipa Autokluba Pula-Rovinj ispred još dva istarska kluba Buzet Autosport i No Traction.

Pored bodovanja HAKS Kupa, u konkurenciji Prvenstva Istarske rivijere nastupilo je 110 vozačica i vozača. pobjedom je slavio Talijan Marco Mazzoni (Ford Sierra Cosworth) ispred Marina Milokanovića (Poreč, Ford Fiesta ST) i Talijana Cesare Bezzija (Citroen Saxo).

HAKS Kup ukupno 1.Giacomazzi (Italija) 4:15,743 minuta, 2.Belinić (AK Pula-Rovinj) +2,101 sekuna, 3.Jurišić (AK RI autosport) +4,245, 4.Poropat (AK Istra racing team Pazin) +4,437, 5.L.Fabijančić (AK Dubrovnik Racing) +10,423; pobjednici po klasama 1 –Višković (AK No Traction pula), 2 –Mirosavljević (AK Pula-Rovinj), 3 –Paradiž (Slovenija), 4 –Pelicar (AKORK Skok racing 1993), 5 –Jurišić, 6 –Giacomazzi, 7 –Fabijančić, 8 –Belinić; ekipe 1.AK Dubrovnik Racing 50 bodova, 2.AK No Traction Pula 45, 3.AKORK Skok racing 1993 43 boda.

Miroslav KRPAN

 

 

SIMILAR ARTICLES