27. Rally Opatija 2018. – 2. dan

27. Rally Opatija 2018. – 2. dan

Pobjednici Opatije 2018. - Rok Turk i Blanka Kacin (snimio M.Krpan)

27. Rally Opatija 2018.
ROK TURK I BLANKA KACIN S POBJEDNIČKIM ŠAMPANJCEM

Slovenski prvaci, od petog brzinca, nisu ispuštali vodeću poziciju i poslije 102,47 km stigli do pobjede ispred izvrsnih rivala, domaćina Viliama Prodana i Zorana Raštegorca

OPATIJA – Pobjednički šampanjac 27.međunarodnog Rallya Opatija u srcu turističke prijestolnice Kvarnera ove su godina na ciljnoj rampi ispijali slovenski rally prvaci Rok Turk i Blanka Kacin. Oni su, u vrhunski pripremljenom „Peugeotu 308 R5 T16“, nakon 374,51 kilometra itinerera Kvarnerom i Istrom, te 11 brzinskih ispita na četiri različite dionice ukupne duljine 102,47 km, do ukupne pobjede stigli vremenom 58:55,4 minute. Turku je poslije 2013.godine ovo druga pobjeda u Opatiji, a tada je u Peugeotu 208 R2 pobijedio uz Zdravka Draženovića, nekadašnjeg suvozača ove godine najvećeg mu rivala Buzećanina Viliama Prodana. Nakon prošlogodišnje pobjede u Opatiji, posada Autokluba Opatija Motorsport za nastup na ovogodišnjoj „kultnoj“ Opatiji odabrala je vrhunski automobil Škoda Fabia R5 kojim je uz zaostatak svega 11,4 sekunde stigla do drugog mjesta „generalke“.

-Izvrstan nastup. Jako smo zadovoljni, nije bilo lako, a prijelomni trenutak bilo je naše dobro vrijeme i stečena prednost na mokroj Učki u prvom jutarnjem prolasku. Od tada smo tu prednost održavali do cilj i stigli do drage nam pobjede. Vili je izvrsno vozio, dobro su se on i Frik snašli u novom automobilu i sve im čestitke – bila je kratka izjava oduševljenja novom opatijskom pobjedom slovenskog asa mlađe generacije Roka Turka, koji je prije dva tjedna slavio i na domaćem terenu u Ajdovščini.

Rally Opatija ima dugu tradiciju od 1981.godine, a ove je godine od 104 prijavljene posade startalo njih 93 iz devet europskih zemalja. Bio je višestruko bodovan uz Prvenstvo Republike Hrvatske i za FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone, prestižni međunarodni Mitropa rally Cup, te Šampionat i Kup Bosne i Hercegovine. Odličnu organizaciju polučio je domicilni Autoklub Opatija pod pokroviteljstvom Grada Opatije i suorganizatore AK Delta Sport iz Zagreba, te riječke klubove Ina Millennium i Rijeka. Do cilja je uspješno stiglo 70 posada, a gorčina onih 23 koje nisu okusile slast ciljne rampe uglavnom je tehničke naravi njihovih metalnih ljubimaca.

Pored Turka i Prodana na pobjedničkom postolju i trećem mjestu ukupnog poretka našla se mađarska posada Antal Kovacs i Gergo Istovics u „Ford Fiesti“, još jednom od 12 sudjelujućih vrhunskih automobila R5 specifikacije. Njihov zaostatak za pobjednicima bio je 38,3 sekunde.

