13. Rally Poreč – Pobjednik krajnje neizvjestan

13. Rally Poreč – Pobjednik krajnje neizvjestan

0 627

Preuzimanjem Road booka sudionicima manifestacije u Poreču su započeli sati odbrojavanja do završnog „obračuna“ sezone u „kraljici“ auto sporta. Ovaj je vikend 10. i 11. studenoga rezerviran za tradicionalni međunarodni „Hyundai Autokuća Košara – 13. Rally Poreč 2012.“ u organizaciji brtoniškog Autokluba „Skok racing“ i uz suorganizaciju domicilnog Autokluba „Poreč Motorport“.

Poreč i Istra 13. su puta domaćini rallya koji uvijek okuplja veliki, na hrvatskim prostorima posljednjeg desetljeća najveći broj sudionika. Za ovogodišnji nastup prijavilo se čak 60 posada od kojih je 37 domaćih iz 21 hrvatskog autokluba, 18 iz Slovenije, tri iz Mađarske, te po jedna iz Austrije i Bosne i Hercegovine. Na listi prijava zastupljena je čak 21 svjetska marka automobila, a prednjači Renault sa devet automobila, slijedi Mirsubishi sa sedam, Škoda šest, te Suzuki, Honda, Citroen i Peugeot sa po pet.

Rally se boduje u tri konkurencije – Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske, Državno prvenstvo Hrvatske i Prvenstvo Auto i karting lige Zapad. U ovom potonjem za bodove konkurira 19 posada iz 11 klubova.

Pokrovitelji, ali i domaćini, ove značajne sportske manifestacije su Grad Poreč i Turistička zajednica Grada Poreča, dok su generalni sponzori Hyundai Autokuća Košara, Istarska kreditna banka – IKB Umag i Allianz osiguranje d.d.

ŠEBALJ U FORDU, SZILAGYI IZGLEDA ODJAVIO NASTUP

Listu prijava za ovogodišnji porečki rally predvodi najuspješniji hrvatska rally tandem posljednjeg desetljeća Zagrepčani Juraj Šebalj – Toni Klinc (AKK Sveta Nedelja). Odradili su izvrsnu sezonu, bodovima trenutno u hrvatskom prvenstvu „generalke“ zaokružili brojku na 200 i prije posljednjih nastupa osigurali nove naslove državnih prvaka. Uobičajeno, sve su to ove sezone u Kumrovcu, Zagorju (Delta), Rijeci (Croatia), Novom Vinodolskom, Opatiji i Dugom Selu (Martinski rally) ostvarili za upravljačem očito besprijekornog „Mitsubishi Lancera EVO IX“. U Poreč stižu opušteni, bez rezultatskog opterećenja, bez obveze da moraju pobijediti, osvojiti pola ili bod više od najljućih rivala, pa su stoga za „istarski izlet“ i opuštajući vikend u turističkom biseru Poreču odabrali nastup u „Ford Escortu MK1“ ispod čijeg se poklopca krije 250 KS u motoru Honde i pripadaju klasi 5 raspisanih prvenstava. Posada Šebalj – Klinc inače je najtrofejnija u dosadašnjih 12 porečkih rallya. Pobjeđivali su u „Subaru Imprezi WRX Sti“ parnih godina 2004. i 2006., a 2009. i 2011. – neparnih godina rezervirali su pobjede u „Mitsubishi Lanceru EVO IX“. Što će Šebalj u Fordu ostvariti na 13. Poreču teško je prognozirati, ali ljubitelje rallya očito će veseliti njegovi prolasci brzincima koji će po svemu sudeći biti barem dijelom vikenda vlažni ( prognoze tako kažu… ).

Drugi nesuđeni adut za pobjednika, najuspješniji na 11. Rallyu Poreč 2010. godine Mađar Janos Szilagyi prema posljednjim informacijama odjavio je nastup. Ove godine član zagrebačkog Autokluba „Delta Sport“ prepušta priliku osvajanja trenutne druge pozicije ukupnog poretka obje bodovne konkurencije i to istarskom asu Viliamu Prodanu (Buzet autosport) koji se tako su suvozača Zagrepčanina Zdravka Draženovića (Opatija Motorsport) promiče u favorita za vrhunski rezultat, ali i naslov hrvatskog viceprvaka. Iako nose tek startni broj 10 i voze s „nejakim“ „Citroenom C2R2 MAX“ klase 3 dobre vožnje ove sezone, rezultati i bodovi daju im šansu i nadu za – pobjedničkim postoljem.

Na startu ispred njih pojaviti će se niz imena koji imaju iste želje. Od Slovenca Rajka Žakelja (Mitsubishi), nekadašnjeg hrvatskog asa i vodećeg klase 5 Nenada Lončarića (Subaru), brdskog prvaka Hrvatske grupe N Tomislava Muhvića (Mitsubishi), pa do onih u ravnopravnijem položaju što se auta tiče – Mađara Zoltana Pryme i Attilia Varge (Suzuki Ignis), te Szabolcsa Varkonyija (Honda Civic), pa do Pazinjana Nikole Dobrile (Renault Clio S1600).

