CROATIA RALLY 2012.
JUHO HÄNNINEN VODI POSLIJE DVA DANA
Poslije dva dana i deset brzinskih ispita „Croatia rallya 2012.“, što se ovog tjedna održava na širem području Rijeke, Kvarnera, Gorskog kotara i Istre, vodeći u ukupnom poretku je finski automobilist Juho Hänninen uz suvozača Markkulu Miku za upravljačem „Škoda Fabia S2000“. Oni su ostvarili osam najboljih vremena, a samo dva prepustili najvećim rivalima njemačkoj posadi Hermann Gässner junior – Klaus Wicha u identičnom automobilu. Poslije posljednjeg ispita drugog dana na Preluci stekli su prednost od 17,1 sekunde što ih uoči trećeg i odlučujućeg dana vodi ka sigurnoj pobjedi ovogodišnjeg, trećeg ovosezonskog natjecanja Prvenstva Europe u rallyu.
Već prvog dana tijekom večernjih i noćnih brzinaca na Učki i Permanima Finci su bili najbolji i najbrži prepustivši samo pobjedu na BI „Permani 1“ njemačkoj posadi. Sutradan su to isto učinili samo na BI „Platak 2“. Iza njih gotovo ležerno i sa konstantnim vremenima vozi jadan od pretendenata za pobjedničko postolje talijanski as Luca Betti koji je sa suvozačem Mauriziom Baroneom u „Peugeotu 207 S2000“ i protekle dvije godine bio među slavodobirnicima na riječkom Korzu osvajajući oba puta druga mjesta. Njihov zaostatak za vodećima je 1:21,8 minuta.
Uz elitni razred automobila S2000 izvrsno se drži i hrvatski favorit za visok plasman, najtrofejnija domaća rally posada Juraj Šebalj – Toni Klinc koji za upravljačem „Mitsubishi Lancera EVO IX“ povremeno ostvaruju i četvrto vrijeme po brzincu, a zauzimaju sedmu poziciju „generalke“. Uz stazu Preluk okupilo se više tisuća ljubitelja rallya koji su uživali u vrhunskoj vožnji europskih i hrvatskih asova.
Na startu su bila 42 automobila, posade iz 14 zemalja, Prva dva dana nastup je okončalo njih 11, među kojima nekoliko izlijetanja, uglavnom na Platku srećom bez posljedica po vozače, a ostalo su bili tehnički kvarovi među kojima su več prve večeri Mađar Janos Szilagyi (Mitsubishi) koji nastupa za AK Delta Sport i sredinom drugog dana Bugar Dmitar Iliev u prestižnmoj Škoda Fabii S2000.
Borba za što bolji rezultat domaćih posada i međusobni skor je žestoka. Posebno je to izraženo u nastupima Viliama Prodana sa Zdravkom Draženovićem u „Citroenu C2R2 MAX“ ( Buzet autosport/Opatija Motorsport), potom Davora Mihelića i Matea Butorca (Opatija Motorsport) u „Citroenu C2 VTS“. Sve do drugog prelučkog brzinca u toj je konkurenciji bio i Sebastian Čepar sa suvozačem Elvinom Svetićem (MRC Sport Rijeka) za upravljačem „Honda Civic TypeR“ koji su prvih šest brzinaca bili izuzetno dobri i brzi, među deset, da bi potom popustili u tempu,ali i sakupili nepotrebne kaznene sekunde zbog grešaka. No, nas Preluci je bio kraj – automobil se pokvario i snovi o dobrom rezultatu su se istipili. To je dalo šansu Marinku Staniću i Goranu Gladu (MRC Sport/Ina Millennium) da kroče naprijed.
Po prolasku ciljem BI „Preluk 2“ zapalio se Subaru Juraja Puškara. Intervencija je bila brza i učinkovita. No, nastavak je neizvjestan.
Subotnji, treći i završni dan europske manifestacije čiji je organizator riječki Autoklub „M.R.C. Sport“ pod počasnim pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske Ive Josipovića seli na Učku i Istru. Voze se po dva brzinca „Učka“ sa startom u Veprincu i ciljem u Istri, Buzet dijelom dionicom poznate brdske utrke PE, te najdulji Lupoglav kojim u poslijepodnevnim satima završava natjecanje. Prva Učka starta u 12,08 sati, a pobjedničke posade na riječkom se Korzu u cilju očekuju u 19,23 sati.
Rezultati:
Poredak poslije deset BI: 1. Hänninen – Markkulu ( Finska, „Škoda Fabia S2000“) 1:17.12,9 sata , 2. Gässner jr. – Wicha (Njemačka, Škoda Fabia S2000) +17,1 sekunde, 3. Betti – Barone (Italija) +1.21.8 minuta, 4. Solowow – Maciek (Poljska, oba Peugeot 207 S2000) +3.37,8, 5. Tlustak – Skaloud (Češka, Škoda Fabia S2000) +3.47,9, 6. Turk – Ložnar-Kranjc (Slovenija, Peugeot 207 S2000) +3.48.8, 7. Šebalj – Klinc (Hrvatska, Mitsubishi Lancer EVO IX) +4.25,8, 8. Parli – Canton (Švicarska, Citroen DS3) +7.29,0, 9. Žakelj – Selan (Slovenija, Mitsubishi Lancer) +8.32,2, 10. Prodan – Draženović (Hrvatska, Citroen C2R2 MAX) +10.21,9,… (m)
Snimci: FotoALEX, M.Krpan