4. Rally Novi Vinodolski
RALLY NOVI VINODOLSKI OTVARA TURISTIČKU SEZONU
Automobilistička sezona se zahuktala. Vozi se na sve strane. Samo tri tjedna poslije europskog izdanja „Croatia rallya“ relijaši ostaju lokacijski u istoj županiji, ali sele istočnije – u staru bazu Novi Vinodolski. Poslije jednogodišnje pauze proizašlom spletom okolnosti kada rally nije održan, na scenu je ponovo stupio utemeljitelj ove manifestacije – Automobilistički savez Primorsko-goranske županije koji se tako vraća u organizacijske vode. S novim rukovodstvom Saveza jedan od najznačajnijih ovogodišnjih zadataka je ponovo preuzimanje realizacije Rallya Novi Vinodolski koji je začet krajem 2008. godine.
Tri su izdanja, dva zimska 2008. i 2009. godine, te jedan ljetni 2010. za nama. Uz sportske radnike županijske automobilističke asocijacije što okuplja 14 klubova Kvarnera i Gorskog kotara u organizaciju su od prvog dana uključene dvije lokalne jedinice samouprave – Grad Novi Vinodolski, centar zbivanja starta i cilja, te Općina Vinodolska, na čijim se područjima odvija kompletan rally. Čelnici Novog i Bribira prepoznali su ovu sportsku manifestaciju kao izvanredan „proizvod“ kojim se promovira ovo područje, a posebno značajno je to u ovom novom ljetnom terminu čime se na svojevrstan način najaljuje i otvara nova turistička sezona.
„4. Rally Novi Vinodolski 2012.“ održava se 15. i 16. lipnja na gotovo poznatim i uhodanim dionicama brzinskih ispita okruženja Novog Vinodolskog i Općine Vinodolske.Četvrto je ovo ovogodišnje bodovno natjecanje rally sezone Međunarodnog regionalnog prvenstva Hrvatske i Državnog prvenstva Hrvatske. Biti će to ujedno i bodovno natjecanje Prvenstva Auto i karting lige Zapad i Prvenstva Primorsko-goranske županije. Organizator je zadovoljan primljenim prijavama – na listi je 46 posada iz Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Austrije i Mađarske.
U Auto i karting ligi Zapad sudjeluje 16 posada iz deset klubova – članica Lige.
KONCENTRACIJA ZBIVANJA – U CENTRU NOVOG
Novosti ima u odnosu na prethodna izdanja novljanskog rallya. Servisno parkiralište biti će smješteno u strogom centru na sportskom igralištu nadomak startno-ciljne rampe. Na 20-tak metara od rampe koja je na spoju novljanske šetnice Korza hrvatskih branitelja i Trga Vinodolskog zakona, na Trgu Frankopana biti će tehnički prijam vozila, nadomak sjedišta organizatora što je u gradskom Centru za kulturu.
Uoči natjecateljskog programa što starta već prvu večer na dionici prvog brzinskog ispita „Bribir“ održati će se i atraktivni „Shakedown“ na kojem će posade moći provjeriti vozne sposobnosti svojih automobila. Drugi natjecateljski dan donosi dvije dionice BI – Grižane i Lukovo, dulje, teže i zahtjevnije koje će trebati proći po tri puta. Ukupna duljina rallya je 288,45 km, a na osam brzinaca otpada 78,22 km što je gotovo 30 posto. Starta se u petak u 18,01 sati, a cilj je 24 sata kasnije – u subotu u 18,15 sati.
ŠEBALJ U LOVU NA ČETVRTU POBJEDU
Automobilistička poslastica biti će nastup trostrukog pobjednika rallya Novi Vinodolski Juraja Šebalja i njegova suvozača Tonija Klinca, od ove sezone članova AKK „Sveta Nedelja“ u vrhunski pripremljenom „Mitsubishi Lanceru EVO IX“, kojem će račune pokušati pomrsiti Mađar Janosz Szilagyi sa hrvatskom licencom (AK Delta Sport Zagreb) u identičnom automobilu. Za sam vrh, ali i pobjedu klase 5 ( grupa S,…) boriti će se nekadašnji višestruki državni prvak Nenad Lončarić sa suvozačem Tomislavom Pazmanom (AKK Sveta Nedelja) u Subaru Imprezi STI.
