30. Buzetski dani

30. Buzetski dani

0 416

FotoALEX.net

FAGGIOLI NOVIM REKORDOM DO POBJEDE

Europska kruna okončana novim rekordom, Butorac nadmašio Pulića

                  Jubilej najstarije hrvatske međunarodne brdske auto utrke „30. Buzetski dani 2011.“ začinjen je neviđenim spektaklom pred više od 15 tisuća gledatelja duž staze Most – Peničići.

Superiornom pobjedom u konkurenciji 155 vozača iz 11 europskih zemalja Talijan Simone Faggioli u prototipu „Osella FA30“ postavio je i novi rekord staze star osam godina kojeg je od 2003. godine držao njegov sunarodnjak Denny Zardo. Faggioli je u prvoj bodovnoj vožnji vremenom 2:12,209 minuta uz prosjek 136,175 km/sat bio brži za 3,129 sekundi od starog rekorda. Poslije dvije vožnje pobjedu je ostvario uz prednost od 11,306 sekundi ispred Guy Demutha (Luxenburg) koji je nastupio u identičnom bolidu. Treće mjesto generalke pripalo je Čehu Otakaru Kramskom u formuli „Reynard 2-11“. Faggioli je samo potvrdio već ranije obranjeni naslov prvaka Europe u kategoriji II sportskih automobila (formule i prototipovi).

Za hrvatski dvoboj Niko Pulić – Dino Butorac vladalo je veliko iščekivanje. Iako je treninge, a potom i prvu vožnju brži bio najtrofejniji domaći automobilist i višestruki prvak Europe Dubrovčanin Niko Pulić u drugoj je vožnji svojom formulom „Nissan Coloni“ za čitavih 4,292 bio sporiji od mladog riječkog virtuoza u formuli „Renault 2000“ Dina Butorca (AK Matulji racing). Butorac je vrhunskom drugom vožnjom nadoknadio zaostatak, prestigao Pulića za 1,321 sekunde i uoči završnice hrvatskog prvenstva u Dubrovniku 2. listopada bodovno se izjednačio sa Pulićem u poretku kategorije II sportskih automobila. O novom prvaku odlučivati će utrka na stazi Ljuta nadomak Dubrovnika, a u igri je veliki ulog – Niko juri treći uzastopni naslov koji mu donosi Dijamantnu kacigu HAKS-a. Dino tek prvi u formulama?

Prva je vožnja protekla uz brojne prekide, izlijetanja i kvarove, srećom po vozače bez posljedica, dok je druga protekla glatko i bez većih problema. Jubilarna utrka pod počasnim pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske dr. Ive Josipovića i u još jednoj izvrsnoj, što više vrhunskoj realizaciji Auto moto kluba Buzet protekla je u znaku još jednog jubilarca – Puljanina Maria Delmora koji se jedini sa 30. nastupom na Buzetskim danima oprostio od aktivnog automobilističkog sporta poslije 40-godišnje izuzetno uspješne karijere.

Pomalo u sjeni ostala je nova pobjeda u hrvatskoj konkurenciji kategorije I turističkih automobila još jednog Riječanina Siniše Krainca (AK Klek Ogulin), ujedno drugoplasiranog u istoj kategoriji međunarodnog dijela iza Slovenca Milana Bubniča. U prilog značajnih bodova na putu obrane naslova državnog prvaka Kraincu je na ruku išlo i odustajanje najvećeg konkurenta i do Buzeta vodećeg Zagrepčanina Dejana Dimitrijevića čiji se Golf zapalio u vožnji nadomak cilja u Kozarima.

Još su dva hrvatska vozača, članovi riječkog AK M.R.C. Sport   izuzetno dobro plasirani. U grupi A Sebastian Čepar u Hondi Civic TypeR osvojio je drugo mjesto međunarodnog poretka, a Tomislav Muhvić za upravljačem Mitsubishi Lancera EVO IX treće grupe N. U grupi A treći je bio još jedan mladi Zagrepčanin Goran Sertić (Fridge racing) u Renault Clio R3.

Kvarovi i odustajanja izbacili su čak 21 vozača.

Buzet je dostojno obilježio jubilej trodnevnom sportskom manifestacijom uz niz pratećih zabavnih sadržaja čime su zaključeni višetjedni Dani Grada Buzeta.

Rezultati – ukupni poredak (zbroj vremena 2 vožnje) 1. Faggioli (Italija) 4:24,581 minuta, 2. Demuth (Luxemburg, oba Osella FA30) +11,306 sekundi, 3. Kramsky (Češka, Reynard K-11) +13,650, 4. Bormolini (Italija, Reynard K02) +15,485, 5.Beneš (Češka, Ralt RT23 F3000) +16,624, 6. Zerla (Italija, Osella FA30) +17,277, 7. Janik (Češka, Lola B02/50) +20,783, 8. Rollinger (Luxemburg, Lola B02/50) +28,002, 9. Szasz (Mađarska, Reynard-Zytec F3000) +32,835, 10. Roasio ((Italija, Osella PA 30) +33,040, … 12. Butorac ( Formula Renault 2000) +37,895, 13. Pulić (Nissan Coloni) +39,216,…16. Krainc (Ford Escort RS Cosworth) +1:00861, 21. Muhvić (Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:19,937, 22. Čepar (Honda Civic TypeR) +1:21,692, 23. Sertić (svi Hrvatska, Renault Clio R3) +1:23,892. (m)