2. Rally Kumrovec 2012.
MINI SPEKTAKL MOŽE POČETI
Odbrojavaju se sati do početka nove rally sezone u Hrvatskoj. U sjedištu organizatora Autokluba „Delta Sport“ iz Zagreba, ali i u okruženju svake od 46 prijavljenih posada traju posljednje pripreme. Za poželjeti je da se stvarno svi automobili pojave u Kumrovcu, da svojim startom uveličaju otvorenje nove sezone vrhunskih automobilističkih disciplina u nas.
TIHI OKTANSKI TRANSFERI
Gotovo svaki medij u nas piše o prehladi 2.511. rangiranog nogometaša sa hrvatskih zelenih travnjaka ili pak o tome koji vrhunski automobil svjetske marke voze domaći „nogo-loptači“. Gotovo niti jedan ne bavi se transfer listom hrvatskih automobilista. A, primjetiti ćete, zanimljivo je to „štivo“. I upravo me je to ponukalo da u najavi nove rally sezone evidentiram promjenu „dresa“ među sudionicima – trenutno – prvog rallya sezone. Kod devetorice vozača pronašao sam „štof“ za ove retke. Krenimo redom:
„Gašenjem“ Autokluba „Sljeme“ vozači su, među kojima i višestruki državni prvak Juraj Šebalj potražili novo utočište. Jura je sa svojim vjernim pratiteljem Tonijem Klincom pristupio „škvadri“ u okolici Zagreba koja zasigurno u 2012. godini ima visoke ciljeve. Šebalj i Klinc novi su članovi Auto karting kluba „Sveta Nedelja“.
Transfer sezone zasigurno je dolazak u jedan hrvatski klub do sada dvostrukog pobjednika Međunarodnog prvenstva Republike Hrvatske, izuzetnog rally asa Mađara Janosza Szilagyia. Veliko je pojačanje kluba u svojevrsnom usponu sa visokim organizacijskim, ali i rezultatskim ciljevima – zagrebačkog Autokluba „Delta Sport“.
Napuštajući „Sljeme“ Ivica Siladić „skrasio“ se u zaleđu Sljemena, u AK „Rally Baba“, dok je u susjedstvo u AK „Oroslavje-Zagorje“ stigao istinski i svestrani oktanski as Dejan Dimitrijević.
Ostali „putnici“ – (pri)morski su vukovi. Na putu povratka u svoj Bribir ( ili Novi vinodolski ) Marinko Stanić iskaznicu AK „Matulji racing“ zamijenio je onom aktualnog državnog ekipnog prvaka – riječkog Autokluba „M.R.C. Sport“ ojačavši tako redove branitelja naslova. Najbolji goranski automobilist, prije koju godinu i automobilist Hrvatske mladi as Tomislav Muhvić osnovao je u Gorskom kotaru sa sjedištem u Gerovu novi Autoklub „Petar Klepac“ i u „svoje“ okrilje privukao niz znanih automobilističkih imena. Za nadati se samo da je Muha konačno sjeo u pravi „Micek“, a planovi ove sezone su mu uz rally i brdo. Prije koji dan vozio je i kronometar, a novi klupski kolega Zoran Vidmar ostvario je sve moguće pobjede u višestrukom bodovnom sustavu. Krenulo „Klepce“. Državni prvak grupe A Davor Mihelić napustio je AK „Grobnik“ i ojačao redove isto tako mladog kluba AK „Opatija Motorsport“. Po svemu sudeći jaku ekipu stvaraju u Kastvu, u jednom samozatajnom autoklubu imena „AD-Astra“. Iz „Kastavca“ je pristigao svestrani Robert Grbac, a na more sletila lasta iz Zagreba, prvi bubnjar hrvatskog automobilizma Branko Jemrić. I upravo su njih dvojica uz „gazdu“ kluba Igora Gauša članovi i jedinog ( do danas ) prijavljenog rally teama imenom „GTM Kastav rally team“.
Uz ptice selice znakovita su i četiri povratnika među relijaše ( barem su na listi Kumrovca ): Reno Turk (Delta Sport), Antun Filipec (Delta), Dejan Dimitrijević (Zagorje-Oroslavje) i Marko Mirić (Dugo Selo).
BROJKE I SLOVA
Broj prijavljenih je solidan za početak sezone i iznenadio je i organizatore. U skladu s hrvatskim običajima sigurno će biti „mačića koji se u vodu bacaju“, ali 46 posada ( a to još uvijek nisu svi koji na velika zvona najavljuju rally sezonu – samo da ponekim prouštanjem nastupa ne prođu kao jedan „prvak prvaka“ koji se morao spustiti stepenicu niže – u jednoj drugoj disciplini 2011.) – lijep je broj. Ni vozni park ne zaostaje za kvalitetom.
Među 46 vozača 39 ih je iz 16 hrvatskih klubova, pet je Slovenaca, te po jedan iz Austrije i Bosne i Hercegovine, dok je među suvozačima i jedan iz Srbije. Najbrojniju domaću ekipu ima AKK „Sveta Nedelja“ – sedam, a slijedi je AK „Zagorje Oroslavje“ sa pet.
Na maskama vozila istaknuto je 14 marki svjetske automobilske industrije. U recesiji ( zar to još uvijek opstaje u Hrvata ??? ) najbrojniji „Mitsubishi“ – osam vozila, a slijede Škoda (7), Renault i Citroen po pet, Subaru (4), Honda, Opel i Zastava po tri, po dva Forda i peugeota, te po jedan Suzuki, Fiat, Lada i VW. Dobra i istinska konkurencija u novoj bodovnoj kategoriji što ju je za sezonu 2012. osmislio sportski direktor HAKS-a Slaven Dedić.
