FIA Prvenstvo Europe na brdu – Tomislav Muhvić lovi vrh Europe

FIA Prvenstvo Europe na brdu – Tomislav Muhvić lovi vrh Europe

0 643

Hrvatski automobilizam ponovo na brdskom prvenstvu Europe ima svog aduta. Poslije znanih uspjeha, pobjeda i naslova europskog prvaka najtrofejnijeg domaćeg automobiliste i legendarnog Nike Pulića, Tomislav Muhvić na najboljem je putu da poslije desetak godina u Hrvatsku donese naslov prvaka Europe.

-Za sada ide sve po planu. Polovicu sezone smo odradili i vodeći sam u izuzetnoj i krajnje žestokoj konkurenciji. Česi Jiri Los, Lukas Vojacek i Jaromil Maly najveći su mi konkurenti. Nisu me baš očekivali na stazama u ovako dobrom izdanju, postoji još uvijek doza čuđenja mojim uspjesima i pobjedničkim postoljima, postoji stalna sumnja u čistoću mog automobila pa je to razlog više da me se konstantno kontrolira daleko dulje od drugih. No, ako je sve u redu i ja sam raspoložen, uspjeh je neizostavan – riječi su Tomice, kako ga od milja zovu najbliži, ali i štovatelji oktanskog uspjeha.

Priča je ovo o jednom skromnom mladiću koji ove sezone pohodi Europom, ispisuje povijest hrvatskog automobilizma stazama na kojima je predznak HR već odavno znan. Riječ je o najuspješnijem automobilistu sezone 2009. Tomislavu Muhviću, višestrukom državnom prvaku, ovih dana i mjeseci vodećem vozaču Europe.

Ovogodišnja sezona FIA Prvenstva Europe na brdskim stazama (EHCC) startala je u Francuskoj, slijedile su utrke u Austriji, Portugalu i Španjolskoj, potom Češka, pa dvije Italije. Susreli smo se sa Muhvićem dan uoči odlaska na osmi ovogodišnji ogled u Slovačku kojim je počeo ljetni stampedo i drugi dio sezone, kao i uvijek rado očekivana završnica u našem Buzetu sredinom rujna. I upravo ovog vikenda stigle su nove izvrsne vijesti sa utrke „Dobšinsky Kopec 2013.“. Muhvić je bio izvrstan drugi u Kategoriji I, ispred njega samo jedan domaći vozač, „prolaznik“ u europskom prvenstvu, dok je najveći rival Jiri Los isključen zbog tehničke neispravnosti svog automobila. I doživio je ono što su mu najavljivali. Tomičin su automobil tehničari pregledavali što uoči, što po održanoj utrci više od sat i pol. I ništa. Sve čisto. I sreća za još veću bodovnu razliku na vrhu europske ljestvice.

muhvic

POSTAO OCEM UOČI UTRKE U RECHBERGU

-Priprema za ovogodišnji nastup na cjelokupnom prvenstvu bile su prošlogodišnje četiri euro utrke koje su prošle bez pobjeda. Bila mi je to dobra škola, pa se ove godine mogu zadovoljiti i pobjedom, za sada na stazama u Austriji i Italiji. Nastup na drugoj utrci sezone, pred 30-tak tisuća gledatelja u Rechbergu ostati će mi trajno u sjećanju. Negdje u vrijeme tehničkog prijema uoči utrke stigla mi je najradosnija vijest – moja draga Lidija, dva tri dana ranije od predviđanja, rodila je našu Luciju. Postao sam tata, a samo 48 sati kasnije poklonio sam joj moju prvu europsku pobjedu. Bio je to najljepši vikend za pamćenje obitelji Muhvić – sa skrivenim i očekivanim smiješkom priča Tomica.

Austriju pamti po dobru, ali Španjolsku i ne baš.

-Bila je to najteža utrka do sada. Staza puna blata, prašine, nije oprana. U subotu sam izletio, srećom u branik, bio je upitan popravak automobila, prva vožnja loša, srećom voze se tri, dvije najbolje se priznaju. Na kraju sam ipak osvojio drugo mjesto i važnih 18 bodova, učvrstivši se tada na čelnoj poziciji. Utrku potom, u Češkoj ispustio sam vodstvo i ponovo ga vratio pobjedom na prvoj talijanskoj utrci. Sada održavam prednost, nije nimalo lako, ali još je duga sezona, bolje rečeno puno je utrka. Utrku u Ilirskoj Bistrici krajem kolovoza treba „preživjeti“, a Buzet će mi biti zasigurno izuzetno teška utrka. Odlučujuća u bilo kom pogledu pred domaćom publikom. Što bude – bude. Nadam se, sa cijelim timom – onom najboljem – sa dozom opreznosti opisuje svoje predstojeće obveze.

