FIA Europski brdski kup

FIA Europski brdski kup

0 386

JURIŠIĆ ZADOVOLJAN PRVIM NASTUPOM

Proteklog vikenda, nadomak Udina u Italiji, u gradiću Verzegnis, održana je međunarodna brdska auto utrka „43. Verzegnis – Sella Chianzutan“ uz sudjelovanje 208 vozača iz devet zemalja. Iako su bila najavljena i na listi prijava dvojica hrvatskih automobilista, među sudionicima u jakoj konkurenciji nastupio je samo jedan hrvatski vozač – riječki automobilist Mario Jurišić, član Autokluba „RI autosport“. Bio mu je to premijerni nastup u ovogodišnjem FIA Europskom brdskom kupu.

Jurišić je ostvario zapažen rezultat obzirom na brojnu i znatno jaču konkurenciju. Sa „nejakim“ Citroenom AX pripremljenim u riječkim radionicama i prijateljskom okruženju „Autocentra Marinići“ i suradnika, izvukao je maksimum i osvojio peto mjesto klase E1-1600, 25. u grupi E1, a u ukupnom je poretku bio 80.

-Iskreno, zadovoljan sam. Sve u svemu bio je ovo naš uspješni debi u Europi. Nastupom, ostvarenim vremenima treninga, potom i utrka, završetkom utrke, a i realnim, za nas dobrim rezultatom počeo se ostvarivati naš „…iskorak u Europu“. Tako smo naime, cijela ekipa koja me prati, ali i moj matični klub unatrag nekoliko mjeseci nazvali ovaj projekt. Automobil nas je odlično služio, a posebno sam zahvalan prijatelju i velikom vozaču Mađaru Laszlu Szaszu koji je prevalio 500 km kako bi nam donio nove gume obzirom da je tvornica kasnila s isporukom. K tom, ugodno me iznenadila lijepa podrška na stazi od hrvatskih gledatelja iz Rijeke, Pule, čak i Dubrovnika – prvi su dojmovi Maria Jurišića po povratku iz Italije.

Već su treninzi pokazali da se Jurišić može nositi s konkurencijom koja ima znatno jače automobile, pa je četvrto vrijeme u klasi ( 95. ukupno ) bilo podstreh za prvi službeni nastup u sezoni, tijekom koje ima namjeru nastupiti na osam utrka FIA Euro kupa. Drugi je trening Jurišić vozio sedam sekundi brže od prvoga što je potvrđivalo želje i mogućnosti da svaki slijedeći prolazak stazom bude uspješniji i brži. Obje bodovne vožnje odvezao je gotovo identičnim tempom – prvu za 3:26,25 minuta, a drugu 3:26,87 na stazi dugoj 5.640 metara smještenoj na obroncima Alpa. Bilo je to za više od 4 sekunde bolje od vožnji na treninzima.

-Prva dva automobila u klasi pripremom i raspoloživom tehnologijom daleko su ispred nas. No, kako treninzi tako i utrke protekle su nam bez većih problema, to su nastupi u kojima nema kalkuliranja, vozi se pun gas. Užitak je i zadovoljstvo nastupati u okruženju velikih automobilističkih imena, primljeni smo izvanredno, „stariji“ smo jednu utrku i ja i moja prateća ekipa, zadovoljni ostvarenim i stečenim iskustvom koje će nam dobro doći u nastavku europske turneje.

GDJE SE MI ZAPRAVO NALAZIMO ?

 Mario Jurišić dugi je niz godina u automobilizmu. Prošlu je sezonu okončao kao pobjednik Prvenstva Hrvatske klase H-1600, bio prvakom Regije Zapad HAKS-a iste klase, ali i viceprvakom Grupe h Međunarodnog regionalnog prvenstva Hrvatske na brdskim stazama klase H-1600. Nije krio dojmove iz Italije i nastavlja:

-Prije same utrke svih nas je mučilo pitanje: Gdje se mi zapravo nalazimo? Srećom, već poslije prvog treninga uvijedjeli smo da stvari i nisu tako loše i da smo negdje u sredini, da ćemo se do kraja boriti i za četvrtu, za nas izvrsnu poziciju. Kvaliteta samog natjecanja je izuzetna. Vožnja u visokom tempu pokazala je i svoje loše strane na primjeru izvrsnog Marka Andreasa koji je već na prvom treningu značajnije oštetio svoj „Audi ST“. Čast mi je nastupati uz jednog Fulvia Giulliania, Felixa Pailera ili Dana Michla, no oni su u jakim, brezim automobilima.

