Faggioli rekordno u Ilirskoj Bistrici, Butorac i Sigurnjak najbrži u klasi
Na pretposljednjoj ovogodišnjoj utrci Prvenstva Europe na brdskim stazama u Ilirskoj Bistrici nastupilo je 137 automobilista iz devet europskih zemalja.Raspoređeni u 30-tak klasa sportske kategorije II ( formule i prototipovi), odnosno turističke kategorije I, uz europsko prvenstvo modernih i povijesnih automobila, sudionicima su rezultati bodovani za austrijsko i slovensko prvenstvo, te FIA historic prvenstvo, prvenstvo CEZ historic, te austrijski MidEuro Hill Climb Cup. “17. GHD Petrol Ilirska Bistrica 2011.” u organizaciji ljubljanskog AMD „Sa-I“, najznačajnija je automobilistička priredba u Sloveniji, petu godinu za redom u kalendaru brdskog Prvenstva Europe.
Na putu obrane naslova europskog prvaka novu je pobjedu osvojio vanzemaljac brdskih europskih staza Talijan Simone Faggioli u prestižnom tvorničkom prototipu “Osella FA30″. Šesta ovogodišnja pobjeda u PE uz koju je u prvoj od dvije bodovne vožnje ostvario i novi rekord staze Ilirska Bistrica – Šembije duge 5.010 metara. Novi rekord je 2:00,20 minuta. Druga mu je vožnja bila slabija skromne 53 stotinke sekunde, ali je u zbroju vremena čitavih 5,80 sekundi iza sebe ostavio sunarodnjaka Fausta Bormolinia u formuli “Reynard K-02″. Čeh Jaroslav Krajči u formuli “Lola B02/50″ na trećem je mjestu ostvario 7,29 sekundi slabiji ukupni rezultat. Najuspješniji domaći – slovenski automobilist bio je na 11. mjestu generalke Vladimir Stankovič u formuli “Reynard KLO1″.
U susjednoj Sloveniji očekivan je i nastup šest hrvatskih automobilista. Četvorica su nastupila, dvojica sa izvrsnim rezultatom ( obojica članovi AK Matulji racing), a dvojica su imala svojevrsne pehove. Ona preostala dvojica do šest – nisu se niti pojavila, a riječ je u buzetskom dvojcu Viliam Prodan i Manuel Kodelja (Buzet autosport), ranijih godina česti sudionici kultne slovenske utrke. Bili su tek na listi prijava. A i to je nešto. No, krenimo redom.
Dino Butorac (AK Matulji racing), mladi riječki automobilistički as u formuli “Renault 2000″ još je jednim nastupom izvan granica Hrvatske ove sezone opravdao status zvijezde u usponu. Vozio je izvrsno, treninge taktički iskustveno važući konkurenciju što se u službenim utrkama pokazalo trijumfalnim. Naime najveći mu je konkurent i ovog puta u brojnoj klasi (7 formula) kao i u travnju u Austriji bio Herman Waldy junior. Waldy ga je za sitne desetinke pobijedio u Austriji, ali ovoga puta ne. Dok je na treninzima zaostajao tri, odnosno dvije sekunde po vožnji, Butorac je prvu bodovnu vožnju stekao skromnu prednost od 32 stotinke. U drugoj je povećao na 1,24 sekunde i tako sa 1,56 sekundi pobijedio Waldya i konkurente u klasi d/E2-SS-2000. U kategoriji bio je 14., a u generalci utrke izvrstan 14. od 113 vozača koliko ih je okončalo nastup u Sloveniji. Drugi naš pobjednik svoje klase bio je Mladen Sigurnjak, isto član AK Matulji racing, u PE historic klase CAT3C2, dok je u kategoriji CAT3 bio drugi u “VW Scirocco”.
Ovogodišnja sezona puna je pehova za Sinišu Krainca (AK Klek Ogulin) još jedanog iz plejade mladih ali i uspješnih hrvatskih automobilista. I dok je njegov sugrađanin Butorac jurio ka pobjedi, Krainc je muku mučio sa svojim Escortom. Zbog “izgaranja klipa na trećem cilindru”, kako nam je to stručno pojasnio, morao je odustati. Propustio je tako jedan međunarodni ogled sa konkurencijom kojem je toliko težio ove godine. No, učestali kvarovi naveli su ga i na pomisli da više, pa možda ni ove sezone, u ovaj Cosworth niti ne sjedne. Misli ga vuku ka nečem jačem, nečem senzacionalnom. No, već će se više znati kroz koji dan – nastupi li ili ne u Stubičkim Toplicama.
Drugi pehist, a zaredalo ga isto ove sezone, bio je Tomislav Muhvić (M.R.C. Sport Rijeka). No, ovog puta utrku je okončao u jednom iz niza “Mitsubishi Lancera EVO IX” za čiji je upravljač ove sezone sjedao završio i u klasi N+3000 i grupi N šesti. Ali, samo do pregleda tehničara. Utvrdili su mu tehnički nedostatak “predebelog prednjeg stabilizatora”. I – isključen je. Uzaludan trud – igrači. Netko je pogriješio, …!? I tako prođe Bistrica. No, problema je bilo i na stazi. Prvi trening trajao je s prekidima skoro četiri sata. A to je, kada u Bistrici krene, a često ih nažalost “krene” – učestalo. Naime u jednom od početnih “lakat” zavoja u šumu je ispalio Čeh Martin Jerman, pritom “pokupio” i redara. Obojica su zdravstveno zbrinuti u Postojni, ključna kost i nagnječena noga posljedica je ove tada prve nesreće. Sve kasnije bile su štetne uglavnom po lim automobila.
Slovenci su imali i domaći razlog za slavlje. Iako pred svojom publikom nije ostvario devetu ovogodišnju pobjedu ipak je potvrdio bodovno, osvajanje naslova prvaka Europe u kategoriji I turističkih automobila. To je izvrsni as Aleš Prek u „Mitsubishi Lanceru EVO IX“. Pobjedu je prepustio ovoga puta srpskom automobilisti Dušanu Borkoviću u identičnom automobilu, a razlika je bila pola sekunde. Čestitke Preku koji je najavio dolazak i u Buzet gdje se boduje i slovensko prvenstvo.
Rezultati – ukupno 1. Faggioli (Italija, Osella FA30) 4:00,73 minute, 2. Bormolini (Italija, Reynard K-02) +5,80, 3. Krajči (Lola B02/50) +7,29, 4. Kramsky (Reynard K-11) +8,07, 5. Beneš (svi Češka, Ralt RT23 F3000) +12,89, 6. Demuth (Luxemburg, Osella FA30) +13,00, 7. Zerla (Italija, Osella PA30) +14,36, 8. Janik (Češka, Lola 302/50) +15,32, 9. Szasz (Mađarska, Reynard Zytec) +20,20, 10. Stankovič (Slovenija, Reynard KLO1) +20,44,…17. Burorac (Hrvatska, Renault F2000) +42,28,…83. Sigurnjak (Hrvatska, VW Schirocco).
Foto: Uroš Modlič