Tomislav Muhvić samo je jedan od nekolicine hrvatskih automobilista koji su se ove godine upustili u europske pohode. Ali i najuspješniji. Član je mladog Auto karting kluba „Petar Klepac“ iz Gerova u kojem je okupio desetak vrhunskih mladih automobilista, trenutno opredijeljenih isključivo na domaće uspjehe. Uz Tomislava na brdskom europskom prvenstvu nastupa i Zagrepčanin Damir Mašić ( Autoklub Zagreb Racing Team) i trenutno je četvrti u grupi N i sedmi u kategoriji 1 turističkih automobila. Rally stazama jure dvije posade Autokluba „Opatija Motorsport“ Viliam Prodan i Zdravko Draženović , te Thomas Hrvatin i Damir Kuzmić, dok dva mlada lava Ivan Pulić i Nikola Belohradski sudjeluju u međunarodnom EuroClio Cupu na kružnim stazama.

Tomislav Muhvić vozi vrhunski pripremljen Mitsubishi Lancer EVO IX sa 430 KS kojeg pripremaju talijanski specijalisti – mehaniku „Angi Motorsport“ iz Padove, a elektroniku Andrea Masseli iz Verone. Veliku pomoć i podršku ima u čovjeku „iz sjene“ njegova tima – jednom od najboljih hrvatskih automobilista Mariu Delmoru.

– U prve dane moje automobilističke karijere ušao sam poznajući iskusnog i trofejnog Maria Delmora. Počelo je suradnjom tada u AK Pula-Rovinj, nastavilo se nizom godina i evo ga sada samnom i u Europi. Od izuzetne mi je pomoći, spona sa talijanskim „tunerima“, savjetnik kakav je nama mladim vozačima itekako potreban. Ja mu iskreno i izuzetno vjerujem. Stoga sam neizmjerno zahvalan Mariu koji je uspješan i iskusan hrvatski automobilist, te me kao takav pratio i savjetovao kroz sve moje utrke.

U GODINU I POL DO PRVOG TROFEJA

-Dugi niz godina želja mi je bila baviti se automobilizmom. Uostalom od malena mi je autosport najdraži, ali sam tek sredinom 2008. prvi puta nastupio na jednoj službenoj utrci. Bila je to brdska utrka Prvenstva Regije Zapad HAKS-a „Pazin-Lindar“ 1. lipnja 2008. Nastupio sam sa „Peugeotom 106 Rally“ i završio prvi u klasi N2. Iznenađenju, sreći, zadovoljstvu nije bilo kraja. Bio je to samo poticaj više da sam odabrao pravi sport i nastavio. Utrke su mi postale svakodnevnica – kazuje danas 25-godišnji tehničar cestovnog prometa Tomislav Muhvić koji ne može skriti zadovoljstvo da mu je otac omogućio da se bavi ovim atraktivnim ali skupim sportom. U cijeloj toj priči neizmjerna je i podrška cijele obitelji kojoj je izuzetno zahvalan.

Na domaćim sam stazama hrvatskog prvenstva dvostruki državni prvak grupe N, viceprvak kategorije I, te pobjednik klasa N2 i N4. U Međunarodnom regionalnom prvenstvu pobjednik sam grupe N i drugoplasirani kategorije I, dok sam posebno ponosan na međunarodni uspjeh u Prvenstvu Srednjeeuropske zone (CEZ-a) osvojivši naslov viceprvaka grupe N – podsjetio nas je na neka prva i druga mjesta naš sugovornik.

Zanimalo nas je koji nastup najviše pamti i zašto?

Zasigurno je to brdska utrka „Konavle“, završnica prvenstva 2009. na kojoj sam nadmašio svoja očekivanja. Uvidjevši moj rezultat nakon prve vožnje kada sam bio drugi generalno vozeći u jakoj, brojnoj konkurenciji „Peugeot 106 Rally“, u naredne dvije vožnje odradio sam dobre rezultate što mi je omogućilo naslov državnog prvaka grupe N. Uoči te utrke bio sam u zaostatku za Bojanom Krotom, no uz vrhunsku vožnju tog dana i sreća mi je bila naklonjena. U konačnici sakupio sam samo bod i pol više od Željka Kelečića u grupi, a jedan jedini bod više od Krote u klasi. Tako sam sezonu zaključio pobjednički – kazuje Muhvić.