FIA EUROPSKI BRDSKI KUP

FIA EUROPSKI BRDSKI KUP

0 548

JURIŠIĆ PETI U NJEMAČKOJ

Mario Jurišić, član Autokluba „RI autosport“ uspješno je nastavio projekt „Naš iskorak u Europu“ kojim ove sezone nastupa na brdskom FIA Europskom kupu ( FIA EHCC ) u grupi E1 sa automobilom „Citroen AX“. Iza njega je treći izuzetno uspješni ovogodišnji nastup na utrci „17. International ADAC Glasbach Race“ u Steinbachu, u Njemačkoj. U konkurenciji 115 vozača iz šest europskih zemalja Jurišić je bio jedini hrvatski automobilist. Nastup na zahtjevnoj i nepoznatoj mu stazi zaključio je 54. mjestom ukupnog poretka vozača koji su se bodovali u devet različitih konkurencija među kojima su FIA IHCC i EHCC, njemačko i češko prvenstvo i kupovi. Utrku su završila 92 vozača što dovoljno govori o težini, a među odustalima je i nekoliko favorita za visok plasman u različitim konkurencijama.

PETI U GRUPI

Ono što Maria Jurišića posebno raduje su novi europski bodovi ostvareni u grupi E1 u kojoj je osvojio izvrsno peto mjesto što je i bolje od očekivanog. Pored toga pobjednik je svoje klase E1 -1600 za upravljačem i ovoga puta izvrsnog „Citroena AX“.

Po povratku sa dugog puta i nakon kraćeg jutarnjeg odmora Mario je prenio svoje dojmove:
-Proteklo je izvsno. Primili su nas odlično. Tehnički pregledi i dodatni pregledi bili su vrlo strogi, ali za nas bez problema uz nova iskustva. U organizaciji utrke bilo je problema uzrokovanih velikim brojem prekida zbog izlijetanja. Zanimljivo je da pri tome niti u redovima organizatora, niti publike, a i samih vozača nije bilo nervoze, sve se to strpljivo odradilo. Nije nas pratilo neko ljetno vrijeme. Naprotiv, već i na treninzima, a posebno prvoj od tri bodovne vožnje padala je kiša – kazuje Jurišić.

Uz Jurišića su se put Njemačke kao prateća ekipa uputila dvojica klupskih kolega, i sami vrsni automobilisti, ali i majstori svoga posla – Zoran Grabović i Igor Krišto. Nisu imali odmora. Srećom uz samu mehaniku izvrsno pripremljenog „AX-a“ nije bilo problema, ali naradili su se stalnim promjenama guma što je uzrokovala promjena vremena.

-Prateća je radila bez prekida na čemu sam im zahvalan. Čas slick čas kišne gume, uvjeti na stazi mijenjali su se iz minute u minutu. No, isplatilo se. U prvoj kišnoj utrci imali smo dosta problema, bila je to ujedno prva prava kišna utrka s ovim automobilom i sad znamo što treba korigirati. Dobra škola. Preostale dvije vožnje prošle su bez problema što potvrđuje i vrijeme ostvareno u trećoj utrci ispod tri minute (2:59,450 minuta). Ono „kišno“ bilo je pola minute slabije.

PUBLIKA ZA PET

Jurišića i ekipu riječkog Autokluba „RI autosport“ se posebno dojmio ambijent na i oko utrke. Osim već pohvale za gostoprinstvo, gledatelji su priča za sebe. Nikakvi prolomi oblaka, kiša, blato im ne smeta. Do svojih pozicija upućuju se pravovremeno, a podrškom, pljeskom i bodrenjem zahvaljuju vozačima:

-Spuštanje nakon utrke bio je poseban spektakl. I pol sata po okončanju vožnji publika je na svojim pozicijama i pozdravlja vozače. Isto vrijedi i za proglašenje gdje veliki broj ljudi nagrađuje glasnim pljeskom svaku dodjelu nagrada i to je nešto posebno. Očito i tradicija utrke – zadovoljan je Jurišić.

Pobjedničko postolje i pljesak za ostvareni rezultat bio je i dio programa Maria Jurišića proteklog vikenda u Njemačkoj. Na stazi nikad prije nije bio, a tek prvim treningom prošao ju je za volanom sportskog automobila. Želja da upozna stazu vozeći vučno vozilo (kamion) kojim je stigao do Njemačke nakon 14 sati vožnje nije upalila zbog nemogućnosti da se s kamionom mimoiđe pored već postavljenih šikana na stazi. No, ovoga puta ni to nije trebalo. Krajnji rezultat je izvrstaN. Treća utrka Europskog kupa je za Jurišićem, druga sa bodovima. Svaka bolja od prethodne. A već kroz tri dana, u četvrtak noć, ponovo putuje u Njemačku, još dalje, na još jednu utrku u programu ovogodišnjih nastupa FIA Europskog kupa (EHCC). Biti će to nastup na utrci s posebnom tradicijom dugom 45 godina. Vozi se na izuzetno kratkoj stazi, dugoj samo 2.030 metara, čiji je rekord svega 55,274 sekundi u prototipu. „45. Int Osnabrücker ADAC Bergrennen“ vozi se 4. i 5. kolovoza, a nastup je prijavilo 160 vozača iz devet zemalja. Pored Jurišića na listi prijava još je jedan vozač sa hrvatskim bojama – Mađar Laszlo Szasz koji u formuli nastupa za Autoklub „Dubrovnik racing“ i domaćini ga svrstavaju u red favorita podsjećajući na njegove rezultate na ovoj stazi prije inih godina.

Po svemu sudeći predstoji još jedan istinski brdski automobilistički spektakl.

ČEH JANIK UKUPNI POBJEDNIK

U Glasbachu proteklog vikenda najuspješniji je bio Čeh Vaclav Janik u formuli „Lola B02/50“ ostvartivši u tri vožnje 10,558 sekundi bolje vrijeme od sunarodnjaka Otokara Kramskya u formuli „Reynard K12“ koji je za utjehu ostvario najbolje vrijeme dana i to u trećoj vožnji 2:20,089 minuta. Treći je bio Nijemac Norbert Brenner (Opel Vectra DTM V8), dok je peti bio Čeh Dan Michl (Opel Michl 2.8) ujedno pobjednik grupe E1 u kojoj nastupa i naš Jurišić. (m)