Automotodrom Grobnik

Automotodrom Grobnik

Grobnik nalik na europske staze (snimio M.Krpan)

JEDNA – ALI VRIJEDNA

Ovogodišnja „Nagrada Hrvatske“ okupit će gotovo 130 automobilista iz 10-tak europskih zemalja, usprkos pandemiji korona virusa i usprkos tome da se ne boduje za FIA CEZ prvenstvo

GROBNIČKO POLJE – Zahvaljujući iznimnom trudu sportskih entuzijasta i zanesenjaka, svojevrsnih ovisnika o brzinama, Auto sportskog kluba Kastavac i Udruge „Auto staza Grobnik“, što zajednički potpisuju organizaciju međunarodne kružne auto utrke, ovog će vikenda, od 24. do 26.srpnja, Automotodrom Grobnik biti domaćinom jedne od rijetkih međunarodnih auto utrka na kružnim stazama, što se u ova vremena ograničenog kretanja i „zamrzavanja“ niza sustavnih europskih prvenstava i kup natjecanja, vozi i održava upravo u Hrvatskoj. „Nagrada Hrvatske 2020.“, prema pristiglim prijavama, okupit će 142 vozača iz desetak europskih zemalja, a pored „časti“ nagrađivanja najuspješnijih u desetak prestižnih utrka, boduje se za državna prvenstva više europskih zemalja, kao i kup sustave. Da nije korone, bilo bi još najmanje 50-tak vozača i barem dva državna prvenstva, pored onog, za ovu sezonu „brisanog“ FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone.

Trodnevni natjecateljski program, uz dva zasebno bodovana dana, u nizu konkurencija, sve od grupa i skupina Eset GT, TCR Eastern Europe, TCC Cruze Cup, TC 2.0 i TC 1.6, Eset Endurance, formule, međunarodne Chevrolet, Renault Clio i Renault Twingo kupove, domaćeg Toyota cupa, sve do državnih prvenstava. Među tih stotinu i više vozača, pažnju privlači čak 37 hrvatskih vozača, iz gotovo 20-tak klubova, uglavnom raspoređenih u klase PH.

Zasigurno, zaljubljenicima brzina, važan je podatak da je ovo utrka bez gledatelja. Naime, u cilju osiguranja sigurnog boravka sudionika, njihove pratnje i neophodnih organizacijskih službi, u suradnji s Kriznim stožerom, propisane su mjere kojih će se svi pridržavati. U zonu Automotodroma Grobnik, uključujući prostor od prolaska portala na zagrebačkom zavoju, prema stazi, parku vozača, boxovima i upravnoj zgradi bit će dozvoljen samo prethodno akreditiranim osobama. Organizator će i komunikaciju s vozačima i timovima prvenstveno provoditi elektronskim ili telefonskim putem.

U opstojnosti su dva aktualna rekorda staze, jedan za formule Talijana Paola Brajnika ( 1:18,702 minuta, prosjek 190,653 km/sat) i „turističkih bolida“ Poljaka Marcina Jedlinskog ( 1:22,643 minuta, prosjek 181,562 km/sat), te oba podložna zaboravu, ako uz dobru „kondiciju“ onih najboljih, obaranju rekorda doprinesu i dobri vremenski uvjeti.

Među sudionicima međunarodnih grupa nekolicina je vrhunskih asova, europskih prvaka, pobjednika i nositelja trofeja, pa će se tako u konkurenciji TCR-a naći i Dušan Borković, Igor Stefanovski, Milovan Vesnić, ali i naš adut Žarko Knego, dok će u skupini Eset GT pored Mira Konopke, Zorana Kastratovića i drugih voziti i domaći adut Marko Ćoza za upravljačem prestižnog „Porschea Cayman GT4“.
Slobodni treninzi grobničkom stazom vozačima su omogućeni tijekom petka, dva puta u sedam grupa. Istovremeno, petak od 13 do 19 sati rezerviran je za verifikaciju i tehnički prijam, da bi od 17,30 sati krenuo službeni program treninga.Subotnji i nedjeljni, jutarnji službeni treninzi voze se od 8 sati, da bi bodovne utrke u subotu startale od 12,15 sati, a u nedjelju od 12,45 sati, pa dnevno sve do 18 sati. Oba će dana sve utrke biti u televizijskim prijenosima Kreator TV, a moći će se pratiti i putem dijela internet platformi.

Miroslav KRPAN