Maria i njegovu „svitu“ oduševilo je gostoprinstvo domaćina:

-Primljeni smo izuzetno lijepo, od prvog trenutka. Tome doprinose i naši kontakti sa organizatorom u pripremi natjecanja. Sama organizacija je protekla odlično, vrijeme je bilo idealno što za to područje i nije baš odlika u ovom periodu sezone, pa je i brojnost gledatelja uz stazu bila velika. Ipak moram istaknuti, pohvaliti i zahvaliti se Goranu Sikirici, prvom tehniku tima i samom iskusnom natjecatelju, kao i svim dečkima iz prateće ekipe na trudu kako bi i tehnički i promocijski dio našeg nastupa prošao besprijekorno, pa sam uvjeren da smo našu državu, k tome i Autoklub „RI autosport“ predstavljali na najbolji mogući način. Žao mi je da je bolest spriječila Zlatka Brozovića da nam se pridruži u nastupu na utrci, ali vjerujem u naredne susrete – zaključuje Jurišić.

Za nastup je uz Jurišića u Italiji bio prijavljen još jedan hrvatski automobilist – Zlatko Brozović među „historic“ vozilima, ali na žalost do Udina nije stigao. Nenadano, ostao je kod kuće shrvan jakom prehladom i visokom temperaturom samo noć uoči polaska na put.

DOMINACIJA DOMAĆINA

Ukupni pobjednik utrke je talijanski as Michele Camarlinghi u prototipu „Osella FA30“ ujedno i sa najboljim vremenom dana 2:34,42 minuta. Put do pobjede ipak mu je bio olakšan nedolaskom najavljivanog prvaka Europe sunarodnjaka Simonea Faggiolia. POOslije dvije utrke Camarlinghi je ostvario ukupno vrijeme 5:09,43 minuta što je za 9,65 sekundi bolje od drugoplasiranog Čeha Vaclava Janika (formula Lola B02/50) – 5:19,08. Slijedila su četvorica Talijana ( osam među deset prvih ): 3. Tiziano Ferrais (Lola T96/50) 5:19,20, 4. Christian Merli (Radical Prosport) 5:22,86, 5. Omer Magliona (Osella PA 21/s Evo) 5:23,12, 6. Franco Cinelli (Lola B99/50) 5:27,86, 7. Hermann Waldy (Austrija, Lola B06/51) 5:31,24, 8. Michelew Fattorini (Italija, Radical Sr8) 5:34,43, 9. Renzo Meneghetti (Italija, Lucchini BMW) 5:35,40 i 10. Adolfo Bottura (Italija, Radical Prosport) 5:35,50.

Bila je ovo utrka na kojoj se vozilo gotovo sedam sekundi sporije od rekorda staze ( 2:27,473 minute ), pa je rekorderom i dalje ostao Talijan Christian Merli, ovoga puta tek četvrtoplasirani.

Rezultati klase E1-1600 1. Pisano 6:19,26 minuta (vrijeme 2 vožnje), 2. Maier ( oba Njemačka, oba VW Golf Spees), 6:25,75, 3. Gaefani (Citroen C2) 6:34,86, 4. Turrin (oba Italija, Citren Saxo) 6:48,32, 5. Jurišić (Hrvatska, Citroen AX) 6:53,12,…

Slijedeći nastup Mario Jurišić planira u Sloveniji na stazi Gorjanci 23. i 24. lipnja, a prije toga utrka hrvatskog prvenstva na Malački (Split) 10. lipnja poslužiti će mu kao izvrstan trening.

Mario Jurišić kroz desetak dana nastupiti će na utrci CEZ-a, MRPH i PH na Malački, u zaleđu Kaštela (9. i 10. lipnja ), a to će mu poslužiti kao još jedan dobar trening uoči slijedećeg europskog nastupa u FIA Europskom kupu u Sloveniji na stazi Gorjanci 23. i 24. lipnja.

Miroslav KRPAN

Snimci: prateća ekipa Maria Jurišića