15. Oldtimer auto rally Rijeka 2011.
87 GODINA NAJSTARIJEM VOZILU
Riječki Korzo odisao je ljepotom brojnih raritetnih primjeraka automobila prošlog stoljeća. Po 15. puta vlasnike rijetkih primjeraka automobila starih više od 30 godina okupio je u svom gradu Oldtimer klub „Rijeka“ koji je ovom turističko-sportskom manifestacijom započeo obilježavanje jubileja 15. godina uspješnog i plodonosnog rada.
Među 50-tak automobila najviše pažnje plijenio je Dodge Roadster star 87 godina ( 1924.) kojeg je iz Nove Gorice (Slovenija) dovezao Drago Kukovič, koji je istakao:
– Prije osam godina pronašao sam ga u Australiji odakle sam ga dopremio, uredio i evo sada s ponosom godišnje obilazim 30-tak sličnih manifestacija, relija i susreta u široj regiji. Svojevrsni je ovo sportski dvosjed sa 3.500 ccm i 35 KS, ima raritetne drvene felge, kotači su mu visoki 82 cm, a nabavljam ih jedino iz Amerike i koštaju po nekoliko tisuća eura. Za mene vrijednost mog vozila je neprocjenjiva – izjavio je ponosni vlasnik najstarijeg automobila na ovogodišnjem rallyu.
Među nekoliko izuzetnih primjeraka izdvaja se još jedan riječki automobil. Vlasnik Citroen Tractiona Avant iz 1955. godine je Boris Lenac koji ga je gotovo uništenog kupio davne 1974. godine. Obnova je dugo trajala s prekidima. Intenzivna je bila od 1996. sve do prošle godine:
– Sve je na njemu originalno. Ovo je primjerak iz 1955., a ovakvi su se proizvodili u periodu 1934. do 1957. Moj je sa jačim motorom D11 od 60 KS, tvornički piše da ide do 125 km/sat, ali osobno sam ga vozio i 140 km/sat. Prvi je to automobil toga perioda na prednji pogon, a poznat je kao vozilo kojeg su najčešće koristili francuski gangsteri, pokret otpora, ali i gestapo. Dugo je trajala obnova, a samo felge sam tražio tri godine dok ih nisam pronašao u Švedskoj – kazao je Lenac.
Ovogodišnji rally okupio je sudionike iz Hrvatske, Slovenije, Austrije i Italije. Riječki je susret vlasnika i ljubitelja starodobnih vozila natjecateljskog karaktera bodovano za Prvenstvo HROS-a, a članovi domaćina već dugi niz godina slove kao najuspješniji u Hrvatskoj što su potvrdili do sada osvajanjem pet titula prvaka države.
Poslije starta na riječkom Korzu prvog se dana vozilo dionicom Rijeka centar – Trsat – Draga – Sv.Kuzam – Kukuljanovo – Čavle – Bakar – Crikvenica, gdje su održani ispiti spretnosti i točnosti osnovom kojih će proizaći sportski rezultati. Sutradan su nastavili put na dionici Novi Vinodolski – Bater- Luka Krmpotska – Senj gdje je i cilj. (m)