Guinessov rekord mocotiklom na zatvorenoj pisti u 24 sata

Guinessov rekord mocotiklom na zatvorenoj pisti u 24 sata

343

DAMIR KOVAČIĆ SVJETSKI   REKORDER

Automotodrom „Grobnik“ u Guinessovoj knjizi rekorda! Da, dobro ste pročitali. Biti će tako već u idućem izdanju.

Sunčano blagdansko jutro 5. kolovoza 2009. godine i događanja na jedinoj hrvatskoj oktanskoj stazi automotodroma „Grobnik“ ostat će vječno zapisana. Zašto ?

Zasluge pripadaju 38-godišnjem Zagrepčaninu Damiru Kovačiću, svestranom sportašu i avanturistu koji je novi svjetski rekorder u vožnji motociklom unutar 24 sata na zatvorenoj pisti. Ostvario je tako novi Guinessov rekord na pisti automotodroma „Grobnik“ u duljini 1.725,553 km u trajanju 23 sata 23 minute 3 sekunde i 760 tisućinki uz prosjek vožnje od 73,791 km/sat, vozeći 414 krugova.

Više mjeseci pripreman projekt, u kojeg se Damir Kovačić upustio sasvim slučajno, otpočeo je 4. kolovoza u jutarnjim satima. I do cilja je stigao 5. kolovoza oko 9 sati.

– Jedan od mojih uobičajenih posjeta sa suprugom knjižari „Algoritam“ u namjeri kupnje novog „zbornika“ Guinessa „kriv je za sve“. Otkrili smo jedan rekord zanimljiv i privlačan, tada samo u nadi da je i ostvariv.U studenom 2002. godine u Coloniji Urugvajac Eduardo   Fergara Schaffner prešao je 1.508,89 km u 24 sata motociklom „Vince Lifan 125“ uz prosjek 63 km/sat. Trenutno sam se „zapalio“ i započeo s okupljanjem tima potpore i svih potrebnih priprema. Sada kada sam to i ostvario mogu reći da je skoro lakše bilo sjediti 24 sata na motociklu nego li sve pripremiti. Ipak uspio sam – kazivao je sretan i zadovoljan Damir uz osmjehe i sreću svih pa i supruge Tihane s kojom zajednički vodi privatnu tvrtku „E-dizajn“ čija je osnovna zadaća organizacija događanja. Damir je višestruki bivši prvak u biciklizmu i Jugoslavije i Hrvatske i to u četiri discipline (pista, cestovni, brdski i spust), te ljubitelj mnogih adrenalinskih sportova – alpinizma, ronjenja, špiljarenja, trekkinga, motocrossa i veslanja koju upotpunjuje kad god mu to vrijeme dozvoli.

Organizacijski se u projekt uključio iskusni Nenad Đurović i njegova tvrtka „Đuro sport“, a zadaci realizacije podijeljeni su u dva tima: tehniku i personal. Od prve se znalo da se u projekt ide sa motociklom „KTM 990 Adventure“ i odabran je dan uoči i sam blagdanski dan povijesne „Oluje“. No, malo je tko mogao vjerovati da prvih dana kolovoza na prostoru Grobničkog polja vrijeme može biti toliko promjenjivo.

U KOLOVOZU SVEGA, SREĆOM NE I SNIJEGA

– Samo što snijeg nije padao – prve su Damirove riječi po ulasku u cilj i skidanju kacige okončanjem svog jedinstvenog projekta tijekom kojeg je prošao pravu „malu oluju“. Ranojutarnji pljusak dobrano je prvo oprao stazu automotodroma koja tako zahvaljujući Damiru ulazi u Guinessovu knjigu rekorda poslije nepunih 31 godinu postojanja što bi i sama od sebe mogla ako ničim onda „monolitnošću“ izvrsnog asfalta koji će sredinom rujna obilježiti 31. godinu prve GP utrke. Na dan ostvarenja projekta oko 9 sati kada je Damir startao iznad Grobinštine se razvedrilo, ali nakratko, slijedio je potom pravi prolom oblaka tijekom kojeg je kako kazuje u jednom trenutku Damir čak pomislio i odustati. No, želja i prkos bili su jača i prevladali. A i vrijeme se donekle smilovalo. Kišilo je do poslijepodnevnih sati lagano i povremeno, potom razvedrilo, okrenulo na jaki vjetar, potom buru i za ljetni period izuzetno nisku temperaturu zraka koja je kulminirala po prolasku noći, u samo svitanje.

– Umor nisam osjećao zbog stalnog kruženja stazom i sjedenja na motociklu. Veći su problem bile vremenske prilike. Nije ugodno voziti mokar, ali srećom pauze koje su dozvoljene omogućavale su presvlačenje i tako nastavljati do konačnog uspjeha i pred cilj uz pravo ljetno sunce i ugođaj koji ću pamtiti zauvijek. Od izvrsne ekipe koja me pratila i bila neizostavna podrška saznao sam da prolaskom 363. kruga Grobnikom i to u 5,21 sat ujutro ulazim u povijest. Nije bilo lako. Ostatak je bio sve ono što treba dostići netko drugi. Nadmašio sam rekord star sedam godina. I sretan sam – kazuje Damir na kojem se gotovo nije primijetio umor. Ipak, samo crvene oči.

Pistom je vozio samo Damir, ali brigu da sve teče kako treba vodili su na kraju svega pohvaljeni suradnici Saša, Drago, Karlo, Igor, Matija i Tomislav. Uz već spomenutog Nenada Đurovića, poznatog organizatora brojnih motociklističkih događanja posebno na Grobniku ovjeru ostvarenog Guinessovog rekorda potpisat će vodeći hrvatski motociklistički stručnjak i član FIM komisije Igor Eškinja, direktor „Automotodroma Grobnik“ d.o.o. koji se tijekom ostvarenja projekta prisjećao i jednog osobnog bdijenja bez trunke sklopivog oka u poznatom Le Mansu kao član FIM-a žirija. Prilog će biti i ovjera javnobilježnjičkog ureda, ručno vođena statistika dvojice brojača i pisani trag jedne od vodećih hrvatskih mjernih službi „Adriatic timing“ u kojoj su 24 satno dežurstvo ostvarili Opatijci braća Goran i Siniša Grabar, pa je tako i ova iskusna služba posredno ušla u Guinessovu knjigu rekorda mjereći vrijeme i bilježeći svaki od 414 krugova. Stoji tako zabilježeno da je najbolje vrijeme Damir Kovačić ostvario u 65. krugu poslije nepuna tri sata vozeći 2:13,046 minuta i prosjekom 112,779 km/sat.

– Prije 15-tak godina ovom sam stazom vozio kao aktivni biciklist. Dugo potom nisam da bi od danas u srcu sa zadovoljstvom nosio vlastiti uspjeh. Zašto sve to, pitaju me mnogi? Pa možda i malo iz – dišpeta! – prije zasluženog odmora poručio je Damir. Rekordu je svjedočio i 11-godišnji sin Fran, dok će kroz koju godinu 10-mjesečnom sinu Viti tata pričati istinite priče o Guinessu.

I eto tako – u blagdansko svečarsko i sunčano jutro „Oluje“ ostvaren je jedan Guinessov rekord. Na Grobniku. I po svemu sudeći Damiru i svim njegovim prijateljima i suradnicima u projektu rodila se nova ideja da se upravo na automotodromu „Grobnik“ organizira   novo obaranje rekorda ali sa brojnijim sudionicima koji bi prije prošli test barem 60 postotne mogućnost ostvarenja mogućeg. A da je moguće – dokazao je Damir Kovačić. (m)