Favoritima su uoči natjecanja smatrane još dvije hrvatske posade, dosadašnji pobjednici opatijskog rallya. Na žalost do četvrte pobjede nisu stigli Juraj Šebalj i Maja Sabol (AKK Sveta Nedelja) nakon što im se na četvrtom brzinskom ispitu, prvom prolasku Boljunom, u jednom uskom zavoju njihov Hyundai i20 R5 zanio u udario u rubnu stijeno. Oštećenim kotačem nisu mogli dalje i za njih je Opatija prerano završila. Vodstvo ostvareno nakon prva dva brzinca Breza i prvog dana već su na prvom jutarnjem prolasku Šušnjevica ispustili aktualni hrvatski prvaci i dvostruki pobjednici Opatije Mađari Krisztian Hideg i Istvan Keren, članovi AK Delta Sport Zagreb u „Škoda Fabia R5“. Zbog puknuća gume izgubili su dragocijenu minutu koju su do posljednjeg metra nastojali nadoknaditi i zaboraviti trenutno 13.mjesto. Iz brzinca u brzinac smanjivali su razliku, ostvarivali najbolja vremena i stigli u ovakvoj situaciji do izvrsnog četvrtog mjesta. Bolje nije moglo.

Najbolja vremena 11 brzinskih ispita među sobom su podijele četiri najbolje posade, po tri Turk,Prodan i Hideg, te jednu Kovacs, a vrijedi spomenuti da je najveći prosjek ostvaren na noćnom prolasku BI Breza brzinom 115,99 km/sat (Hideg), tek 0,10 km/sat brže od prolaska zasigurno najtežim, a mnogima najdražim BI Šušnjevica (Prodan).
Izvrstan je rezultat sa startnim brojem 23 , na devetoj poziciji ostvario nekadašnji slovenski prvak Aleks Humar sa suvozačem Jakom Cevcom u „Peugeotu 208 R2“, dok je još jedan višestruki prvak iz susjedstva Darko Peljhan uz Anju Verbič bio izuzetno zadovoljan, kako je on nazvao do dolsdku na cilj „…testiranjem novog mu automobila VW Polo RN4“ u prvom službenom nastupu stigavši do cilja kao 12.

Riječanin Ivan Pavlović (AK Rijeka) u svom je automobilu „Renault Clio RS“ bio je suvozačem Slovencu Daniele Traniju, pa su nakon izvrsnog nastupa u Ajdovščini prije 15 dana ponovili dobar rezultat 20.mjestom generalke i petim u klasi 3, dok je četiri mjesta niže, a pobjedom u svojoj klasi PH zadovoljan bio Tomas Hrvatin i Marko Stiperski, posada AK Opatija Motorsporta u „Renaultu Clio RS“. U Prvenstvu Hrvatske pobjednici klasa su još posade Prodan-Z.Raštegorac (klasa 1), braća Mislav i Marko Mikulec (AKK Sveta Nedelja, Renault Clio RS, klasa 2), domaćini Igor Puž i Tihomir Pašić (AK Opatija Motorsport, Rover MG ZR 105, klasa 4) i Denis Močibob-Dino Bogović (AK Buzet Autosport-AK Zagorje, Seat Ibiza Cupra, klasa 5).

Rezultati – ukupni poredak: 1.Turk –Kacin (Slovenija, Peugeot 208 R5 T16) 58:55,4 minuta, 2. Prodan-Raštegorac (AK Opatija Motorsport, Škoda Fabia R5) +11,4 sekunde, 3. Kovacs Istovics (Mađarska, Ford Fiesta R5) +39,3, 4. Hideg-Kerek (AK Delta Sport Zagreb, Škoda Fabia R5) +1:28,3 minute, 5. Fogasy-Berendi (Mađarska, Peugeot 208 R5 T16) +1:32,2, 6. Lovacz-Kurti (Mađarska, Hyundai i20 R5) +2:33,5, 7.Kossier-Poschner (Njemačka, Subaru Impreza R4) +3:04,1, 8.Varkony-Makai (Mađarska, Hyundai i20 R5) +3:15,9, 9.Humar-Cevc (Slovenija, Peugeot 208 R2) +3:48,8, 10.H.Gässner-Thannheauser (Njemačka, Mitsubishi Lancer Evo X R4) +3:49,4,…20.Trani-Pavlović (Slovenija/Hrvatska, Renault Clio RS) +6:21,5,…24. T.Hrvatin-Stiperski (AK Opatija Motorsport, Renault Clio RS) +7:42,2,…

Miroslav KRPAN