JAKI KONKURENTI
Šebalj, Szilagyi, Peljhan, Pulić – favoriti su za vrh. Slovencima je „Kumrovec“ izvrstan trening pa stoga i Žakelj bez opterećenja ulazi u igru. Zanimljivi će biti mladi asovi – Mihelić, Muhvić, Dimitrijević, Sertić, Šamec, a nadmudrivanje iskusnika iz „zlatne sredine“ biti će nenadmašno na rallyu koji svojom kratkoćom ne dozvoljava greške. Pobijediti će ( u svakoj od stotine konkurencija ) naravno najbrži, ali i onaj koji bude najmanje griješio. U svemu će biti potrebno i malo „loto“ igre na sreću.
Tri su bodovne konkurencije: Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske, državno prvenstvo Hrvatske i Prvenstvo lige Sjever ( hrvatsko regionalno natjecanje – II kategorija ) u kojoj je 27 posada iz devet klubova.
Ovogodišnja novost u hrvatskom rallyu je raspoređivanje vozila u samo pet klasa unutar kojih spada niz grupa vozila. Tako „KLASU 1“ čine automobili S2000 – 1.6 turbo, S2000 – 2.0 atmoferski, grupa R4 i grupa N4 ( preko 2000 ccm). U „KLASU 2“ ulaze: A7 (preko 1600 i do 2000 ccm), Super 1600, R2C (+1600 i -2000), R3C (+1600 i -2000), R3T (do 1600 nominalno) i R3D ( do 2000 ccm nominalno); „KLASA 3“: A6, R2B i Kit-car ( sve +1400 / -1600), N3 (+1600 / -2000); „KLASA 4“: A5 i Kit-car ( obje do 1400 ccm), N2 i R1B (obje +1400 / -1600), N1 i R1A ( obje do 1400 ccm), te „KLASA 5“ – Kup S. Zanimljivo, zar ne !??
SATNICA
Petak, 30.ožujka – otvaranje Servisnog parkirališta, izdavanje Putne knjige i prikupljanje materijala za upoznavanje staza i početak upoznavanja sve do 19 sati
Subota, 31.ožujka – od 7 do 9,15 sati – verifikacija i tehnički prijam; u 11,45 sati – ceremonijalni start Muzej „Staro Selo“ Kumrovec; u 13,01 sati – start 1. Etape iz Servisnog parkirališta; neparnim slijedom BI „Kumrovec“ duljine 5,99 km starta u 13,09 sati, u 14,25 i 15,41 sati; parnim slijedom BI „Zagorska Sela“ duljine 7,77 km starta u 13,32, 14,48 i 16,04 sati. Ciljna ceremonija (Muzej Stara Sela ) počinje u 16,54 sati.
Itinerer je ukupne duljine 98,84 km, brzinskih ispita 6 na dvije lokacije ukupne duljine 41,28 km.
Rally organizira Autoklub „Delta Sport“ Zagreb uz svesrdnu pomoć domaćina – Općine Kumrovec i Općine Zagorska Sela. Počasni pokrovitelj manifestacije je Siniša Hajdaš Dončić, krapinsko-zagorski župan.
„1. Sprint Rally Kumrovec 2011.“ – da se ne zaboravi:
Mađarska posada Janos Szilagyi – Viktoria Zejda u Mitsubishi Lanceru EVO IX pobjedom je obilježila otvorenje hrvatske rally sezone 2011. Godine. Okolicom Kumrovca na osam brzinskih ispita na „1. Sprint rallyu Kumrovec 2011.“ u organizaciji zagrebačkog Autokluba „Delta Sport“ i Općine Kumrovec nastupilo je 30 posada iz Hrvatske, Mađarske, Slovenije, Austrije i Bosne i Hercegovine. Do cilja su uspješno stigle 24 posade. Odustajanje 6 automobila bilo je uglavnom zbog tehničkih razloga.
Rezultati 2011. – ukupno: 1. Szilagyi – Zejda (Mađarska) 24:06,0 minuta, 2. Šebalj – Klinc ( Hr, Sljeme, oba Mitsubishi Lancer Evo IX) +2,3 sekunde, 3. Čibej – Bitterman (A/Hr – Opatija Motorsport) +29,4, 4. Lončarić – Beraković (Hr, AKK Sveta Nedjelja, oba Subaru Impreza) +2:04,5 minuta, 5. Turk – Vidović (Hr, AK Delta Sport Zagreb) +3:08,5,…; grupa N 1. Szilagyi – Zejda, 2. Šebalj – Klinc, 3. Čibej – Bitterman; grupa A 1. I. Bahorić – M. Bahorić, 2. Sertić – B. Ciglenečki (Fridge racing), 3. Labaš – Knežević (Zagorje-Ososlavje); grupa S 1. Lončarić – Beraković, 2. Šamec – Baričević (Zagorje Oroslavje/ HBT racing), 3. Đurković – Nosić (Stubaki); klasa N3 1. Turk – Vidović; A5 1. I. Bahorić – M. Bahorić; A6+A7 1. Sertić – B. Ciglenečki; S8 1. Đurković – Nosić; S9 1. Šamec – Baričević; S10 1. Lončarić – Beraković; ekipno PH 1. AK Delta Sport Zagreb.
M. Krpan
Snimci: M.Krpan i arhiva