Brojnim posadama Kvarnera i Istre ovog su se puta priključili i vozači klubova Zagreba i Zagorja, tako da će borba za svaki bod biti velika i značajna. Među vozačima zastupljen je čak 21 autoklub što se u rallyu već dugo ne pamti. Prednjače Zagorci – AK „Zagorje Oroslavje“ sa šest i AKK Sveta Nedelja sa četiri posade. Sa po tri sudjeluju aktualni državni prvaci (2011.) riječki AK „M.R.C. Sport“, kastavski AK „AD Astra“, potom „Buzet autosport“ i „Matulji racing“. Mnogo se očekuje i od domaćina, vozača koji je inicirao pokretanje Novljanskog rallya Bribirca Marinka Stanića ( MRC Sport Rijeka) koji će po prvi puta na suvozačko sjedište „Honda Civic TypeR“ sjesti svoju kćerku Jelenu.
PRETHODNI RALLY „SREDIO“ TABLICU
Slavlje završetka teškog, dugog i napornog europskog „Croatia rallya“ u orbitu pojedinih klasa državnog prvenstva izbacio je neke vozače koji su čak i propustili otvorenje sezone u Kumrovcu i Mariji Bistrici.
Šebalj je u klasi 1 učvrstio vodstvo i bodovno se znatno odmakao od najljućeg rivala Szilagyja. Razlika je sada ogromnih 70 bodova, a između njih probio se Igor Gauš (AD Astra). Mladi zagrebački svestrani automobilist Goran Sertić zadržao je vodeću poziciju, ali veliki iskorak učinili su pobjedom u Rijeci braća Tomislav i Hrvoje Šepić (Rijeka). Preskočili su i Matešu i Jemrića. Sa vrećom bodova u Rijeci je čelno mjesto tablice PH klase 3 preuzeo Paulo Petretić (Matulji racing) ali sa samo tri boda prednosti ispred mladog Filipa Speveca (Rally Baba).
Jedan izuzetan talent završetkom prethodnog natjecanja prešao je u vodstvo klase 5. Sebastian Ivšić (Opatija) u prednosti je uoči Novog Vinodoskog skoro 20-tak bodova ispred branitelja naslova Nenada Lončarića (Sveta Nedelja). Zanimljiv će biti njihov „subaru“ ogled u novljanskom zaleđu.
Poredak ekipa malo bi tko očekivao ovim slijedom, ali i imenima klubova kako to sada stoji. Vodi „jaka“ družina AKK Sveta Nedelja, drugi su, senzacionalnom riječkom pobjedom i pregršt koeficijentom 2 oplemenjenih bodova članovi AK Buzet autosport, a treći kombinirana ekipa AK AD Astra iz Kastva. Bodove je na tri dosadašnja rallya osvajalo čak 16 klubova, a još su četiri bila u konkurenciji. A tek je polovica sezone ( brojem natjecanja ) !!!
U generalci Juraj Šebalj je nedodirljiv. Ima viška 46,25 boda ispred Viliama Prodana (Buzet autosport), a daleko više od Davora Mihelića (Opatija Motorsport), Marinka stanića (MRC Sport) ili Janosa Szilagyja (Delta Sport) koji su gotovo izjednačeni.
Zanimljiva je i statistika voznog parka (uoči rallya). Zastupljeno je 16 svjetskih marki automobila, najbrojniji Renault sa sedam, a slijede po pet Mitsubishi, Honda i Škoda.
BRIBIR , GRIŽANE I LUKOVO
Verifikacija posada će se moći obaviti već u četvrtak,14. lipnja od 18 do 20 sati, ali i u petak od 9 do 13 sati kada se istovremeno odvija i tehnički prijam automobila. Shakedown se vozi od 15 do 17 sati ( prometnica od mjesta Jergovo do table Bribir cca 2,5 km), a start prvog vozila uslijediti će u 18,01 sati. Posade potom očekuju dva identična brzinska ispita „Bribir“ ( 2,54 km) sa startom u 18,24 i 19,37. sati. Subotnji program počinje izlaskom automobila iz „noćnog“ parka u 10,01 sati, a potom slijedi šest brzinaca na dvije lokacije: Grižane (9,48 km) sa startom u 10,44 sati, 13,15 i 15,46 sati, te Lukovo (14,90 km) sa startom u 11,17 sati, 13,48 i 16,19 sati.
Dani četvrtog izdanja rallya biti će atrakcija brojnim posjetiteljima Novog, Bribira i okolice kojima je ovo pravi spektakl tijekom boravka na odmoru, ali i užitak vjernim ljubiteljima brzina.
Tekst i snimci: Miroslav KRPAN