32. Buzetski dani – ŠVICARAC DUCOMMUN IZNENADIO

32. Buzetski dani – ŠVICARAC DUCOMMUN IZNENADIO

0 476

Subotnji treninzi na posljednjoj ovogodišnjoj utrci Prvenstva Europe na brdskim stazama što se vozi na dionici  Most – Peničići dugoj 5.001 metar zaključeni su pomalo neočekivano najboljim vremenom Švicarca Juliena Ducommuna koji je tek u drugoj vožnji ostvario najbolji rezultat 2:17,959 minuta prosjekom 130,499 km/sat. Naime, prvi trening nije niti startao obzirom da mu se na samoj startnoj liniji ugasio motor njegova prototipa „Osella FA30“, pa su to iskoristili njegovi izravni konkurenti Česi Miloš Beneš u Oselli FA30 i Otakar Kramsky u formuli Reynard K13. Na kraju su popravljajući svoja vremena prvog treninga za dvije, odnosno čak četiri sekunde ipak bili drugoplasirani, odnosno treći.

Među njima treba očekivati pobjednika nedjeljne utrke, tim više što su, iako prijavljeni, nastup u Buzetu propustili favoriti Talijani Simone Faggioli i Fausto Bormolini koji ovog vikenda voze odlučujuću utrku talijanskog prvenstva. Time je „bez borbe“ odlučen prvak Europe Kategorije 2 i to je ponovo Faggioli.

Na ovogodišnim „32. Buzetskim  danima“ u vrhunskoj organizaciji Auto moto kluba Buzet sudjeluje 162 vozača i vozačice iz 12 zemalja, kojima treba pridodati čak 45 promo vozača izvan konkurencije. Nedjeljne se utrke boduju u osam različitih konkurencija. Najbolje vrijeme hrvatskih automobilista ostvario je Dubrovčanin Niko Pulić koji je za ovu priliku sjeo u iznajmljeni prototip „Radical SR8“.  Poslije dva treninga imao je deseto vrijeme 2:38,380 minuta, a uspješniji od njega bio je i Mađar Laszlo Szasz koji brani boje AK Dubrovnik racing. On je formulom Reynard F3000 vozio 2:25,486 minuta što je bilo peto vrijeme dana.

Mnogobrojnim gledateljima koji su buzetsku utrku pohodili već na treninzima radost izvrsnim vožnjama polučila su još trojica hrvatskih automobilista. Solinjanin Robert Bradarić u Ford Escortu Cosworthu posuđenog od višestrukog prvaka Siniše Krainca koji pauzira sezonu vozio je najbolja vremena treninga u kategoriji 1 turističkih automobila. Vremenom 2:42,363 minute bio je bolji od mnogih stranaca sa ukupno 13. Vremenom. No, najveću pažnju privlači nastup Tomislava Muhvića iz AKK Petar Klepac Gerovo koji bi u nedjeljno popodne mogao ostvariti san i postati prvakom Europe na brdu. U svom Mitsubishi Lanceru EVO IX odvezao je dva izvrsna treninga vremenski znatno bolja od izravnih konkurenata Čeha Lukaša Vojačeka i Jiri Losa. U klasi N+3000 treće je vrijeme imao još jedan domaći vozač koji ove sezone bilježi uoči posljednje utrke sezone četvrtu poziciju grupe N i šestu Kategorije u Prvenstvo Europe. To je Zagrepčanin Damir Mašić (Zagreb racing team).

Izvrstan uvod u službeni dio ovogodišnjih buzetskih dana bila je prvi puta organizirana Parada vozila i vozača centrom Buzeta u petak navečer koja je privukla pažnju gotovo tisuću posjetitelja.

Treninzi su protekli uz manji broj odustajanja uglavnom zbog tehničkih kvarova, među kojima su bila i dva prevrtanja na krov bez posljedica po vozače. Među njima je bio i Marko Ćoza (Grobnik) koji je osposobio svoj Citroen C2 za drugi trening i bio uspješniji od izravnih konkurenata za naslov prvaka Hrvatske grupe A. Idealni vremenski uvjeti kakvi se očekuju i u nedjelju najava su vrhunskih vožnji i borbi za svaki bod.

Prva bodovna vožnja starta u 9 sati, svečano otvaranje je u 13,15 sati, a druga u 13,30. Svečano proglašenje najuspješnijih je ispred buzetskog hotela Fontana oko 18 sati.

Rezultati treninga ukupno 1. Ducommun (Švicarska, Osella FA30) 2:17,959 minuta, 2. Beneš ( Osella FA30) +1,338 sekunde, 3. Kramsky (oba Češka, F Reynard K12) +2,703, 4. P. Zajelsnik (Slovenija, Norma M 20 F) +4,663, 5. Szasz (Hrvatska, F Reynard F3000) +7,527, 6. Aćimić (Crna Gora, Osella PA 20 P) +10,317, 7.  Neveril (Norma M 20 FC) +11,252,  (. Smrdelj (Slovenija, Formula 3000 ) +11,676, 9. Ala (Italija, Sighinolfi BMW 3000) +15,572,  10.  N. Pulić (Hrvatska, Radical SR 8) +15,850,…13. Bradarić (Hrvatska, Ford Escort Cosworth) +24,404, … 16.Muhvić (Hrvatska) +27,120, 20. Mašić Hrvatska, oba Mitsubishi Lancer EVO IX) +28,969,…(m)

Snimio M.Krpan