13. Martinski rally – Uskrsnuće obožavanog rally-a

13. Martinski rally – Uskrsnuće obožavanog rally-a

0 590

Foto: Miroslav Krpan

Pet je dugih godina za nama kako se nismo radovali i veselili zasigurno jednom od najomiljenijih oktanskih susreta u Hrvatskoj. Takav je status od 1994. godine stekao dugoselski „Martinski rally“. I konačno – evo ga opet. Na mala vrata ulazi u relijaške vode svojim 13. (!) izdanjem rally čiji je ovogodišnji organizator zagrebački Autoklub „Delta“, a suorganizatori Grad Dugo Selo i Auto moto klub „Dugo Selo“. Dani održavanja – petak 21. i subota 22. listopada 2011.

POLOVICA ITINERERA – BRZINCI !!
Zamišljen prvotno kao „sprint“ rally prije nekih desetak dana dobio je status ravnopravnog „pravog“ rallya sa dodjelom punih bodova a na traženje organizatora uzrokovano prvenstveno netom otkazanog ( jednog od tri ove godine ) vodičanskog rallya. Statistički gledano organizator je učinio napor da svaku od dvije zacrtane dionice brzinskih ispita duljinom produži i time za hrvatske prostore dobije gotovo nezamisliv omjer. Naime ukupna duljina 13. Martinskog rallya je 113,52 km, a na osam brzinskih ispita otpada gotovo nezamislivih 56,28 km ili 49,54 posto. Izvrstan omjer koji će od svih 47 prijavljenih ( a za nadati se 38 sudjelujućih) posada tražiti punu koncentraciju i borbu za svaku desetiku, za svaku bolju poziciju u klasama, grupama, generalkama i to u tri bodovne konkurencije. Ovogodišnji kultni 13. Martinski rally boduje se za Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske, Državno prvenstvo Hrvatske i Prvenstvo Regije Sjever HAKS-a. U prve dvije konkurencije pretposljednje je natjecanje sezone, a posljednje za prvake najmlađe domaće regije.

Brzinski ispiti voze se na dvije lokacije pod „kodnim“ imenima „Sveti Martin“ i Kozinščak“ što su poznate relijaške destinacije sa uvijek željenim i dugo očekivanim prolascima preko Martin Brega – svojevrsnog simbola dugoselske manifestacije. BI Sveti Martin dug je po 6,97 km, dok je neznatno dulja – 7,09 km dionica BI Kozinščak.

ŠEBALJ LOVI PRVENSTVO
Lista prijava je za domaće prilike posljednjih godina impozantna i veoma zanimljiva. Upisano je 47 posada iz četiri zemlje: uz 38 hrvatskih posada tu je još pet slovenskih, te po dvije Mađarske i Austrijske, gledano po licencnom pravu. Naime, jednu od austrijskih posada ( obzirom na vozača ) čini zagrebačka posada.

Startni broj „1“ zaslužio je nekadašnji slovenski prvak a i jedan od četvorice vozača pobjednika Martinskog rallya, po prijavama sudionika ovogodišnjeg izdanja. Riječ je o Darku Peljhanu koji će uz odnedavno novu suvozačicu Andreju Verbič nastupiti u „Mitsubishi Lanceru EVO X“. Peljhan je u tandemu sa Miranom Kacinom pobjedu u Dugom Selu slavio 1999. godine. Odmah iza njega startati će i posljednji pobjednik iz 2006. Juraj Šebalj sa i tadašnjim i današnjim suvozačem Tonijem Klincom u „Mitsubishi Lanceru EVO IX“. Konkurencija u vrhu je izuzetno jaka, tako da je jedan od pritajenih favorita i Mađar Janos Szilagyi, ali i zagrepčanin sa austrijskom licencom Ivan Čibej kojem je ovogodišnji suvozač sugrađanin Saša Bitterman, član AK Opatija Motorsport. Oni nastupaju u „Subaru Imprezi N12“. Preostaju još dvojica dosadašnjih pobjednika Dugog Sela a to su Porečanin Danijel Šaškin (AK Istra racing Team Pazin) i suvozač mu Damir Bruner, pobjednici 2005. godine. Posljednje dvije-tri sezone Šaškinove su česte izjave – nikad više ne nastupam u Hrvatskoj. Pa odjednom – evo ga opet. I dobro za predstojeća uzbuđenja i borbu za vrh, ovoga puta u „Mitsubishi Lanceru EVO IX“. Hrvatski veteran i višestruki prvak, jedan od dvojice dvostrukih pobjednika „Martinskog rallya“ Nenad Lončarić (AKK Sveta Nedjelja) vozi svoju Subaru Imprezu grupe S i u izvrsnoj je prigodi da postane prvim prvakom Regije Sjever ( vodi ispred Šebalja sa 11 bodova prednosti ).

