Automotodrom Grobnik

Automotodrom Grobnik

PAVLOVIĆ-JURIŠIĆ-LJUBOJEVIĆ-KRIŠTO (snimio M.Krpan)

MLADI MATIJA JURIŠIĆ PONOVO NA POSTOLJU

Matija Jurišić uz suvozača Ivana Pavlovića izvrstan drugi među 40 posada, Igor Krišto svoj nastup posvetio dugogodišnjem suvozaču i prijatelju Janu Pajiću koji nas je napustio sredinom travnja

Kroz koju će se godinu pokazati koliko je ova 2020.godina u svakom pogledu bila drugačija, neuobičajena, što više čudna, ma u svakom pogledu, pa tako i u otkanskom sportu. Zamišljena sezona, počev od Formule 1 ili WRC-a, pa sve do nacionalnih prvenstava ili kup natjecanja izgledat će sasvim naopačke. Na sve se načine pokušavalo, i još uvijek pokušava, iznaći rješenje začetka sustavnog bodovanja, objedinjavanja znatno manjeg broja natjecanja u tek polovici preostalih mjeseci ove godine, vozi se vikend za vikendom, vozi se na istim stazama unutar jedne sezone, ali ipak – vozi se. A da se vozi i tijekom tjedna, dokaz je i jedna, već tradicionalna, manifestacija što već niz godina, u dva ili tri godišnja izdanja, pohodi naš Automotodrom Grobnik. Znani je to „Rally Ronde“ ili ove godine nazivom „Rally in Circuit Championship 2020.“. I tako, nakon „zimskog“ izdanja održanog uoči „korone“ na grobičkoj stazi, te jednog gostovanja na karting stazi Vrtojba kod Nove Gorice u Sloveniji, sredinom kolovoza, uz sudjelovanje 40-tak posada, prvenstveno i dominantno talijanskih, održan je treći ogled kroz šest brzinaca. Sam koncept natjecanja je vožnja po rally pravilima na kružnim stazama uz nezaobilazne šikane, a uobičajeno za ovo događanje vozi se pola-pola brzinaca u jednom, odnosno suprotnom smjeru stazom. U nedostatku brojnih natjecanja planiranih za ovu sezonu, ovaj je privukao i do sada najveći broj, čak sedam hrvatskih tandema, među kojima je to većini bio dobar trening i što bolje upoznavanje svog automobila.

IZVRSNE VOŽNJE MATIJE JURIŠIĆA

Jedan mladi riječki „ovisnik“ o oktanima, Matija Jurišić, član Autokluba „RI autosport“, priznati i trofejni kartingaš, ove je godine „uplivao“ na velika vrata u svijet automobilizma. U prva dva nastupa, na brdskim stazama Skradin i Malačka, s vrhunskim automobilom „Škoda Fabia S2000“, polučio je izvrsne rezultate. Odlučio se provesti šest brzinaca i na Grobniku, uz iskusnog riječkog asa Ivana Pavlovića (AK Rijeka), koji mu je bio suvozačem. Tandem se pokazao izuzetno uspješnim, osvojivši, pored brojnih iskusnih posada izvrsno drugo mjesto „generalke“ i pobjedu svoje klase, uz kontinuirano dobre vožnje u svih šest brzinskih ispita. Među prvih deset našla se i posada Damjan Belić-Lana Sutlović, osvojivši, u „Renaultu Clio RS“, osmo mjesto, ali i drugo klase N3. Druga su mjesta klasa pripala i posadama Krišto-Ljubojević (Toyota Yaris) u RS1, Pešut-Kregar (Škoda Oktavia Proto) u „Specialu“ i Tomičić-Sikirica (Citroen-Saxo) u klasi „Special Legal“.

Ukupna je pobjeda pripala britanskoj posadi pseudonima Prince Charles-M.Marquez (Škoda Fabia R5), a treći na postolju bili su Talijani Zigliani-Rocchi u još jednoj „Škoda Fabia R5“.

U SPOMEN NA JANA PAJIĆA

Niz proteklih godina, gotovo jedinim hrvatskim sudionicima grobničkih „Rondo“ rallya bila je riječka posada Igor Krišto i suvozač mu Jan Pajić. Bilo je tako i na posljednjem natjecanju po „starom“ grobničkom asfaltu, održanom u kasnu jesen 2017.godine, čime su ušli u povijest kao posljednji hrvatski automobilisti koji su vozili „starim“ Grobnikom. Sudbina je htjela da posljednji zajednički nastup upišu 1.ožujka ove godine na grobničkoj stazi. Uoči „prisilne“ automobilističke pauze održan je i redovni godišnji susret licenciranih vozača u matuljskom Hangaru, da bi potom dani i tjedni „korona“ pauze mnoge udaljili od staza. Jan Pajić, riječki automibilist, vozač Autokluba RI autosport, u dane uskršnjih blagana nenadano je doživio težak moždani udar, da bi sedam dana kasnije, 20.travnja umro u svojoj 44. godini. U tišini i neuobičajenim uvjetima uzrokovanim koronom, na posljednje je počivalište ispraćen u krugu obitelji.
U spomen na dragog prijatelja i dugogodišnjeg oktanskog zanesenjaka, aktivnog vozača, njegov najvjerniji prijatelj i vozač u zajedničkoj posadi Igor Krišto, iznajmio je za ovu prigodu „Toyotu Yaris“ i uz suvozača Slavišu Ljubojevića nastupio na ovom, prvom postkorona „Rondo rallyu“ posvetivši ga nastupom i rezultatom Janu Pajiću. Dan poslije najvjerniji prijatelji i klupski kolege posjetili su grob Jana Pajića, poklonivši se njegovom liku i zajedničkim danima provedenim u automobilističkom sportu. Organizator natjecanja, u kojem je redovni sudionik bio i Jan, na najljepši se način odužio jednom od svojih sudionika proglasivši „Memorijal Jan Pajić“ za najbolje plasiranu hrvatsku posadu na ovim natjecanjima. Prvim su dobitnicima bili Matija Jurišić i Ivan Pavlović.

I tako, u nekim neočekivanim, drugačijim uvjetima, skromnije od uobičajenog i s znatno manjim brojem događanja, automobilistički sport na ovim našim prostorima nastoji premostiti ovu 2020.godinu, s nadom da će već iduća biti ona prava. Ako dozvole epidemiološke prilike do kraja nas godine ipak očekuje još nekoliko znakovitih utrka u različitim disciplinama.

Tekst i snimci: Miroslav KRPAN