PETRETIĆ ILI ĐURKOVIĆ U KLASI 4

Rally prije kraja bodovne sezone Šebalj je već sigurni pobjednik klase 1 (N4), Sertić ( Fridge racing ) klase 2 (A7+…), i Prodan klase 3 (A6+N3), ali tek se u Poreču očekuje odluka o pobjedniku klase 4 (A5+N1). Prednost je na strani Paula Petretića (Matulji racing) i to 6,5 bodova ispred Marka Đurkovića (Stubaki). Kod njihovih suvozača situacija je obrnuta – vodeća je Lorena Nosić (Stubaki), najljepši osmijeh hrvatskog rallya ( a i šire ) koja je 2,5 boda u prednosti ispred Elvisa Puža (Opatija). Klasu 5 ( kup S) već je dobio legendarni Nenad Lončarić (Sveta Nedelja) ali će krajnje zanimljiv biti njegov ogled sa Sebastijanom Ivšićem (Opatija). No, ovog im se puta u klasi priključuje – Šebalj !

Poreč će biti zanimljiv u svim međusobnim ogledima za poredak pojedine klase, za završne borbe i bodove prvenstava u pozicijama dva i tri, pa je teško izdvajati sve kombinacije i favorite. No, vožnja istarskim kliskim cestama neće biti nimalo izletnička. Naprotiv,…

13 BRZINACA NA 13. POREČU

Organizator je iskoristio mogućnost i pravo skrivanja itinerera i dionica do dan uoči natjecateljskog programa. Voziti će se itinererom dugim 371,35 km od čega 88,59 km otpada na 13 brzinskih ispita raspoređenih u dva dana na šest različitih dionica. Ove se godine organizira i „Shakedown“ na dijelu brzinca „Tar“ uoči službenog početka i to od 12,30 sati.

Prvog se dana u subotu 10. studenoga prvo dva puta vozi „kružni“ BI Tar duljine po 9,28 km ( start u 15,08 i 16,26 sati), a potom prolog BI Poreč na „starom“ Gradskom parkiralištu i to oko Servisnog parka rallya. Svaka vožnja duga je 1,80 km što podrazumijeva nepuna tri kruga, a starta se u 16,44 i 18,15 sati.

U nedjelju brzinci se sele u unutrašnjost Istre. Prijepodnevni dio je nadomak Buzeta, odnosno Grožnjana. Brzinski ispit „Abrami“ dug je 7,77 km i starta u 8,37 i 9,58 sati, dok je BI „Šterna“ nadomak Grožnjana duljine 8,56 km sa startom u 9,05 i 10,26 sati. Sve će posade odmoriti uz istarski specijalitet tartufe u Livadama, potom se vratiti u servis u Poreču i poslijepodnevni dio nastaviti južnije. Preostaje pet brzinaca. BI „Radmani“ u smjeru Dračevca i Gradine dug je 4,55 km, a vozi se dva puta sa startom u 13,34 i 15,00 sati. U istom ciklusu uslijediti će i BI „Kanfanar“ pored povijesnog Dvigrada duljine 7,53 km sa startom u 14,17 i 15,43 sati. Uoči posljednjeg odlučujućeg, trećeg u nizu Kanfanara i 13. brzinca ukupno sve do tada „preživjele“ posade posjetiti će porečki servis i sa startom u 17,26 sati upustiti se u odlučujuću vožnju Rallya Poreč ali i bodovne sezone 2012.

Subotnje jutro posade će provesti od 8 do 11,15 sati u Autocentru Poreč na verifikaciji dokumenata i tehničkom prijemu vozila. Start rallya uslijediti će u 14,45 sati sa Gradskog parkirališta u centru Poreča, odakle se kreće i u nedjeljnu dionicu u 7,31 sati. Pobjedničku posadu 13. Rallya Poreč očekuje se na cilju pored Servisa u 18,15 sati, gdje će oko 20 sati biti i podjela nagrada najuspješnijima.

Sjedište organizatora i press centar ove su godine u porečkom Obrtničkom domu.

ZATVARANJE PROMETA

U Poreču i bližoj okolici radi se i gradi nova prometna infrastruktura na sve strane. To je razlogom zatvorenog prometa na dionici Vrvari – Žatika uključujući prilazne ceste. Iz smjera Rijeke prema centru promet je usmjeren U Vrvarima kroz Industrijsku zonu i centar.

Djelomična zatvaranja prometa ovog će vikenda uzrokovati i Rally Poreč. Tako je u subotu 10.studenoga od 12,30-17,00 sati zatvorena dionica Tar-Tarska Vala-Tar (ŽC5002), a u nedjelju od 8,00-12,00 sati Abrami-Seljaci-Zrenj (ŽC50025), od 8,30-12,30 sati Šterna-Martinčići (ŽC5007), od 12,30-18,30 Radmani-Dračevac-Muntižana-Gradina (ŽC50090 i ŽC50093), te od 13,00-18,30 sati Kanfanar-Dvigrad-Korenići-Barat (LC50101).

Od petka do nedjelje Gradsko parkiralište u Poreču uglavnom je rezervirano za sudionike Rallya. (m)