Iz svega je vidljivo da u Dugo Selo ne stiže Dubrovčanin Niko Pulić, trenutno bodovno drugoplasirani domaće generalke. Po svemu sudeći odustao je od želje da uz brdo u istoj sezoni osvoji i naslov rally prvaka, a jedan od razloga je nemogućnost nastupa u željenom i konkurentnom automobilu na predstojeća dva rallya MRPH i PH. Zato će borbu za pobjednika Međunarodnog prvenstva do kraja sezone voditi Čibej, Šebalj i Szilagyi, a uz Šebalja ( AK Sljeme ) koji se odmakao 30-tak bodova za preostale dvije stepenice pobjedničkog trona HR sezone boriti će se Viliam Prodan (Buzet autosport) , Nikola Dobrila (SMR Sport Rijeka) , Marinko Stanić ( Matulji raxcing) i Thomas Hrvatin (MRC Sport). U grupi A neizvjesno će biti između vodećeg mladog asa Davora Mihelića (Grobnik) i Dobrile. Usprkos odustajanju na posljednjem nastupu u Opatiji bodovna prednost prvog dijela sezone najviše uzgleda za naslovg prvaka grupe S daje Marku Đurkoviću (Stubaki).

A tek klase. U boj za bodove hrvatskog prvenstva nastup je najavilo 38 posada iz čak 19 klubova. Najbrojniji su vozači AKK Sveta Nedjelja, čak sedam posada. Uzbuđenja će biti na pretek. Martin Breg je varljiv, nepredvidljiv, a tio podrazumijeva i najavljena, a već započeta promjena vremena koja može biti uzročnikom brojnih iznenađenja. Nikome neće biti lako, a gledatelji će doći na svoje.

MEMORIJAL MILIVOJ OBAD
U znak sjećanja na pokojnog Milivoja Obada – Milčeka, tijekom svih proteklih 12 rallya predsjednika organizacijskog odbora organizatori u petak 21. listopada uoči ceremonijalnog starta u centru Dugog Sela priređuju posebni brzinski ispit – Shakedown za “Memorijal Milivoj Obad“ za što je pobjedniku predviđen i prijelazni pokal. Početak je predviđen u 17 sati sa startom kod dugoselske Vojarne.
Večer uoči rallya ( četvrtak u 19 sati ) u Caffe baru „San Martin“ priređuje se Open party, a svečano otvorenje i start je sutradan u 19,45 sati tradicijski iz Kolodvorske ulice. Do tada u vremenu od 14 do 16,15 sati sudjelujuće posade odrađivati će obvezu verifikacije i tehničkog prijama u Ford Servisu Hudan – Dugo Selo.
Natjecateljski program je subota 22. listopada od 8,31 sati. Prvi brzinac „Sveti Martin 1“ starta u 8,49 sati, a potom drugi „Kozinščak 1“ u 9,57 sati. Poslije svakog BI posade posjećuju servisno parkiralište u Ferenčakovoj ulici. Pobjedničku posadu na cilju se može očekivati u 17,50 sati.

Raspored BI „Sveti Martin“ 8,49 sati, 11,05, 13,31, 15,57; Kozinščak 9,57 sati, 12.13, 14,39, 16,55.
Počasni pokrovitelji manifestacije su gradonačelnici Zagreba Milan Bandić i Dugog Sela Vlado Kruhak, a sve informacije o rallyu mogu se pratiti na: www:akdelta.hr/martinskirally11. (mik)